Często na szkoleniach, warsztatach czy konferencjach jesteśmy pytani jak założyć konto na Facebooku, Instagramie, jak zarejestrować się na Twitterze i Vine, jak założyć wizytówką firmy na Google+ oraz stronę firmową na Facebooku i tak dalej … A że właśnie to robimy dla pewnej marki i jesteśmy przed konferencją Nowe Trendy w Turystyce 2014, to przy okazji powstaje ten mini poradnik. Używajcie śmiało. Na końcu tabela i trzy przydatne narzędzia.
W osobnych postach opisaliśmy założenie konta prywatnego i strony firmowej na Facebooku i LinkedIn, profili na Twitterze, Vine, Instagramie, Flickrze, Pintereście. W kolejnych wpisach przeczytacie także o założeniu konta Google z wszystkimi ważniejszymi usługami, strony firmowej na Google+ / Wizytówki Firmy, kanału firmy/marki na Youtube. Oczywiście, pamiętajmy że social media marketing nie polega tylko na założeniu kont w serwisach, ale techniczna ściąga też się przyda.
Facebook i Fanpage
Zanim stworzysz Fanpage powinienieś posiadać profil prywatny na Facebooku. We wpisie Jak założyć profil prywatny i stronę firmową na Facebooku pokazujemy jak założyć obydwa.
Obserwuj nas na fejsie Strona Duolook na Facebooku
Chcesz ćwierkać? Pzeczytaj wpis Jak założyć konto na Twiterze.
Vine
Przeczytaj Jak założyć konto na Vine i już możesz kręcić kreatywne vajny.
Dołącz do nas na Vine Alicja na Vine i Jarek na Vine
Google+ i Youtube
Zakładając konto w Google będziesz mógł korzystać ze wszystkich ich usług (Gmail, Youtube, Google Play, Google Maps, itp.). Zobacz wpis Jak założyć konto na Google+ i Youtube.
Dodaj nas do kręgów Jarek na Google+ DuoLook na Google+
Konto na Instagramie można założyć tylko poprzez aplikację na urządzeniu mobilnym z systemami: Apple iOS, Google Android i Windows Phone (wersja beta). O konfiguracji i ustawieniach pisaliśmy w Instagram, co to jest.
Dołącz do nas na LinkedIn
Flickr
1 Terabyte przestrzeni na twoje zdjęcia i filmy na Flickr. Koniecznie przeczytaj wpis Jak założyć konto na Flickrze i zacznij korzystać z tego sewisu Yahoo.
Stworzenie wirtualnej tablicy korkowej jest prostsze niż myslisz. Przeczytaj koniecznie wpis Jak założyć konto na Pintereście.
Foursquare
Dołącz do społeczności Foursquare, zdobywaj odznaki i walcz o tytuł Mayora twoich ulubionych miejst. Załóż profil na Foursquare.
Na koniec narzędzia, które ułatwią życie w świecie social media i pomogą zaoszczędzić czas.
Social Media Image Marker
Nasze ulubione narzędzie – Social Media Image Marker. Tu dopasujesz rozmiar i zrobisz retusz zdjęcia czy edycję grafiki do 16 serwisów społecznościowych. Są wszystkie formaty dla każdego kanału, nie musisz znać wymiarów, możesz też skorzystać z filtrów. Grafika zapisuje się w komputerze, a potem wstawiamy do serwisu.
Namechecklist
Jednym z kroków w świecie social mediów, jest wybór i planowanie kanałów. Idealnie jest, gdy na wszystkich platformach mamy tę samą domenę. Kiedyś wystarczyło sprawdzić czy adres .com .pl czy inny jest wolny, a dziś trzeba jeszcze zweryfikować nowe media. Można to zrobić na namevine.com …
… oraz namecheckr.com. Narzędzia nie są idealne, ale dają pierwsze pojęcie o dostępności wolnych nazw w kanałach Social Media.
Twoje profile Social Media
Dla tych co zapominają, gdzie mają pozakładane profile i nie pamiętają haseł. Tabela w formacie pdf, gdzie możesz wpisać prywatne i firmowe profile w Social Media, adresy i hasła. Możesz to wydrukować, wypełnić i po pierwsze, nie przechowuj online, po drugie, jak masz loginy i hasła admin/admin, to nie wypełniaj.
Potrzebujesz wersji otwartej dokumentu w formacie doc? Napisz do Jarka, na pewno Ci przyśle.
W kolejnych wpisach napiszemy między innymi jak założyć konto na Storify, Klout, SoundCloud, VK, Ask.fm, SnapChat, Yelp.