Narodowa Organizacja Turystyczna Korei Południowej (Korea Tourism Organization) opublikowała pierwszy w historii film promocyjny kraju, który został wygenerowany przez AI. Film „What If Vincent Van Gogh Visited Korea” zdobył niemal 30 milionów wyświetleń na YouTube w ciągu dwóch tygodni od premiery (23 października 2023 r.). Wszystkie obrazy znanych artystów w filmie promocyjnym zostały stworzone przy pomocy sztucznej inteligencji.
Filmy AI w marketingu miejsc
W moim niedawnym artykule pisałem o tym, jak organizacje turystyczne wykorzystały ChatGPT do tworzenia tekstów oraz MidJourney i DALL-E do generowania obrazów do kampanii marketingowych. Od zabytków po naturę, te kampanie z użyciem AI wykraczają poza konwencje, oferując oglądającym doświadczenie, które przekracza tradycyjne granice promocji. Zrozumienie wpływu sztucznej inteligencji na te kampanie pozwala nam zyskać wgląd w to, jak technologia nie tylko rewolucjonizuje podejścia marketingowe, ale także wpływa na sposób, w jaki postrzegamy kraje, miasta i regiony.
Jak powstał film zatytułowany „Co gdyby [Vincent Van Gogh] odwiedził Koreę”? Organizacja zgromadziła ponad 1100 obrazów stworzonych przez znanych na świecie malarzy oraz użyła AI do ich przetworzenia. Realizacja projektu zajęła sześć miesięcy. Film pokazuje, że narodowe organizacje turystyczne oraz inne organizacje zajmujące się marketingiem miejsc muszą podążać za trendami i rozwojem możliwości jakie oferuje sztuczna inteligencja.
Style znanych artystów i AI
Nowy film promocyjny kraju prezentuje unikalne połączenie technologii i kultury światowej, reinterpretując słynne atrakcje turystyczne w Korei Południowej poprzez charakterystyczne style jedenastu renomowanych malarzy, w tym Vincenta Van Gogha, Henriego de Toulouse-Lautreca, Claude’a Moneta, Jeonga Seona, Henriego Matisse’a, Raoula Dufy’ego, Henriego Rousseau i Gustava Klimta.
Dostępny na kanale YouTube film zachęca widzów do zobaczenia oczami malarzy największych atrakcji turystycznych kraju. Czy podoba się Wam?
Atrakcje w Korei Południowej
Atrakcje turystyczne w filmie oraz obraz wygenerowany obraz zainspirowany twórczością znanego malarza:
- Seul (Vincent van Gogh)
- Euljiro w Seulu (Henri de Toulouse-Lautrec)
- Staw Gungnamji w mieście Buyeo (Edvard Munch)
- Wodospady Miinpokpo, Samcheok (Jeong Seon)
- Wioska Kultury Gamcheon, Pusan (Henri Matisse)
- Most Gwangandaegyo, Pusan (Raoul Dufy)
- Juknokwon, Damyang (Henri Rousseau)
- Świątynia Bulguksa, Gyeongju (Claude Monet)
- Obserwatorium Astronomiczne Cheomseongdae, Gyeongju (Gustav Klimt)
- Wioska Kultury Hanok, Jeonju (Berthe Morisot)
- Paralotniarstwo, Danyang (Na Hyeseok)
Dzięki wykorzystaniu potęgi AI Narodowa Organizacja Turystyczna Korei Południowej ma na celu zdobycie uwagi globalnej publiczności, zachęcając potencjalnych podróżnych do eksplorowania bogatego krajobrazu doświadczeń, jakie kraj ma do zaoferowania. Koreańczycy są jednymi z pierwszych, którzy to wykorzystują.
W działaniach marketingowych z użyciem AI warto pamiętać o kwestiach własności intelektualnej. W tym przypadku kwestie praw autorskich zostały zabezpieczone poprzez wybór artystów, których prace są w domenie publicznej od ponad 70 lat.
#AIpainting #BeautifulKorea #VisitKoreaYear