#MuseumWeek – selfies w muzeach i nie tylko…

Brak komentarzy

Zawsze powtarzamy, że media społecznościowe to nie same zło i złodziej czasu. Wielu ludzi chce dzielić się ważnymi i wartościowymi rzeczami. Teraz czas na głos muzeów i instytucji kulturalnych. Przez tydzień muzea i zwiedzający ćwierkają z użyciem tematycznego hashtaga #MuseumWeek.  Dodatkowo na każdy dzień akcji obowiązuje specyficzny znacznik. Tematy pokazują, że można pokonać stereotypy i muzea nie muszą być duszne, nudne i przestarzałe, a z głupich trendów jak selfies, zrobić wspaniały promocyjny użytek.

  • Marzec 24 Dzień 1 – A day in the life (#DayInTheLife)
  • Marzec 25 Dzień 2 – Test your knowledge (#MuseumMastermind)
  • Marzec 26 Dzień 3 – Your story (#MuseumMemories)
  • Marzec 27 Dzień 4 – Buildings behind the art (#BehindTheArt)
  • Marzec 28 Dzień 5 – Ask the expert (#AskTheCurator)
  • Marzec 29 Dzień 6 – Museum selfies (#MuseumSelfies)
  • Marzec 30 Dzień 7 – Constraint drives creativity (#GetCreative)

Dziś możemy porozmawiać z ekspertami z muzeów, jutro słit focie, a w niedzielę kreatywność niech nie zna granic. Organizatorzy zachęcają, by wstawiać też filmy w Serwisie Vine. Kto nie ma konta, niech zakłada profil na Vine.

Ta akcja udowadnia, że wirtualny świat może służyć wyższym celom. Wystarczy dobry pomysł i społeczne zaangażowanie.

W oficjalnych materiałach nie znajdujemy Polski, mimo, że to europejska akcja. Przeszukując sieć dotarliśmy do jednego muzeum, które włączyło się w działania, to Muzeum Miasta Gdyni. Zobaczcie, jak ciekawie wymyślili dzień z selfies: 

„Każda osoba, która tego dnia przyjdzie do Muzeum i zrobi sobie zdjęcie „selfie” (czyli tzw. zdjęcie „z ręki”) z nurkiem oraz załaduje je na swoim profilu na twitterze lub facebooku wraz z oznaczeniem @MuzeumMiastaGdyni, nie uiszcza opłaty za wstęp na wystawy.”

Oczywiście pamiętajcie też o tagach #MuseumWeek oraz #MuseumSelfies.

Tagi: , , , , ,

Na blogu przeczytasz również o

#MyPolska selfie

#MyPolska to akcja polegająca na publikowaniu 11 listopada zdjęć selfie na Facebooku i Twitterze. Pomysł na akcję powstał w światowej stolicy selfie, czyli Londynie. Inicjatywę Ambasady RP w Wielkiej Brytanii podchwyciły inne polskie placówki dyplomatyczne.

Autobusy zespołów Tour de France 2014

Jak już pisałem we wpisie Żółty poniedziałek w Londynie miałem okazję przyjrzeć się wyścigowi Tour de France z bliska. Tutaj chciałem Wam pokazać autobusy profesjonalnych drużych biorących udział w wyścigu, które były zaparkowane na placu Horse Guards Parade. Autobus Team Sky Zwróciłem…
nowe trendy w branży turystycznej podczas konferencji w Gdańsku

Konferencja Nowe Trendy w Turystyce 13 marca 2013 w Gdańsku – zapowiedź

Za zmianami trzeba nie tylko nadążać, ale i je wyprzedzać. Taka czujność rynkowa jest szczególnie potrzebna  w branży turystycznej. Zmieniający się styl życia, nowe technologie i sytuacja ekonomiczna to wyzwania dla polskiej turystyki. Jakie działania należy podejmować w celu dostosowania swojej firmy…
Jak założyć konta w Social Media
Jak założyć konto na LinkedIn
Menu