Zawsze powtarzamy, że media społecznościowe to nie same zło i złodziej czasu. Wielu ludzi chce dzielić się ważnymi i wartościowymi rzeczami. Teraz czas na głos muzeów i instytucji kulturalnych. Przez tydzień muzea i zwiedzający ćwierkają z użyciem tematycznego hashtaga #MuseumWeek. Dodatkowo na każdy dzień akcji obowiązuje specyficzny znacznik. Tematy pokazują, że można pokonać stereotypy i muzea nie muszą być duszne, nudne i przestarzałe, a z głupich trendów jak selfies, zrobić wspaniały promocyjny użytek.
- Marzec 24 Dzień 1 – A day in the life (#DayInTheLife)
- Marzec 25 Dzień 2 – Test your knowledge (#MuseumMastermind)
- Marzec 26 Dzień 3 – Your story (#MuseumMemories)
- Marzec 27 Dzień 4 – Buildings behind the art (#BehindTheArt)
- Marzec 28 Dzień 5 – Ask the expert (#AskTheCurator)
- Marzec 29 Dzień 6 – Museum selfies (#MuseumSelfies)
- Marzec 30 Dzień 7 – Constraint drives creativity (#GetCreative)
Dziś możemy porozmawiać z ekspertami z muzeów, jutro słit focie, a w niedzielę kreatywność niech nie zna granic. Organizatorzy zachęcają, by wstawiać też filmy w Serwisie Vine. Kto nie ma konta, niech zakłada profil na Vine.
Ta akcja udowadnia, że wirtualny świat może służyć wyższym celom. Wystarczy dobry pomysł i społeczne zaangażowanie.
W oficjalnych materiałach nie znajdujemy Polski, mimo, że to europejska akcja. Przeszukując sieć dotarliśmy do jednego muzeum, które włączyło się w działania, to Muzeum Miasta Gdyni. Zobaczcie, jak ciekawie wymyślili dzień z selfies:
„Każda osoba, która tego dnia przyjdzie do Muzeum i zrobi sobie zdjęcie „selfie” (czyli tzw. zdjęcie „z ręki”) z nurkiem oraz załaduje je na swoim profilu na twitterze lub facebooku wraz z oznaczeniem @MuzeumMiastaGdyni, nie uiszcza opłaty za wstęp na wystawy.”
Oczywiście pamiętajcie też o tagach #MuseumWeek oraz #MuseumSelfies.