Jak zostać fotoreporterem

Instareporterzy relacjonowali na Instagramie mecz na PGE Arena w Gdańsku

Teraz się będę chwalił. Dwa lata temu założyłem pierwszą lokalną społeczność Igers, oczywiście dla mojego ukochanego Gdańska. Wtedy nikt praktycznie nie wiedział co to jest ten Instagram. A ja biegałem podekscytowany możliwościami nowego serwisu i namiętnie wstawiałem zdjęcia. Dziś profil IgersGdansk ma 2 000 obserwujących i 500 zdjęć. Promuję Instagram gdzie się da i jak się da. Bo wierzę w siłę fotografii mobilnej i żeby było jasne, robię to całkowicie społecznie.

W świecie social mediów trzeba być krok przed innymi. Mam znajomych, którzy wyśmiewają się z tej pasji, no dobrze dla nich pewnej manii czy wręcz nałogu. A teraz posłuchajcie, co czułem, kiedy dostałem propozycję nie do odrzucenia. Akcja na Instagramie jakiej w Polsce nie było. Po raz pierwszy w historii, fotoreporterzy wybrani z Instagrama. Mieliśmy dołączyć do tradycyjnych dziennikarzy i relacjonować mecz. Byłem ciekawy jaka będzie reakcja Alicji. W końcu pracowała w tradycyjnych mediach. Ale poszło gładko, tak samo jak ja, nakręciła się na nowy temat. Potem powiedziała mi, że to było ciekawe zjawisko medioznawcze.  Że, he?

Instareporter - Fotoreporter

Instagramowi fotoreporterzy – InstaReporterzy – relacjonowali w internecie mecz Lechia Gdańsk – Górnik Zabrze, który odbył się 2 czerwca 2013 r. Używaliśmy wyznaczonych hastagów, aby łatwiej monitorować efekty.  Akcja pokazała, że nie ważne kim jesteś, ile masz lat i czym się zawodowo zajmujesz. Połączyła nas magia fotografii mobilnej. Do fotoreporterskiej pracy ruszyło pięć kobiet, trzech mężczyzn i dwunastolatek. Dumnie zawiesiliśmy na szyję akredytacje dla prasy i uzbrojeni w telefony zaczęliśmy pracę. Obok fotoreporterzy ze swoim imponującym sprzętem. Przyznam, że ciekawie to wyglądało.

Zrobiliśmy ponad 300 zdjęć, a liczba fanów profilu @lechia_gdansk wzrosła z 20 do 100.

InstaReporterzy akcja promocyjna marki na Instagramie w Polsce

Działania InstaReporterów można było oberwować w czasie rzeczywistym na profilach  @igersgdansk i @lechia_gdansk. Publikowaliśmy foty z meczu oraz zza kulis (sala treningowa, szatnia, Mix Zona, konferencja prasowa).

Zdjęcia na Instagramie zza kulis meczu - szatnia piłkarzy klubu Lechia Gdańsk InstaReporter

Zdjęcia na Instagramie zza kulis meczu – szatnia piłkarzy klubu Lechia Gdańsk

 

Fotki na Instagramie na żywo z meczu. Instareporterzy blisko najważniejszych wydarzeń

Fotki na Instagramie na żywo z meczu Lechia Gdańsk – Górnik Zabrze. Instareporterzy blisko najważniejszych wydarzeń

Ponadto zdjęcia były wyświetlane na telebimach na stadionie PGE Arena. My czuliśmy dreszcz emocji, a widownia pewnie niewiele z tego rozumiała. Ale liczą się liczby, frekwencja podczas meczu wyniosła 13 tys. osób, więc była to największa wystawa zdjęć z Instagrama w Polsce!

Największa wystawa - prezentacja zdjęć z Instagramu w Polsce

Największa wystawa – prezentacja zdjęć z Instagramu w Polsce

InstaReporterami IgersGdansk podczas meczu Lechii Gdańsk byli:  Jarosław Marciuk – @jaroslaw_marciuk, Alicja Kosicka – @alicjamarciuk, Piotr Wełniak –@panpiter, Agnieszka Pomaska – @pomaska, Anna Wrona – @maslo6, Daria Wójcik – @1funnygirl1, Dorian Hortsten – @dorianhorsten (12-letni chłopiec), Katarzyna Szemro – @katarzynaszemro, Łukasz Stafiej – @foodandgoodmood.

InstaReporter - instagramowicz IgersGdansk z akredytacją fotoreporterską w pracy

InstaReporter – instagramowicz IgersGdansk z akredytacją fotoreporterską w pracy

Podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012 na stadionie PGE Arena swoje mecze grupowe rozgrywały drużyny Hiszpanii, Chorwacji, Włoch i Irlandii. Również w Gdańsku rozgrywany był mecz półfinałowy Euro 2012 między Niemcami i Grecją.

Instareporterzy na PGE Arena w Gdańsku. Akcja promocyjna na Instagramie

Projekt InstaReporterzy to wspólny pomysł klubu Lechia Gdańsk oraz IgersGdansk (lokalnej społeczności fanów aplikacji Instagram). Osobami realizującymi projekt byli Jarosław Marciuk (założyciel IgersGdansk  @jaroslaw_marciuk) i Mariusz Kordek (klub Lechia Gdańsk). Dzięki wspólnej akcji liczba zdjęć na Instagramie z hashtagiem #lechiagdansk wzrosła ze 150 do 500.

Polskie marki na Instagramie - case study InstaReporterzy IgersGdansk

 

Zachęcamy do polubienia oficjalnego profilu klubu na Instagramie @lechia_gdansk (strona klubu www.lechia.pl)o raz profilu @igersgdansk (blog www.igersgdansk.tumblr.com)

Najlepsze fotki InstaReporterów zobaczycie poniżej.

Menu

Pin It on Pinterest