Pinterest to wirtualna tablica korkowa. Możesz tu założyć dwa rodzaje kont: prywatne i biznesowe. Wejdź na stronę główną lub www.pinterest.com/join/register. Do rejestracji prywatnego profilu możesz posłużyć się kontem na Facebooku lub zrobić to poprzez e-mail. Podaj swoje imię, nazwisko, e-mail, hasło, płeć, kliknij przycisk Zaakceptuj i gotowe. Na szczęście minęły czasy, gdy konto można było założyć, tylko jeśli otrzymałeś zaproszenie.
Po rejestracji dowiesz się, co to są piny oraz będziesz mógł znaleźć piny, tablice i użytkowników, którzy mają podobne zainteresowania. W ustawieniach możesz Pinteresta zintegrować z Facebookiem, Twitterem, Google+, Gmailem i Yahoo. Podczas edycji profilu dodaj zdjęcie, opis, lokalizację, link do strony (koniecznie zweryfikuj) oraz ustaw nazwę użytkownika. Twój adres będzie wyglądał www.pinterest.com/twojanazwa.
Jeśli założyłeś lub masz prywatny profil na Pintereście możesz go przekształcić w firmowy. Jeśli zaczynasz wszystko od początku wejdź na stronę www.business.pinterest.com. W przeciwieństwie do Google+ i Facebooka nie musisz mieć profilu prywatnego, aby stworzyć stronę firmy.
Po kliknięciu Join as a business wybierz kategorię, do której przypiszesz twoją firmę/instytucję:
- Professional
- Public Figure
- Media
- Brand
- Retailer
- Online MarketPlace
- Local Business
- Institution/Non-profit
- Other
Wpisz imię, nazwisko, e-mail osoby kontaktowej, następnie nazwę podmiotu, pożądaną nazwę użytkownika. Zdjęcie profilowe, opis i link do strony www możesz podać później. Kliknij Utwórz konto. W konfiguracji profilu biznesowego postępuj podobnie jak w przypadku prywatnego.