Podróże po świecie

Połączyła nas pasja do Hiszpanii. Od tego czasu podróżujemy, najchętniej wspólnie. Czasami niestety podróżujemy osobno. Polecamy najlepsze miejsca do zwiedzania i jak podróżować. Ważnym elementem naszych podróży są lokalna kuchnia, odkrywanie nieznanych miejsc oraz poznawanie ciekawych ludzi. Podróże polskich małżonków na świecie.

Dlaczego warto popłynąć promem do Karlskrony rejs do Szwecji

6 powodów, by popłynąć do Szwecji

Szwecja to nasz północny sąsiad, więc teoretycznie każdy kto mieszka w Trójmieście, powinien dobrze znać kraj IKEI. Gdy kolejny raz popłynęliśmy promem Stena Line z Gdyni do Karlskrony stwierdziliśmy, że Szwedzi to ciekawy naród. A wytłumaczenie: drogo, zimno, a na…
Co warto zjeść w Lizbonie Portugalia

Lizbona w jeden dzień

Po czterech latach od wizyty w Porto i Barcelos, znowu pojechałem do Portugalii. Tym razem do Lizbony i niestety bez żony. Jedno jest pewne, jeden dzień na zwiedzanie Lizbony to za mało! I weekend i nawet tydzień! Stolica Portugalii to wspaniałe miasto! Co jednak…
ciekawostki z Pekinu podróż do Chin

9 ciekawostek z Pekinu

Jeśli jedziesz do Chin, powinieneś polubić charkanie. Różnice kulturowe to najciekawsza rzecz do obserwacji, gdy jesteś poza swoim krajem. My już zdążyliśmy przyzwyczaić się do angielskiej kultury, dużo zwyczajów Brytyjczyków nam się nawet bardzo podoba. Ale mimo, że lubimy odkrywać…
Co to jest hot pot warto zjeść w chinach

Hot pot w Pekinie

Wydaje mi się, że hot pot jest jednym z ulubionych dań Chińczyków w Pekinie. Nic dziwnego, bo to chyba najzdrowszy fast food jaki jadłem. Świeże mięso i warzywa są w kilka minut gotowe do zjedzenia. Przy okazji przyrządzania posiłku w restauracji…
Helsinki lotnisko port lotniczy Finlandia

Lotnisko w Helsinkach

Moja wycieczka do Azji miała dodatkową zaletę w postaci przesiadki w Helsinkach, którą nie bez powodu chcę się podzielić. Lecąc samolotem Finnair z Londynu do Pekinu i z powrotem miałem okazję czekać kilka godzin na terminalu na kolejny samolot. Port…
Chiny targ rybny w Pekinie

Jing Shen – największy targ rybny w Pekinie

Wstaliśmy rano i taksówkami pojechaliśmy na największy targ rybny w Pekinie. Jing Shen Seafood Market położony jest w dzielnicy Fengtai w południowej części Pekinu (między trzecim a czwatym ringiem). Generalnie na zewnątrz panuje typowy „chiński porządek” Mnóstwo skuterów i samochodów…
Chiny podróże komunikcja miejska w Pekinie metro

Jak jeździć tanio po Pekinie

Najszybsze, najtańsze i najciekawsze środki komunikacji w stolicy Chin. Co najlepiej wybrać i ile to kosztuje? System komunikacji miejskiej w Pekinie jest dobrze zorganizowany, punktualny i co najważniejsze tani. Oto przegląd możliwości poruszania się po 20 milionowej aglomeracji. Metro W Pekinie jest…
targowiska w Barcelonie Mercat

Targowiska w Barcelonie

Wizyta w Barcelonie nie liczy się bez odwiedzenia lokalnego targowiska. Targi czyli po hiszpańsku mercado a po katalońsku mercat są jedną z topowych atrakcji turystycznych Barcelony. Tym bardziej, że zwiedzanie miejscowych bazarów można połączyć z jedzeniem i zakupami do domu. Świeże owoce…
Moherowe Klify w Irlandii

Moherowe Klify – największa atrakcja Irlandii

Klify Moheru zwane też Klify Moher czy Moherowe Klify to niezwykły krajobrazowo odcinek wybrzeża Oceanu Atlantyckiego położony w zachodniej części Republiki Irlandii. Są jedną z największych atrakcji Irlandii, chociaż niektórzy mówią, że to największa atrakcja Irlandii. Na nas zrobiły duże wrażenie. Bajecznie piękne, majestatyczne,…
Co kupić w Irlandii na pamiątki i prezenty

Suweniry z Irlandii

Lubicie sklepy z pamiątkami? My bardzo. Suweniry bardzo wiele mówią o odwiedzanym miejscu. Jeśli w kolekcjach pamiątek z podróży przeważają wyroby „made in China”, lepiej nie zagracać sobie nimi walizki. Dlatego dziś krótkie ABC co przywieźć z Irlandii, subiektywnie i obszernie…
Parki i natura w Pekinie

Parki w Pekinie

Kolejny poranek w stolicy Chin i pogoda znów dopisuje. Dziś chciałbym zobaczyć najpiękniejsze parki w Pekinie. Jest październik, deszcz nie pada, słońce świeci na bezchmurnym niebie. Zanieczyszczonego powietrza w Pekinie obawiałem się najbardziej przed przyjazdem. Na szczęście tylko raz miasto…
Zakupy w Irlandii pamiątki ciekawostki

Zakupy w Irlandii #1

Z Irlandii zapamiętaliśmy klify, cudowne zatoczki, farmy i farmerskie jedzenie. Ale jest jeszcze jeden powód do odwiedzenia Irlandii – shopping. Zabieramy was na zakupy do Irlandii, odwiedzimy Galway i Limerick i pokażemy co można kupić w Irlandii. W naszym cotygdniowym cyklu,…
Atrakcje w Wilnie najpiękniejsze kościoły zwiedzanie

10 najpiękniejszych świątyń w Wilnie

Wilno to Miasto świątyń, znajdziecie tu katolickie kościoły, prawosławne i unickie cerkwie, synagogę a nawet świątynię karaimską. To także Jerozolima Północy, dawny ważny ośrodek kultury żydowskiej, w okresie międzywojennym mieszkało tu 53 tys. Żydów i były dwie synagogi i ponad 100 domów modlitwy. Jak chwalą…
Atrakcje w Limerick w Irlandii podróże

Weekend w Irlandii – zakupy, zabytki i jedzenie w Limerick

Do Limerick dotarliśmy wynajętym autem po ekscytującej podróży z Galway  przez Wild Atlantic Way. Następnego dnia szykowała się nielada atrakcja – parada z okazji Dnia Świętego Patryka. Choć Limerick zamieszkuje mniej mieszkańców niż Galway, to wydaje się miastem bardziej kosmopolitycznym.…
Wild Atlantic Way atrakcje w Irlandii

Wild Atlantic Way – wycieczka po zachodnim wybrzeżu Irlandii

Wild Atlantic Way to jedna z najpiękniejszych tras na świecie i chcemy tam wrócić, tak szybko jak to możliwe. Wild Atlantic Way jest najdłuższą na świecie przybrzeżną drogą, liczy 2500 km i prowadzi przez zachodnie wybrzeże Irlandii wzdłuż Oceanu Atlantyckiego. Dzika przyroda, urocze wiejskie…
Atrakcje w Galway w Irlandii zachodniej wybrzeże

Weekend w Irlandii – relaks, zakupy i atrakcje w Galway

Galway to pierwsze irlandzkie miasto, które odwiedziliśmy w zachodniej Irlandii. Urocza 75 tysięczna miejscowość położona na rzeką Corrib i Oceanem Atlantyckim jest trzecim największym miastem Irlandii! Galway pretenduje do miana Europejskiej Stolicy Kultury 2020. Z czym nam się będzie kojarzyć Galway?…
Atrakcje w Hamburgu Podróże co warto zwiedzić
Podróż do Chin i co warto zobaczyć w Pekinie
zwiedzanie Karlskrony atrakcje weekend co zobaczyć w Szwecji

Mobilna fotografia

Jestem mobilnym fotografem od 2011 roku.

🔥 Społeczności Instagrama

• 🇬🇧 @igerscambridge_uk
  • 🇵🇱 @igerspoland
  • 📸 Dołącz do naszego globalnego ruchu Igersów