fbpx

Zostań Mayorem, zdobywaj odznaki i szukaj miejsc na Foursquare

2 Komentarze

Foursquare, w skrócie 4sq, to serwis geolokalizacyjny dostępny w wersji www oraz w formie darmowej aplikacji na urządzenia mobilne. Korzystanie polega m.in. na: odkrywaniu miejsc, meldowaniu się i zbieraniu punktów, dzieleniu się zdjęciami, poradami i  rekomendacjami danego miejsca ze znajomymi. Foursquare umożliwia odnalezienie znajomych w pobliżu, korzystanie ze zniżek i nagród a także zdobywaniu odznak. Załóż profil na tej stronie Foursquare.

Załóż konto na Foursquare - społecznościowym serwisie opartym na geolokalizacji i grywalizacja

Załóż konto na Foursquare – społecznościowym serwisie opartym na geolokalizacji i grywalizacja

Do korzystania z aplikacji potrzebny jest telefon komórkowy z nadajnikiem GPS oraz odpowiednim systemem operacyjnym. Foursquare dostępny jest dla sysytemów operacyjnych: iOS, Symbian, Android, webOS, Windows Phone 7 i BlackBerry OS.  Dzięki 4sq znajdziesz w pobliżu swojej lokalizacji  np.  restaurację i przeczytasz o niej opinie (jakość jedzenia, obsługa, atmofera) i zobaczysz wstawione zdjęcia. Dowiesz, się także kto z twoich znajomych meldował się w tym miejscu.

 

Foursquare serwis geolokalizacyjny turystyka mayor meldunek check in odznaka badge smartfon

Foursquare serwis geolokalizacyjny. Zostań Mayorem, zdobywaj odznaki, szukaj miejsc oraz wstawiaj opinie zdjecia na Foursquare

 

W skrócie Foursquare to sieć społecznościowa oparta na mobilności, geolokalizacji i grywalizacji przynosząca użytkownikom wymierne korzyści w postaci rekomendacji, zniżek, bonusów, nagród.

 

Historia Foursquare

Do spotkania przyszłych współzałożycieli doszło w 2007 roku. Dennis Crowley i Naveen Selvadurai pracowali wówczas w dwóch różnych firmach w tym samym budynku biurowym. Swój start-up zaczęli tworzyć u Dennisa w dzielnicy East Village w Nowym Jorku. Budowa pierwszej wersji systemu zaczęła się jesienią 2008 roku.

Foursqaure wprowadzono na rynek South by Southwest Interactive w Austin w Teksasie w marcu 2009 roku. W sierpniu 2009 r. odnotowano 100 tys. użytkowników. W lutym 2010 r. firma miała dziesięciu pracowników. W styczniu 2012 r. Foursquare zatrudnia już ponad 100 pracowników w centrali w Nowym Jorku i biurach w San Francisco a społeczność liczy sobie ok. 25 mln ludzi na całym świecie.

 

Foursquare kilka faktów

  • 2010 rok – od 135 tys. do 6 mln użytkowników
  • Pierwszy kwartał 2011 r. – ponad 7,8 mln użytkowników (40% z nich stanowią użytkownicy spoza Stanów Zjednoczonych)
  • 2011 rok – 1 mld zameldowań – 500 000 biznesowych partnerów
  • Dane na styczeń 2012 r.: Społeczność skupia ok. 15 mln ludzi na całym świecie, Ponad 1,5 mld check-in i miliony więcej zameldowań każdego dnia  Partnerzy biznesowi- 600 000

 

Co to jest meldunek (check-in)?

Check-in- polega na zaznaczaniu swojej obecności w danym miejscu. Poprzez zameldowanie się w danym miejscu: informujemy pozostałych użytkowników o naszej lokalizacji, możemy sprawdzić, kto przebywa często w tym samym miejscu, co my (np. hotel, ulubione sklepy, lotnisko, atrakcja turystyczna) czy nawet ustalić, czy nasi znajomi są w pobliżu. Bieżące informowanie o tym „kto, co, kiedy i gdzie” oparto na liście aktywności, która jest aktualizowana w czasie rzeczywistym (umożliwia to technologia push).

Meldowanie się w Foursquare czyli robienie tzw. check-in w wybranym miejscu (venue)

Meldowanie się w Foursquare czyli robienie tzw. check-in w wybranym miejscu (venue)

Poza samym zaznaczeniem swojej obecności do każdego meldunku możemy pozostawić komentarz (np. polecam / nie polecam/ obsługa jest …) i dodać zdjęcie (automatycznie zostanie przypisane do danej lokalizacji). Za każdy meldunek otrzymuje się punkty.

 

Zostań burmistrzem (Mayor) twoich ulubionych miejsc na Foursquare

W Foursqaure chodzi o to, aby odwiedzając określone miejsca dokonywać meldunków. Jeśli często meldujesz się w jednym miejscu  możesz zostać jego opiekumem tzw. Mayorem. Można zameldować się minimum raz na dobę, jeśli meldujesz się częściej Foursquare nie zaliczy ci tych check-inów). Tytuł burmistrze nie jest Ci dany raz na zawsze, aby utrzymać status Mayora musisz meldować się regularnie. Szczególnie dotyczy to popularnych miejsc (np. Molo i Monciak w Sopocie, Stare Miasto w Warszawie czy Rynek Starego Miasta w Krakowie) oraz miejsc (tzw. venues) w których jest duży ruch (lotniska, dworce kolejowe, itp.).

Zostań burmistrzem twojego ulbionego miejsca (Venue Mayor) na Foursquare. To może być hotel, restauracja, informacja turystyczna, muzeum lub inna atrakcja turystyczna

Zostań burmistrzem twojego ulbionego miejsca (Venue Mayor) na Foursquare. To może być hotel, restauracja, informacja turystyczna, muzeum lub inna atrakcja turystyczna

Zapewne zastanawiasz się po co być tym Mayorem na Foursquare? Ten serwis geolokalizacyjny opiera się na zasadach grywalizacji, więc chodzi między innymi o zabawę, rywalizację ze znajommi i prestiż. Do wymiernych korzyści można zaliczyć specjalne promocje (tzw. Foursquare Special) przygotowywane przez zarządzających danym miejscem przygotowywane dla Mayorów.

 

Zdobywaj odznaki (badges)

Ktoś nam kiedyś powiedział, że PTTK już dawno coś takiego wymyśliło. Trudno się z tym nie zgodzić. Foursquare proponuje wirtualne odznaki sprawnościowe, na miarę XXI  wieku. Jeśli meldujesz się  w wielu miejscach z określonej kategorii możesz otrzymać np. odznakę Pizzaiolo (za meldunki w 20 różnych Pizzeriach), Mall Rat (za check-iny w centrach handlowych), Zoetrope (10 meldunków w różnych kinach) czy Warhal (10 meldunków w galeriach sztuki).

Zdobywaj odznaki (badges) za meldunki w miejscach na Foursquare

Zdobywaj odznaki (badges) za meldunki w miejscach na Foursquare

 

Odznaki za aktywność na Foursquare

Dodatkowo Foursquare przyznaje Ci takie odznaki. Zapewne będą to pierwsze odznaki, gdy zaczniesz używać Foursquare

  • Newbie – za pierwszy check-in
  • Adventurer – za 10 check-in
  • Explorer – za 25 check-in
  • Superstar – za 50 check-in
  • Super User – za 30 check-inów w ciągu 30 dni
  • Super Mayor – za posiadanie tytułu Mayora w 10 miejscach
  •  Century Club – za 100 check-in
  • Ten Hundred – za 1000 check-in

 

Odznaki Specjalne Foursquare

Klika odznak jest szczególnie pożądanych przez użytkowników tego serwisu społecznościowe. Otrzymuje się je wtedy, gdy w jednym miejscu zamelduje się określona liczba osób

  • Swarm Badge – minimum 50 osób zameldowanych w jednym miejscu (przez 3 godziny)
  • Super Swarm Badge – minimum 250 osób zameldowanych w jednym miejscu
  • Super Duper Swarm – minimum 500 osób zameldowanych w jednym miejscu
  • Epic Swarm Badge – minimum 1000 osób zameldowanych w jednym miejscu

 

Listę wszystkich odznak Foursquare znajdziesz na stronie http://www.4squarebadges.com/

 

Promocje (Specials) za meldunki na Foursquare

Użytkownicy prywatni mogą  korzystać ze zniżek, specjalnych ofert, bonusów w miejscach, w których się zameldują. Firmy/ partnerzy biznesowi po potwierdzeniu, że są uprawnieni do prowadzenia działań promocyjmych w imieniu obiektu mogą poprzez Foursquare ogłaszać specjalne oferty zakupu, promocje.

 

Przykład Foursquare Special. Dwie promocje w restauracji Jaśminum w Opolu - dla każdego nowego burmistrza (mayora) oraz 20% zniżki za meldunek

Przykład Foursquare Special. Dwie promocje w restauracji Jaśminum w Opolu – dla każdego nowego burmistrza (mayora) oraz 20% zniżki za meldunek

 

Jak ”odblokować”promocję na Foursquare?

Parametry promocji ustalane są przez firmy. Promocja jest „ odblokowana”/ dostępna po zameldowaniu się w konkretnym lokalu (np. kawiarni). Informacje o promocji udostępniane są w zakładce „Specials Nearby”. Kryteria skorzystania z promocji są różne, np. liczbowe lub czasowe. Speciale/promocje skierowane są do nowych użytkowników/ klientów jak i stałych bywalców miejsc (programy lojalnościowe, np. dla Mayora). Przykłady: dla pierwszych pięciu osób zalogowanych w kawiarni- kawa gratis; po pierwszym zalogowaniu się w sklepie – 10% znizki na wybrane produkty.

Więcej o Foursquare nauczyś się można na szkoleniu

Tagi: , , , , ,

Na blogu przeczytasz również o

Gdańsk zwiedzanie smartfon qr kod gdansk4umobile w Gdańsku

Zwiedzanie Gdańska ze smartfonem i QR kodami

Już 10 tys. razy turyści i mieszkańcy Gdańska skorzystali z aplikacji gdansk4u MOBILE. Aplikacja działa 3 miesiące i w tym czasie zdobyła I miejsce w Polsce wśród miejskich aplikacji mobilnych (ex equo ze Szczecinem). W raporcie przygotowanym przez firmę OX Media Gdańsk wyprzedził m.in: Wrocław, Warszawę, Bydgoszcz, Łódź i Kraków.

miniatur-wunderland-hamburg-niemcy-mobile-friendly-odznaka

Miniatur Wunderland w Hamburgu – idealne miejsce dla geeków

W Miniatur Winderland w Hamburgu spędziliśmy kilka godzin i tego dnia nie mieliśmy ochoty już nic więcej zwiedzać. Pisaliśmy już, że hamburskiego parku miniatur nie można porównać do żadnego innego. Ale to nie tylko to, jako maniacy nowych mediów doszliśmy do…
The Bump App for Apple iPhone ipad and Android

Wymieńmy się wizytówkami na Bumpie

Bump to bardzo pożyteczna aplikacja działająca na urządzeniach mobilnych z systemem Android oraz iOS (iPhone i iPad). The Bump App for Apple iPhone iPad and Android. Źródło: https://bu.mp Po pierwsze Bump pozwala na wymianę wirtualnych wizytówek. Podczas konfiguracji można wgrać…
Irlandczycy w Gdańsku na Euro2012. Już za nimi tęsknimy
Chillout w Szczyrku przy skoczni narciarskej
Menu