Wybrane szkolenia
Polska Organizacja Turystyczna – największy projekt szkoleniowy dla branży turystycznej w Polsce. Edycja 2011/2012. Tematy szkoleń
Budowanie Marki
Kreowanie marki, Czym jest marka?, Tworzenie nazwy marki (kreacja komunikatu werbalnego marki, nazwa marki jako wyznacznik strategii marki i jako podstawowy jej komunikat, symbolizm w procesie kreacji nazwy marki), Jak wybrać najlepszą nazwę marki?, Strategie i pozycjonowanie marki. Cykl życia marki., Firmowa księga identyfikacji wizualnej. Warsztaty – tworzenie marki nowego produktu (na przykładzie produktu turystycznego) Tożsamość i wizerunek marki. Pola kreacji marki. Etapy kreacji marki. Etapy budowy marki
E-media Relations
przygotowywanie treści do mediów on-line (m.in. zasady redagowania tekstów przeznaczonych do mediów elektronicznych, wykorzystanie wyszukiwarek w działaniach PR – jak tworzyć tekst pod wyszukiwarki);
skuteczna dystrybucja informacji prasowej on-line / nowoczesne sposoby promowania treści informacji prasowych (m.in. systemy wire-service, news-wire, wykorzystanie serwisów typu Wykop, DIGG, biuro prasowe na stronie www, nowe narzędzia – konferencje prasowe on-line);
wykorzystanie mediów społecznościowych (m.in. wykorzystanie Facebooka, blogów, serwisów typu Blip, Twitter);
monitoring treści w Internecie (m.in. płatne systemy monitoringu, RSSy, narzędzia monitorowania i mierzenia serwisów mediów społecznościowych, reagowanie na sytuacje kryzysowe w Internecie, w tym w mediach społecznościowych).
Marka, pozycjonowanie, strategie komunikacji marketingowej
Pojęcie marki. Pozycjonowanie produktu. Strategie promowania marki. Planowanie komunikacji marketingowej.
Planowanie procesu komunikacji marketingowej. Budżetowanie działań z zakresu komunikacji marketingowej. Skuteczność i pomiar efektów (wskaźniki mediowe – jak je interpetować) Narzędzia komunikacji.
Skuteczna reklama. Czynniki sukcesu skutecznego przekazu reklamowego. Planowanie i realizacja kampanii reklamowej. Kreatywność jako istotne narzędzie przekazu reklamowego. Reklama a public relations – podobieństwa i różnice.
Marketing w praktyce
Analiza sytuacji wyjściowej w kontekście planowania działań komunikacyjnych. Wybrane metody analiz marketingowych (analiza SWOT – mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń, metoda PEST i analiza Pięciu Sił Portera). Burza mózgów w procesie poszukiwania kreatywnych rozwiązań. Segmentacja rynku lokalnego. Planowanie marketingowe (budowa planów marketingowych).
Projektowanie kampanii marketingowych. Determinanty gwarantujące skuteczność kampanii reklamowej. Komunikacja marketingowa i projektowanie poszczególnych jej
Obsługa turysty w punktach informacji turystycznej
Stosowanie technik komunikacyjnych w obsłudze turysty, świadomość znaczenia mowy ciała; techniki, narzędzia i metody postępowania w sytuacjach trudnych, Prowadzenie skutecznej rozmowy telefonicznej, Prowadzenie korespondencji za pomocą poczty elektronicznej, Prowadzenie stron internetowych, Wykorzystywanie komunikatorów oraz portali społecznościowych, Uwzględnianie różnic kulturowych, Specyfika wykorzystywania języków obcych (native speakers).