Google w dążeniu do prostoty i promocji Google+ wprowadza trochę zamieszania łącząc wszystkie usługi w jedną, tym nie mniej warto tu mieć prywatny profil czy stronę marki. Zakładając konto w Google będziesz mógł korzystać ze wszystkich ich usług (Gmail, Youtube, Google Play, Google Maps, itp.).
Zakładając konto prywatne w Google musisz podać Imię i Nazwisko, wybrać nazwę użytkownika (Google sprawdza czy jest wolna), dwa razy wpisać hasło, datę urodzenia, telefon komórkowy, obecny e-mail. Kolejne pole ma wyeliminować roboty, wpisz kod i zaakceptuj warunki. Na następnej stronie na podany numer telefonu zostanie wysłany sms z kodem weryfikacyjnym, który trzeba będzie przepisać. Po weryfikacji twoje konto na Googlu jest gotowe.
Posiadając konto w Google masz dostęp do wielu usług Google. Oto kilka najważniejszych:
- skrzynkę pocztową Gmail,
- profil prywatny na Google+
- prywatny kanał Youtube
- konto w sklepie Google Play z aplikacjami na tablety i smartphony z systemem Android
- wirtualny 15 GB dysk Google Drive
- Kalendarz,
- możliwość stworzenia bloga na platformie Blogger/Blogspot
- spersonalizowane Google Mapy
Google + profil prywatny
Profil prywatny na Google+ może ci być potrzebny do szukania znajomych i tworzenia kręgów ekspertów. Ostatnio jest także niezbędny do komentowania filmu na Youtubie. Google+ podoba mi się bardziej niż Facebook, ma ciekawe funkcjonalności tylko jego problemem jest to, że nie wiele osób chce z niego korzystać. Warto tu być jeśli interesujesz się technologiami i pomaga też w pozycjonowaniu strony internetowej.
Dodaj nas do kręgów. Alicja na Google+ Jarek na Google+
Google + strona firmowa
Prywatny profil na Google+ będzie Ci potrzebny do założenia strony firmy w tym serwisie. Dzięki temu twoja firma, marka, usługa będzie prezentowana wyżej w wyszukiwarce Google oraz na Mapach Google. Stronę firmy na Google+ założysz na https://plus.google.com/pages/create
Możesz wybrać spośród kategorii:
- Lokalna firma lub miejsca
- Produkt lub marka
- Firma, instytucja lub organizacja
- Sztuka, rozrywka lub sport
- Inne
Wybierz odpowiednie kategorie i podkategorie oraz postępuj zgodnie ze wskazówkami. Wybierając kategorię lokalna firma lub miejsca, Google sprawdzi na Google Maps czy wpis o identycznej nazwie już istnieje w bazie. Jeśli tak, zostaniesz poproszony o potwierdzenie, że jesteś osobą, która jest właścicielem lub jest upoważnioną do zarządzania obiektem. Weryfikacja odbywa się przez telefon lub przy użyciu kartki pocztowej. Po wpisaniu kodu i weryfikacji firmy będziesz mógł uzupełnić dane teleadresowe, link do strony internetowej, godziny otwarcia, opis firmy, określić kategorię oraz wstawić zdjęcia.
[box type=”info” align=”alignleft” width=”400″ ]Jeśli firma ma biuro, jest hotelem, restauracja lub innym miejscem, do którego przychodzą klienci to koniecznie wybierz kategorię firma lub miejsce. Twoja firma zostanie dodana do Miejsca Google dla Firm i jej wizytówka zostanie opublikowana w Google Maps. [/box]
Jeśli twoja firma / organizacja bardziej odpowiada pozostałym czterem kategoriom i podkategoriom w drugim etapie będziesz proszony o wpisanie nazwy i adresu strony internetowej.
Po kliknięciu Dalej strona zostanie utworzona, a ty będziesz mógł przystąpić do konfiguracji: ustawić zdjęcie profilowe, okładkę strony, opis, informacje teleadresowe, linki do profili w innych mediach społecznościowych. Możesz również podobnie jak w Facebooku dodać inne osoby, które będą administrować stworzoną stroną w Google+.
Stworzona strona niestety na początku będzie miała bardzo długi adres, składający się głównie z cyfr. Z czasem Google przyśle Ci informacje o przyznaniu niestandardowego adresu URL w Google+, zgodnego z nazwą twojej firmy. Jeśli raz określisz adres swojej strony na niestandardowy URL, nie będzie można go później zmienić.
Dodaj Duolook do kręgów. DuoLook na Google+
Youtube kanał marki / firmy
AAA Przyznam się, że kiedyś zakładanie konta na YouTube było dla mnie bardziej klarowne. Po zmianach związanych z Google+ trochę trudniej mi to ogarnąć. Przyznaję, nie jestem tu ekspertem. Google Polska please help. Sprawa jest prosta w przypadku osób prywatnych. Zakładasz konto na Google i od razu masz również kanał na YouTubie.
Sprawy się komplikują gdy masz konto prywatne na Google i chcesz stworzyć kanał marki lub firmy, nie powiązany z tobą prywatnie. Aby to zrobić wejdź na stronę www.youtube.com/create_channel lub www.youtube.com/channel_switcher. W pomocy Youtbe opisana jest procedura. W całej rejestracji i konfiguracji najważniejsze jest połączenie kanału YouTube z twoją stroną firmową na Google+. Intuicyjnie mi się to udało.
Po kliknięciu OK twój kanał YouTube jest gotowy. Pamiętaj, aby go prawidłowo skonfigurować. Dodaj grafikę kanału, opis, linki do strony www oraz innych profili w Social Media.
Koniecznie zmień URL kanału zgodnie z wcześniej tworzonymi nazwami, aby twoje konto miało adres www.youtube.com/twojanazwa. Nazwę możesz ustawić tylko raz, więc przemyśl to.
Zasubskrybuj DuoLook na Youtube