Parki w Pekinie

Brak komentarzy

Kolejny poranek w stolicy Chin i pogoda znów dopisuje. Dziś chciałbym zobaczyć najpiękniejsze parki w Pekinie. Jest październik, deszcz nie pada, słońce świeci na bezchmurnym niebie. Zanieczyszczonego powietrza w Pekinie obawiałem się najbardziej przed przyjazdem. Na szczęście tylko raz miasto opanował smog podczas wycieczki na targ rybny.

Po spacerze na zakupy w centrum handlowym Indigo i dzielnicy wieżowców Wainjing dziś pora na poznanie pobliskich parków w Pekinie. Na początek tuż przy hotelu NUO znalazłem mały Lido Park.

NUO-HOTEL-pekin-parki-ogrody-10

Co warto zobaczyć w Pekinie? O poranku w chińskim parku można spotkać wiele starszych osób podczas ćwiczeń. Ten zwyczaj przeniósłbym z Chin do Polski.

poranek-chinczycy-pekin-parki-ogrody

chinka-pekin-park

Samotność w chińskiej metropolii.

chinczyk-park-w-pekinie

pekin-parki-ogrody-lido

Nie raz czytałem o opuszczonych miastach w Chinach. W Pekinie w drodze do kolejnego parku udało mi się zobaczyć opuszczone osiedle. Dziewięć wieżowców, każdy około 30 pięter.

pekin-opuszczone-osiedle

Teren tego nowego osiedla nie był ogrodzony, sprzętu budowlanego nigdzie nie było, żywej duszy.

pekinchiny-opuszczone-miasto-osiedle

Celem dziejszej porannej wycieczki był Chaoyang Park, zwany po angielsku Sun Park. Chaoyang Park to największy park w Pekinie. Jego powierzchnia to ponad 280 hektarów. Park ma nawet własną stację metra Zaoying, która znajduje się mniej więcej pośrodku zielonych terenów. Wejście do parku jest płatne, kosztowało 5 juanów. Wszedłem o północną bramą i wkrótce zobaczyłem taką łąkę kwiatów.

pekin-parki-ogrody-sun-natura

W parku jest wiele atrakcji. Jezioro Shuzihui, rejsy łódkami, kolejka górska, Sony ExploraScience, teatr letni na wyspie centralnej, a w pobliżu plaże i baseny. W czasie Letnich Igrzysk Olimpijskich 2008 w Pekinie w parku rozgrywano mecze siatkówki plażowej.

pekin-parki-ogrody-mapa

Pekin bardzo chciał przegonić Londyn. W stolicy Chin miało powstać ogromne koło widokowe, bardziej potocznie pisząc diabelski młyn. London Eye ma średnicę  135 metrów, pekińskie koło miało być mieć 208 metrów. Podobnie jak w Londynie na kole miały być kapsuły, z których można podziwiać miasto. Chińczycy planowali 48 kapsuł, każda dla 40 osób. Dla porównania London Eye ma 32 kapsuły, każda dla 25 osób. Gdy wróciłem do Londynu poszukałem więcej informacji o tej śmiałej inwestycji. Projekt był ogłoszony w 2007, a miał być zakończony na Igrzyska Olimpijskie w 2008 roku. Z powodu opóźnień kolejny termin zakończenia podano na 2009 rok i znów się nie udało. Projekt jest wstrzymany, inwestor ogłosił upadłość, ale w 2015 roku reklamy i ogrodzenie placu budowy ciągle stoją. Więcej o parku przeczytacie na stronie www  Chaoyang Park (tylko wersja chińska).

pekin-parki-ogrody-sun-kolo

Zakazy i nakazy w pekińskim parku. Leżenie na trawie niestety nie jest dozwolone w przeciwieństwie do Londynu.

pekin-parki-ogrody-lido-poranek

Inne parki, które warto zobaczyć w Pekinie to Park Olimpijski ze Stadionem Olimpijskim i Pływalnią Olimpijską, najlepiej zachowany tysiącletni cesarski ogród – Beihai Park oraz Tiantan Park przy Świątyni Nieba.

W przedostatni dzień pobytu w Pekinie z całą grupą mieliśmy okazję odwiedzić Jingshan Park. To jeden z najpiękniejszych parków Pekinu. To miejsce z ciekawą chińską architekturą i niezwykłymi widokami na Zakazane Miasto.

najpiękniejsze parki w Pekinie Jingshan Park
Lepiej późno niż wcale …
parki w pekinie co zobaczyć Jingshan Park atrakcje
Wspinaczka w Jinshan Parku

Trzeba się trochę nachodzić po schodach, ale dla takich widoków warto. Na szczęście zdążyliśmy tuż przed zachoodem słóńca.

zakazane miasto pekin widoki Jingshan Park
Widok na Zakanaze Miasto z Jingshan Park. Znak czasów, ekrany smartfonów 😉

Tagi: atrakcje w Pekinie, Chaoyang Park, Chiny, Jingshan Park, Lido Park, park, Pekin

Na blogu przeczytasz również o

Królewski Richmond Park

Nie wiem co nas podkusiło, ale do Richmond i do Richmond Parku przyszliśmy na piechotę z Chiswick… Tak poznaliśmy kolejną atrakcję w Londynie. Następne kilometry zrobiliśmy w samym parku, Isabella Plantation oraz w drodze powrotnej przez park do centrum Richmond. Dziś z…
Atrakcje w Londynie

Battersea Park – egzotyczny i zaciszny Londyn

Nad Tamizą położony jest niezwykły Battersea Park. Po dzisiejszym zwiedzaniu Alicja stwierdziła, że jest to jej ulubiony park w Londynie. Największe atrakcje parku to Subtropikalny Ogród i Children`s ZOO.

Sentymentalny Instameet w Gdańsku Oliwie

Przyjechaliśmy z Alicją na kilka dni do Polski. To świetna okazja, aby zrobić spontaniczny Instameet fotografów mobilnych IgersGdansk. Udało się i tym razem spotkaliśmy się w Gdańsku Oliwie. Tutaj jeszcze nie organizowaliśmy spotkania. Dla mnie, świeżego emigranta, to była też…
Szokująca prawda o wynajmie mieszkań w Londynie wyciekła do sieci!