Czas na nowe wyzwanie w tej bezprecedensowej erze koronawirusa. Dołączam do międzynarodowego zespołu WORD of MICE tworzonego przez Mariskę Kesteloo z Holandii. Pełen energii i nowych pomysłów. Podczas pierwszego lockdownu byłem jak wielu z nas zdezorientowany, apatyczny, pełen negatywnych myśli. Tym razem będzie inaczej.
Nie słyszałeś/aś jeszcze o tej firmie? Word of MICE z siedzibą w Holandii to pierwsza globalna społeczność influencerów w branży MICE, w której badamy i realizujemy prawdziwy potencjał influencer marketingu w mediach społecznościowych dla przemysłu spotkań.
Influencer Marketing
Moja rola w zespole Mariski będzie polegać głównie na:
- wsparciu technicznym – Social Media, strona internetowa, SEO, podcasty
- wyszukiwaniu trendów i implementacja nowych projektów
- powiększaniu naszej społeczności influencerów
- merytoryczna ocena wpływu inflencerów i tworzenie bazy influencerów MICE dla poszczególnych krajów
- realizacji bieżących kampanii z influencerami
- edukacja dla naszych partnerów w zakresie planowania i realizacji kampanii influencer marketingu
- edukacja dla naszych influencerów – nowe narzędzia eo tworzenia treści, jak efektynie współpracować z klientami
- nawiązywaniu kontaktów z nowymi partnerami – Convention Bureaux, DMOs, PCOs, DMCs na poziomie krajowym i regionalnym
W planach są kampanie promocyjne i współprace influencerów z destynacjami, Convention Bureau, narodowymi i regionalnymi organizacjami turystycznymi.
Ostatnie miesiące są trudne dla naszej branży, przyszłość niepewna, co chwilę docierają złe wiadomości z mediów lub od znajomych na LinkedInie czy Facebooku. Tym nie mniej ten trudny czas to także czas nowych możliwości. To czas wielkich upadków i początek nowych projektów. Wiele osób z naszej branży MICE zostało zwolnionych, nawet po kilkunastu latach pracy, zmuszeni zostali do nagłej zmiany w karierze zawodowej. Co można powiedzieć w tak turdnej sytuacji? Nie poddawajcie się i szukajcie nowych szans.
Mimo wszystko rok 2021 zapowiada się bardzo interesująco. Jeśli właśnie planujesz budżet na 2021 to jest to najlepszy moment na zaplanowanie kampanii influencer marketingu.
Kampanie Influencer Marketingu
Ostatnie miesiące spędziłem intensywnie na nauce w domu. Dzięki pandemii koronawirusa mamy teraz dostęp do wielu webinariów, konferencji, spotkań online. Ten czas dzielony na opieką nad żoną i szkolenia online był bardzo owocny. Moim zdaniem jest to czas siania, a rząć będziemy już wkrótce a może nawet za kilka lat. Jestem cierpliwy. Tym razem pozostaję niepoprawnym optymistą.
Przez lata swojej działalności w internecie miałem okazję być zapraszanym do kampanii influencerskich w Polsce i zagranicą (Wielka Brytania, Francja i Hiszpania). Zobacz Influencer Marketing Współpraca.
W związku z moim doświadczeniem w zespole Mariski będę też „adwokatem” i głosem influencerów. W Londynie współpracując z Polską Organizację Turystyczną (ZOPOT Londyn) miałem też okazję budować relacje, realizować projekty i kampanie z brytyjskimi i irlandzkimi influencerami, blogerami i instagramersami. Rozumiem więc też punkt widzenia organizacji turystycznej.
Z połączenia moich doświadczeń, kompetencji z doświadczeniami Mariski (MPI Belgium, organizatorka eventów, keynote speaker) jestem przekonany, że wyniknie wiele korzyści dla naszych klientów oraz influencerów, z którymi będziemy realizować wspólne kampanie promocyjne.
Koncepcja influencer marketingu w przemyśle spotkań
Mariska i ja skontaktowaliśmy się przez LinkedIn. Wreszcie osobiście spotkaliśmy się na targach CONFEX w Londynie 3 lata temu. Mariska miała tam prezentację dla profesjonalistów o influencer marketingu. Tak przy okazji, targi branży MICE Confex organizowane są w hali Olympia London w Kensingon, kilkaset metrów od miejsca, w którym mieszkaliśmy z Alicją w Londynie. Zobacz Targi Confex w Londynie.
Dla tych, którzy mnie znają, pasjonuję się mediami społecznościowymi i zawsze jestem (przynajmniej bardzo często) w sieci. No może poza niedzielą, choć nie, bo wieczorem wybieram zdjęcia z naszego tematu tygodnia Instagramers Poland.
Podczas naszej pierwszej rozmowy f2f w Londynie odkryliśmy, że mamy wiele wspólnego zawodowo, nie tylko w kwestii mediów społecznościowych, ale także naszej wizji branży MICE i wartości jakie powinna reprezentować.
Byłem i nadal jestem wielkim fanem jej koncepcji, w jaki sposób destynacje, hotele, centra kongresowe i konferencyjne oraz buyersi i dostawcy w branży MICE, mogą współpracować z odpowiednio wybranymi influencerami. Jej koncepcja, zwłaszcza teraz w tych wyjątkowych czasach, może być korzystna dla wszystkich stron.
Mariska jest jedną z pierwszych edukatorów i agencji marketingowych w tej dziedzinie w branży MICE. Kampanie to nie tylko wskaźniki engagmentu, liczby followersów czy ilości stworzonego kontentu do Social Mediów. To też prawdziwe relacje w branży i realny wpływ na kształtowanie świadomości o danej destynacji kongresowej czy miejsca organizacji incentivu.
Od października 2020 jestem częścią zespołu Word of MICE i nie mogę się doczekać, aby podzielić się z Wami wszystkimi możliwościami influencer marketingu w branży MICE. Będziemy poszukiwać także influencerów w Polsce oraz na całym świecie. To projekt globalny, dedykowany jednej branży.
Chcesz dowiedzieć się więcej o influencer marketingu B2B? Porozmawiajmy! Mój firmowy email to jaro@wordofmice.com i jak zawsze możecie mi wysłać DM na Instagrama lub LinkedIna.
Do usłyszenia i zobaczenia. Trzymajcie się!
Update: Zobacz co się wydarzyło rok później. Przeczytaj wpis na blogu Jak jedno spotkanie w Londynie może zmienić.