Będąc w Londynie bardzo chciałem odwiedzić dwie imprezy targowe związane z turystyką. W listopadzie byłem na targach World Travel Market w ExCel London. Dziś wziąłem udział w targach Intertional Confex w Olympia London. Confex w odróżnieniu od World Travel Market przeznaczony jest dla przedstawicieli turystyki biznesowej. Równolegle odbywały się też targi Event Production Show. To też świetna okazja zwiedzenia niezwykłej hali targowej Olympia London w West Kensington.
Swoje pierwsze kroki skierowałem na górny poziom w poszukiwaniu gadżetów i nowości technologicznych wykorzystywanych w branży spotkań. Wiele firm oferuje dużo rozwiązań i usług wykorzystujących wirtualną rzeczywistość. Pierwszą była Selfie Machine firmy Phygital.
To już żadna nowość, ale spodobał mi się ekran firmy TweetWall Pro. Naprawdę trudno mi sobie już wyobrazić dużą konferencję bez tweetowania i oficjalnego hashtagu wydarzenia.
Tego pana na pewno poznajecie. Stig z Top Gear. Jego model promował między innymi najlepszy incentive na świecie – Top Gear Track Experience. Na torze pod Londynem (Dunsfold Park) można zostać gwiazdą i sprawdzić swoje umiejętnosci w Star in a Reasonably Priced Car. Wyobraźcie sobie swoje nazwisko na słynnej tablicy Lap Times. Już słyszę słowa Jeremiego Clarksona „You did it, in …” Dodatkowo zwiedzanie repliki studia Top Gear oraz przejażdżka ze Stigiem (Hot Lap with the Stig).
Dobry incentive to dużo adreanaliny. Szybka jazda samochodami na pewno zapewni wiele pozytywnych wrażeń Do wyboru klasyczny Jaguar albo bolid Formuły 1 Mercedesa.
Kolejny celebryta spotkany na targach to Gordon Ramsay. Selfie z sobowtórem cenne niemal jak z prawdziwą gwiazdą. Czy wiecie, że Gordon Ramsay ma 11 restauracji w Londynie?
Zabawa w zabytkowym autobusie. Proszę bardzo. Oto Vintage Bus Bar.
Dzięki Concept Furniture Hire poczułem się prawie jak w Kingsajzie.
Przy tym stoisku zatrzymywało się wiele osób. Event Trees przygotuje na wydarzenia scenografię z drzewami. Wiosna już jest w Londynie.
Inne ciekawostki na Confexie to liczne stoiska z usługami fotograficznymi dla organizatorów spotkań i konferencji. W erze Social Media firmy zapewniają obsługę fotograficzną wydarzenia dzięki publikowanym przez uczestników zdjęć z określonym hashtagiem.
Najwięcej czasu spędziłem na stoisku agencji Sharedit. Pierwsza atrakcja to drewniana budka do robienia zdjęć.
Druga rzecz, która mnie zainteresowała to specyficzny aparat fotograficzny z zamontowaną lampą. Idealne rozwiązanie na eventy. Po zrobieniu zdjęcia można nałożyć filtry jak na Instagramie, dodać elementy graficzne np. ramki z logo a na koniec wysłać je e-mailem.
Trzecia ciekawostka to usługa Hashtag Printing. Pstrykasz fotkę, publikujesz na Twitterze lub Instagramie z hashtagiem #sharedit (lub określonym przez organizatora).
Dodatkowe ustawienia i bardzo ładnie zaprojektowana budka drukuje zdjęcie. Wygląda to o wiele ładniej i profesjonalniej niż drukarka na stoliku.
Oczywiście musiałem skorzystać z oferty licznych seminariów i wykładów. Jednym z nich był Social Trends.
Pamiętajcie. Liczy się mobilność. Poniżej porównanie aktywności w Social Media na urządzeniach mobilnych i przed komputerem.
Kilka godzin spędzonych w hali Olympia było bardzo inspirujących. Ciekawe co przyniesie kolejny rok.