Ciągle wracam do Twittera jako jednego z kluczowych serwisów społecznościowych. Dziś Twitter to prawdziwy kombajn multimedialny. Wcześniej platforma kojarzyła się z krótkimi wiadomościami, które publikowało się z pomocą # hashtagów oraz oznaczało się inne profile na Twitterze za pomocą @ małpy (znaczku at). Nie masz jeszcze swojego profilu? Koniecznie przeczytaj artykuł Jak założyć konto na Twitterze.
Historia Twittera jest skomplikowana, ale można powiedzieć, że po raz pierwszy świat oficjalnie usłyszał o nim w 2006 roku. Promowano go wtedy jako platformę mikroblogową do dzielenia się wiadomościami (tweetami) o długości zaledwie 140 znaków. Przez prawie 12 lat istnienia tej platformy społecznościowej wiele się zmieniło, w tym rozszerzono limit znaków do 280, ale pozostała niemożność edycji opublikowanego tweeta.
Jakie opcje oferuje obecnie Twitter dla twórców treści?
Do treści pojedynczego posta na Twitterze możesz dodać zdjęcia (do czterech w jednym tweecie) i wideo (do 140 sekund). Dzięki prostemu wbudowanemu edytorowi zarówno zdjęcia, jak i filmy można edytować przed publikacją.
Platforma umożliwia również udostępnianie treści audiowizualnych na żywo. W poprzednim wpisie na blogu pisałem o nowej usłudze Twitter Spaces i tak zwanych pokojach, która od 2021 roku umożliwia prowadzenie rozmów na żywo. Dodatkowo na Twitterze istnieje również możliwość streamingu wideo na żywo.
Twitter stara się zatrzymać i zachęcić twórców internetowych do publikowania ekskluzywnych treści, wprowadzając płatne subskrypcje dla obserwujących (Super Follows i Ticketed Spaces). To świetna wiadomość dla wszystkich profesjonalnych twórców treści, którzy teraz mogą zarabiać i monetyzować swoją ciężką pracę.
Platforma obecnie testuje nowe funkcje:
- Artykuły na Twitterze – możliwość publikowania dłuższych treści tekstowych (Twitter Articles)
- Społeczności na Twitterze – możesz tworzyć społeczności tematyczne i zarządzać nimi (Twitter Communities)
for those who've been asking, invites for Communities come through your DMs (they have to be open!)
here’s what it looks like pic.twitter.com/WNOgMOsvdx
— Twitter Communities (@HiCommunities) September 14, 2021
Co jeszcze można wykorzystać na Twitterze? Dzięki Revue można tworzyć i dystrybuować newslettery.
Kolejną nowością jest Twitter dla Profesjonalistów. Co to jest Twitter for Professionals i jak to jest promowane przez serwis? Podstawą Twitter for Professionals jest umożliwienie firmom, twórcom, wydawcom i programistom ze wszystkich branż bezpłatnej prezentacji i wyróżnienia ich treści, produktów i usług bezpośrednio na Twitterze. Więcej informacji tu
Twitter stale się rozwija i wprowadza nowe możliwości dla użytkowników, warto więc śledzić rozwój tej usługi.
Złe decyzje Twittera
Jak wspomniałem powyżej Twitter dodaje i testuje wiele nowych funkcji. Część zostaje pozytywnie przyjęta przez użytkowników, ale czasami Twitter popełnia błędy. Jakie?
Vine
A oto ciekawy fakt. W 2013 roku Twitter wyprzedził swoje czasy i był właścicielem prototypu TikTok. Zakupiona przez Twittera aplikacja Vine pozwoliła ludziom tworzyć krótkie, zapętlone, sześciosekundowe filmy. Swego czasu najbardziej znanymi polskimi twórcami krótkich form video na Vine byli dziennikarz Jarosław Kuźniar i blogerka Wittamina. Uwielbiałem Vine i stworzyłem wiele krótkich filmów, w tym z wydarzeń, które relacjonowałem i relacjonowałem w mediach społecznościowych.
Jednak w tamtym czasie Vine był zbyt innowacyjny i nie był to czas na wideo (jak jest teraz). Twitter zdecydował się zlikwidować Vine w 2016 roku.
Fleets na Twitterze
Kopiowanie konkurentów nie zawsze działa. Snapchat był rewolucyjną koncepcją -tworzenie treści, która „znika” po 24 godzinach. Ten pomysł został skopiowany przez Facebooka i tak powstał Instagram Stories. Okazało się to udanym i znacznie ulepszonym tworzeniem treści na Instagramie.
Twitter chciał pójść tą samą ścieżką ulotnych treści i FOMO, uruchamiając Fleets w 2020 roku. W tym przypadku się nie udało, a użytkownicy Twittera niechętnie przyjęli tę nową funkcję. W sierpniu 2021 r. Twitter zlikwidował projekt Fleets.
Jak skutecznie używać Twittera
Jak korzystać z Twittera jako osoba prywatna lub marka? Dopiero zaczynasz przygodę z Twitterem? Możesz zacząć od śledzenia profili czołowych graczy ze swojej branży – marek, organizacji, targów, wydawców czy ekspertów. Oczywiście zachęcam do publikowania treści na własnych kontach na Twitterze. Tutaj znajdziesz krótki poradnik Twitter dla początkujących.
👋 We are gearing up to host our 1st #TwitterSpaces! Which topic would you be the most interested in tuning in for? 🤔
— Twitter Business (@TwitterBusiness) January 26, 2022
Bardzo angażującą formą komunikacji, która pozwala na uzyskanie ciekawych wyników, jest publikowanie ankiet na Twitterze (Twitter Polls). Tutaj znajdziesz 4 ciekawe pomysły na ankietę na Twitter dla firm.
Kolejną przydatną funkcją jest tworzenie tematycznych list interesujących profili na Twitterze.
Oto ciekawostka dla tych, którzy budują markę osobistą w Internecie. Jeśli dana osoba jest aktywna na Twitterze, po wpisaniu jej imienia i nazwiska w Google jej ostatnie trzy tweety pojawią się jako jeden z pierwszych wyników dla tej osoby w wynikach wyszukiwania. Warto ćwierkać według Google`a, podnosi to twoją wiarygodność.
Jak uzyskać weryfikację na Twitterze?
To, do czego warto dążyć, to oficjalna weryfikacja. Zanim rozpoczniesz cały proces, możesz sprawdzić, czy kwalifikujesz się do weryfikacji. Aby otrzymać niebieską odznakę na Twitterze, twój profil musi być autentyczny, godny uwagi i aktywny. Dowiedz się więcej tutaj: Jak zweryfikować konto na Twitterze.
Po spełnieniu określonych wytycznych możesz otrzymać niebieską odznakę potwierdzającą autentyczność Twojego profilu. Jest to szczególnie ważne dla marek i osób publicznych. Sam proces weryfikacji trwa kilka minut a odpowiedź można otrzymać w ciągu 72 godzin. Powodzenia!
Jakich hashtagów używać na Twitterze?
Kolejna porada dotycząca Twittera to warto śledzić i używać najpopularniejszych hashtagów w swojej branży lub tematyce, którą promujesz. Według badania przeprowadzonego przez sam Twitter:
tweety z hashtagami mogą zwiększyć zaangażowanie o prawie 100% dla poszczególnych profili i 50% dla kont twitterowych marek
W branży w której pracuję (MICE – branża spotkań i wydarzeń) będą to m.in. #eventprofs, #meetingprofs #eventplanners. Jak znaleźć najpopularniejsze hahstagi na Twitterze? Hashtagify i Tweet Binder to jedne z wielu narzędzi, które pozwolą Ci znaleźć najlepsze hahstagi, najbardziej angażujące tweety oraz najbardziej wpływowych i aktywnych użytkowników na dany temat na Twitterze. Innym przydatnym narzędziem do ogarniania Twittera jest TweetDeck.
Mam nadzieję, że ten artykuł był pomocny i inspirujący. Dajcie znać, z których nowości Twittera macie zamiar korzystać.