Walentynkowa wycieczka do Kent – Canterbury

Brak komentarzy

Właśnie wróciliśmy w Polski i w ten weekend Walentynki. To świetna okazja na wspólną romantyczną wycieczkę z inną parą. Mieliśmy już okazję pojechać pociągiem na wycieczkę do Oksfordu, tym razem wynajęliśmy po raz pierwszy samochód i razem z Natalią i Jorge zwiedziliśmy Kent.

Podróżowaliśmy Fordem wypożyczonym w AVIS. Po raz pierwszy widzieliśmy Westminster Abbey i London Eye z tej perspektywy. Zdecydowanie ciekawsze widoki były dopiero przed nami. Canterbury, malownicze miasteczko Sandwich i białe klify w Dover.

Wycieczka z Londynu do Canterbury

Z przygodami po półtorej godziny jazdy A2 i M2 dojechaliśmy do Canterbury.

wynajem auta w Londynie

Atrakcje w Canterbury

Canterbury jest zdecydowanie mniejsze niż Oksford. Jego największą atrakcją jest monumentalna gotycka katedra.

atrakcje Canterbury mapa
Mapa miasta i atrakcji w Canterbury

W drodze do katedry mijaliśmy wiele zabytkowych domów, z których najsłynniejszy to krzywy domek położony przy Palace Street. Sir John Boys House powstał na początku XVII wieku.

ciekawe miejsca w Anglii
Krzywy domek w Canterbury

co warto zobaczyć w Canterbury

Naszą uwagę na poniższym domu przyciągnęła tabliczka „Count Louis Zborowski 1895-1924 – Constructed two Chitty Chitty Bang Bang raving cars here at the former Bligh Brothers Coachwarks 1921-1922„. Kim był hrabia o swojsko brzmiącym nazwisku? Tego dowiedziałem sie po powrocie do domu. Louis Zborowski był konstruktorem samochodów i kierowcą wyścigowym. Nie dość, że miał  polskie korzenie to mówi się, że dzięki niemu przetrwał Aston Martin.  Zginął na torze Monza w 1924. Czasami niezwykłe historie możesz poznać w zupełnie nieoczekiwany sposób.

ciekawe miejsca w Canterbury

canterbury-kent-atrakcje-06

canterbury-kent-atrakcje-unesco-kamieniczki

W tym momencie postanowiliśmy się na chwilę rozłączyć. Dziewczyny poszły na zakupy, chłopaki zwiedzić katedrę. O Katedrze w Canterbury przeczytacie w osobnym wpisie.

Katedra w Canterbury zwiedzanie wycieczka
Katedra w Canterbury

Po zwiedzaniu i zakupach znów razem w Cafe Turquoise.

canterbury-kent-atrakcje-10

canterbury-kent-atrakcje-09

Ostanie chwile w centrum Canterbury to spacer przy Great Stour.

canterbury-kent-atrakcje-11

Szybko zapisuję  czego nie zdażyliśmy zobaczyć w Canterbury. The West Gate, Beaney House of Art and Knowledge, Roman Museum, ruiny St. Augustine’s Abbey odwiedzimy następnym razem.

Najstarszy kościół w Anglii

Zanim wyjechaliśmy z Canterbury Jorge zabrał nas jeszcze do najstarszego kościoła w Anglii.

canterbury-kent-atrakcje-najstarszy-kosciol-w-anglii-wielkiej-brytanii

canterbury-kent-atrakcje-13

St Martin`s Church, ruiny St. Augustine’s Abbey oraz Canterbury Cathedral wpisane są na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

canterbury-kent-atrakcje-unesco-lista-dziedzictwa-kultury-14

Zobacz nasz cykl wpisów na blogu Wycieczki z Londynu. Odwiedziliśmy już między innymi Cambridge, Oksford, Windsor, Eton, klify w Dover czy Cardiff.

Tagi: angielskie miasteczko, Anglia, atrakcje w Kent, Canterbury, Dover, katedra, Kent, Sandwich, UNESCO, wycieczka z Londynu, wynajem auta

Na blogu przeczytasz również o

cambridge zdjęcia na Instagramie Instameet

MyMicrogap Instameet w Cambridge

Dziś chciałem się podzielić z Wami ciekawym wydarzeniem, które udało się nam wspólnymi siłami zorganizować w Cambridge. Dziękuję bardzo za udział w pierwszym wspólnym Instameet w Cambridge z Visit England, Visit Cambridge and Beyond i IgersCambridge. Z rozmów podczas wydarzenia…

Godzina z Danem Rubinem

Dowiedziałem się o ciekawym spotkaniu i poszedłem. To moja pierwsza wizyta na #MeettheIphonePhotographer. Swoją drogą to chyba najdłuższy hashtag jaki używałem. Meet the Iphone Photographer to cykl spotkań w Apple Store przy Regent Street. Organizuje je i prowadzi Dan Rubin. Podczas ostatniego…

9. światowy Instameet w Londynie #WWIM9

Ledwo pożegnałem się z moimi instagramowymi przyjaciółmi z Trójmiasta, nawet nie opadły jeszcze emocje po naszych kwietniowych Instameetach w Hali U-Bootów w dawnej Stoczni Gdańskiej i w Teatrze Szekspirowskim, już czekała na mnie kolejna niesamowita przygoda. To jedno z pierwszych spotkań…