Walentynkowa wycieczka do Kent – Canterbury

Brak komentarzy

Właśnie wróciliśmy w Polski i w ten weekend Walentynki. To świetna okazja na wspólną romantyczną wycieczkę z inną parą. Mieliśmy już okazję pojechać pociągiem na wycieczkę do Oksfordu, tym razem wynajęliśmy po raz pierwszy samochód i razem z Natalią i Jorge zwiedziliśmy Kent.

Podróżowaliśmy Fordem wypożyczonym w AVIS. Po raz pierwszy widzieliśmy Westminster Abbey i London Eye z tej perspektywy. Zdecydowanie ciekawsze widoki były dopiero przed nami. Canterbury, malownicze miasteczko Sandwich i białe klify w Dover.

Wycieczka z Londynu do Canterbury

Z przygodami po półtorej godziny jazdy A2 i M2 dojechaliśmy do Canterbury.

wynajem auta w Londynie

Atrakcje w Canterbury

Canterbury jest zdecydowanie mniejsze niż Oksford. Jego największą atrakcją jest monumentalna gotycka katedra.

atrakcje Canterbury mapa

Mapa miasta i atrakcji w Canterbury

W drodze do katedry mijaliśmy wiele zabytkowych domów, z których najsłynniejszy to krzywy domek położony przy Palace Street. Sir John Boys House powstał na początku XVII wieku.

ciekawe miejsca w Anglii

Krzywy domek w Canterbury

co warto zobaczyć w Canterbury

Naszą uwagę na poniższym domu przyciągnęła tabliczka „Count Louis Zborowski 1895-1924 – Constructed two Chitty Chitty Bang Bang raving cars here at the former Bligh Brothers Coachwarks 1921-1922„. Kim był hrabia o swojsko brzmiącym nazwisku? Tego dowiedziałem sie po powrocie do domu. Louis Zborowski był konstruktorem samochodów i kierowcą wyścigowym. Nie dość, że miał  polskie korzenie to mówi się, że dzięki niemu przetrwał Aston Martin.  Zginął na torze Monza w 1924. Czasami niezwykłe historie możesz poznać w zupełnie nieoczekiwany sposób.

ciekawe miejsca w Canterbury

canterbury-kent-atrakcje-06

canterbury-kent-atrakcje-unesco-kamieniczki

W tym momencie postanowiliśmy się na chwilę rozłączyć. Dziewczyny poszły na zakupy, chłopaki zwiedzić katedrę. O Katedrze w Canterbury przeczytacie w osobnym wpisie.

Katedra w Canterbury zwiedzanie wycieczka

Katedra w Canterbury

Po zwiedzaniu i zakupach znów razem w Cafe Turquoise.

canterbury-kent-atrakcje-10

canterbury-kent-atrakcje-09

Ostanie chwile w centrum Canterbury to spacer przy Great Stour.

canterbury-kent-atrakcje-11

Szybko zapisuję  czego nie zdażyliśmy zobaczyć w Canterbury. The West Gate, Beaney House of Art and Knowledge, Roman Museum, ruiny St. Augustine’s Abbey odwiedzimy następnym razem.

Najstarszy kościół w Anglii

Zanim wyjechaliśmy z Canterbury Jorge zabrał nas jeszcze do najstarszego kościoła w Anglii.

canterbury-kent-atrakcje-najstarszy-kosciol-w-anglii-wielkiej-brytanii

canterbury-kent-atrakcje-13

St Martin`s Church, ruiny St. Augustine’s Abbey oraz Canterbury Cathedral wpisane są na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

canterbury-kent-atrakcje-unesco-lista-dziedzictwa-kultury-14

Zobacz nasz cykl wpisów na blogu Wycieczki z Londynu. Odwiedziliśmy już między innymi Cambridge, Oksford, Windsor, Eton, klify w Dover czy Cardiff.

Tagi: , , , , , , , , , ,

Na blogu przeczytasz również o

Dzielnice Londynu – Wimbledon jakiego nie znacie

Odbywający się na przełomie czerwca i lipca turniej w Wimbledonie to jedno z największych wydarzeń sportowych w Londynie. Nic dziwnego, że Alicja od czasu przyjazdu do Anglii słyszała ode mnie, że już za chwilę rozpocznie się jeden z najważniejszych turniejów…

Londyn – w co się ubrać…

Londyn to stolica mody, ale nie martw się, że nie masz najnowszych kolekcji, bo jak masz wyobraźnię to i tak na ulicy zabłyśniesz. Za to od razu pokochałam Londyn. Można nosić WSZYSTKO ZE WSZYSTKIM. Takiej mieszanki stylu dawno nie widziałam. Co…

Angielskie śniadanie

Nasze pierwsze angielskie śniadanie. Dziś byliśmy w polskim Ealing i wstąpiliśmy do Ealing Broadway Shopping Centre. Gdy Jarek zobaczył Chantal Cafe, powiedział mi, że już wystarczająco długo czekał na prawdziwy english breakfast. Uległam mu. Spośród wszystkich śniadań wybrał Full English Breakfast. …