Top 5 Social Media na #TdF2014 w Londynie

Pamiętam jak graliśmy z kolegami w kapsle, na których były malowane koszulki z nazwiskami kolarzy. Dziś dzięki technologii, zabawy podczas największego na świecie wyścigu kolarskiego Tour de France w Londynie,wyglądają zupełnie inaczej. Oto moje TOP 5 przykładów akcji Social Media na #TdF2014 w Londynie.

1. Selfie dla kolarzy #lotto_belisol

Dla mnie absolutny hit, to kampania w wykonaniu belgijskiego zespołu Lotto Belisol czyli #selfie na autobusie ekipy kolarskiej biorącej udział w Tour de France. Aby podróżować z drużyną, wystarczyło opublikować na Instagramie swoje zdjęcie z hashtagiem #lotto_belisol.

Akcja została ogłoszona 19 czerwca Instagramie, z hashtagiem konkursu opublikowanych zostało ponad 200 postów. Już na początku lipca autobus ekipy Lotto Beliso był gotowy i oklejony instagramowymi zdjęciami uczestników konkursu.

london-tour-de-france-bus-team -lotto-belisol-instagram-socialmedia-casestudy-zdjecia (2)

Konkurs selfie #lotto_belisol zespołu Tour de France

london-tour-de-france-bus-team -lotto-belisol-instagram-socialmedia-casestudy-zdjecia (3)

Konkurs selfie #lotto_belisol zespołu Tour de France

Twoje selfie mogło przejechać tysiące kilometrów w Anglii i Francji 😉

london-tour-de-france-bus-team -lotto-belisol-instagram-socialmedia-casestudy-zdjecia (4)

Konkurs selfie #lotto_belisol zespołu Tour de France

Więcej autobusów ekip, na których promowano ich kanały Social Media możecie zobaczyć we wpisie autobusy zespołów Tour de France.

2. Rowerowe postanowienia #MyCyclePledge

W Parku Olimpijskim, Green Parku i Trafalgar Square stanęły świetnie zaprojektowane rowerowe kontenery Transport for London – TfL. W środku znalazłem informacje o trasie wyścigu Tour de France w Londynie, mapki rowerowe miasta, informacje o planach rozwoju ścieżek rowerowych, londyński rower miejski Barclays Cycle Hire.

kontener-mycyclepledge-cycleldn-transport-for-london-tfl-rowery-akcja-promocja-case-study

londyn-kontener-#mycyclepledge-cycleldn-transport-for-london-tfl-rowery-akcja-promocyjna-rowerowa-casestudy

I najciekawszy punkt czyli #MyCyclePledge.

london-social-media-tdf2014-tour-de-france-17

Obsługa kontenera zapraszała osoby do napisania rowerowych deklaracji, które umieszczano na ścianie. Osoby, które opublikowały w serwisie społecznościowym selfie i swoje postanowienie, miały szansę wygrać roczny abonament w miejskim systemie rowerowym Barcalys Cycle Hire (obecnie Santander Cycles) Oto niektóre rowerowe deklaracje: „Nauczę mamę jeździć rowerem”, „Naprawię swój rower”, „Będę jeździł również w deszczowe dni”, „Kupię nowy rower żonie”.

london-social-media-tdf2014-tour-de-france-02

Chętnym robiono fotkę i  razem z deklaracją publikowano na @CycleLDN z linkiem do profilu. Oczywiście też się zgłosiłem obiecując sobie, że od tej pory częściej będę jeździł na rowerze, nie wiadomo dlaczego uznano, że lepiej prezentuję się poziomo.

Ciekawy pomysł promowany głównie na Twitterze, to zdjęcie wykonane na greenboxie z rowerem miejskim.

Miejski rower Barclays Cycle Hire na greenboxie

Miejski rower Barclays Cycle Hire na greenboxie

A po obróbce efekt był taki…

london-social-media-tdf2014-tour-de-france-mycyclepledge-cycleldn

Sprawdziłem, w kilka dni na profilu @CycleLDN  pojawiło się blisko 1500 postów ze zdjęciami, z czego zdecydowana większość jest z 7 lipca.

3. Odjechane pomysły #tdfybs

W kolejnej akcji Facebook okazał się być passé. Tutaj stawką był wyjazd na weekend dla dwóch osób do Paryża i możliwość zobaczenia ostatniego etapu Tour de France na Polach Elizejskich.

london-social-media-tdf2014-tour-de-france-11

Aby wziąć udział w konkursie należało zdjęcie wykonane przez obsługę stoiska Yorkshire Building Society lub własne – oddające atmosferę Tour de France – opublikować na Instagramie lub Twitterze z hashtagiem #tdfybs.

london-social-media-tdf2014-tour-de-france-12

Kto wygrał i pojedzie do Paryża na Grand Arrivée? Oto zdjęcie zwycięzcy ze strony organizatora.

#tdfybs-instagram-twitter-contest-yorkshire-tour-de-france-england-social-media

Fot. screen ze strony http://tdfybs.co.uk/win-a-trip-to-paris

Moje ulubione to opublikowane na profilu farmera, który pomalował swoje 150 owiec na żółto.

4. Herbatka z hashtagiem #teaonletour

Yorkshire Tea, jeden ze sponsorów tegorocznego Tour de France, przygotował akcję na Twitterze. W konkursie należało wykonać zdjęcie herbaty rozdawanej podczas wyścigu, opublikować oraz oznaczyć je tagiem #teaonletour. london-social-media-tdf2014-tour-de-france-05 Na opakowaniu herbaty również pojawiła się informacja o profilu marki Yorkshire The i znaczniku kampanii.  london-social-media-tdf2014-tour-de-france-yorkshiretea-teaonletour

Jakie nagrody? Każdego dnia wyścigu (5-7 lipca) organizatorzy wybierali po 10 osób, które otrzymywały roczny zestaw herbat.

5. Żółty Citroen @TdF_Fanpark

Rzucający się w oczy żółty kolor obecny był wszędzie. Organizatorzy Fanparku dobrze wykorzystali komunikacyjny potencjał. Strona internetowa tourdefrancefanpark.co.uk była doskonałym źródłem informacji, do tego bardzo dobrze prowadzona komunikacja na Twitterze  i pojawiający się w wielu miejscach żółty Citroen H z ikonami profili na Facebooku i Twitterze.

london-social-media-tdf2014-tour-de-france-24

 

london-social-media-tdf2014-tour-de-france-13

london-social-media-tdf2014-tour-de-france-23

 

A jak będzie w Polsce podczas Tour de Pologne? Działa oficjalny profil na  Facebooku i Twitterze  @Tour_de_Pologne. Dla zainteresowanych podaję również profile Rafała Majki @rafalmajka i Michała Kwiatkowskiego @michalkwiatek. Czy jakaś marka zdecyduje w tym czasie się na real time marketing? Zobaczymy.

Menu

Pin It on Pinterest