Social Media na #WTM2014 w Londynie

Brak komentarzy

Ostatni dzień na targach WTM w Londynie i ostatnie chwile na uchwycenie przykładów wykorzystania Social Media podczas imprezy targowej. Współcześnie targi to nie tylko spotkania twarzą w twarz, ale także komunikacja w mediach społecznościowych. Wystawcy starają się przyciągnąć uwagę uczestników, klientów, mediów czy blogerów korzystając z dobrodziejstw Twittera, Instagrama czy Facebooka. Chcą ich zaangażować do dzielenia się emocjami, wrażeniami na temat destynacji. Ta nawiązana relacja zostawia trwały ślad w internecie w postaci tekstów, zdjęć i video. Oto kilka przykładów Social Media marketingu podczas targów turystycznych World Travel Market 2014 w Londynie.

Oficjalny hashtag World Travel Market w Londynie to #wtm14, choć i tak na Twitterze w trendach przez ostatnie dni pokazuje się #wtm2014. To co mi się podoba to liczne monitory zachęcające do nawiązania dialogu. Monitory prezentujące posty z Twittera obecne były przy wejściach na hale wystawowe oraz przy salach konferencyjnych.

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00001

Na wielu stoiskach wystawców tegorocznych targów WTM  zobaczyć można hashtagi, ikony i adresy profili w Social Media. Wystawcy liczyli na zaangażowanie odwiedzających. Co niektórzy organizują również konkursy.

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00002

Sabah – region w Malezji na wyspie Borneo. Na Twitterze i Instagramie profile Sabahtorusim, a na Facebooku SabahMalaysianBorneo.

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00003

Zobaczyliśmy i zaczęliśmy obserowować Nowy Jork na Twitterze @nycgo_uk. W tym roku na stoisku Nowego Jorku można było spotkać Taylor Swift.

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00005

Stoisko Jordanii z ikonami proli Social Media prowadzonych przez organizację turystyczną

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00006

Egipt jest konsekwentny na Facebooku, Instagramie i Twitterze – ExperienceEgypt

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00007

Social Mediowa lada na stoisku Egiptu

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00009

Andaluzję na Facebooku znajdziecie szukając Your Andalusia, na Twitterze to profil @viveandalucia

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00010

Po polsku Szardża, po angielsku Sharjah w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Kolejny przykład prezentacji profili w mediach społecznościowych podczas imprezy targowej.

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00013

Stoisko Iranu

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00015

Yas Island w Abu Dhabi (pol. Abu Zabi), stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich

wtm14-inabudhabi-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00016

Na stoisku Zjednoczonych Emiratów Arabskich można było wygrać wycieczkę do Abu Zabi

wtm14-inabudhabi-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00017

Używaj hashtaga #InAbuDhabi i obserwuj profile Visit Abu Dhabi na Facebooku, Twitterze, Instagramie, Youtubie, Pintereście, Foursquare, Google+

Hashtag zachęcił mnie do wejścia na stronę VisitAbuDhabi. Pod koniec października rozpoczęto nową kampanię promocyjną #InAbuDhabi, zachęcającą do podzielenia się swoimi wrażeniami z pobytu w Abu Zabi. Na razie przeczytać można 15 historii turystów.

wtm14-tell-us-your-story-InAbuDhabi-hashtag-campaig-socialmedia-

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00024

Stoisko Ibizy zachęca do obserwowania destynacji turystycznej na Facebooku, Twitterze i Instagramie

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00025

#Onthedraw to promocja wystawy obrazów z Wysp Kanaryjskich w londyńskiej galerii

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00026

Visit Portugal and share it

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00027

Odwiedź Portugalię i podziel się …

Miś Paddington przyjechał do Londynu z … Peru. Nadchodzącą premierę filmu postanowiła wykorzystać peruwniańska organizacja turystyczna, która zachęcała do poszukiwania misia Paddingtona na terenie ExCeL. Znalazca miał opublikować na Twitterze zdjęcie misia z hashtagiem #PeruPaddingtonWTM.

wtm14-paddington-bear-peru-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00011

Poszukiwanie misia Paddingtona na targach WTM i tweetowanie #PeruPaddingtonWTM

Okazało się, że Paddington upodobał sobie Florydę i Nowy Jork.

Wirtualna rzeczywistość z Republiki Południowej Afryki #LoveSouthAfrica. Choć wrażenia były niesamowite to mam nadzieję, że to nie jest przyszłość turystyki.

#LoveSouthAfrica. Mam nadzieję, że to nie jest przyszłość turystyki, choć wrażenia były niesamowite

360 stopni #LoveSouthAfrica

Na koniec najbardziej Social Mediowe stoisko jakie widziałem na tegorocznych targach WTM w Londynie. Region Puglia we Włoszech posługuje się hashtagiem #WeAreInPUGLIA. Wszystko na ich stoisku zachęcało do interakcji. Wyzwanie na rowerze, stoisko, materiały.

#WeAreInPUBLIA

Wirtualny rower #WeAreInPUGLIA

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00020

Wirtualny rower #WeAreInPUGLIA

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00021

Podziel się w mediach społecznościowych twoją wycieczką we włoskim regionie Puglia i użyj hashtaga #WeAreInPUGLIA

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00022

Ulotki #WeAreInPUGLIA

Dzięki ich aktywności po raz pierwszy dowiedziałem się tym regionie na południu Włoch. Również ich strona internetowa, wykorzystuje wizualnie i promuje hashtag #WeAreInPuglia.

weareinpuglia-italia-puglia-wlochy-region-poludnie-socialmedia-casestudy-wtm14-duolook-atrakcje-marketing

Mam nadzieję, że w kolejnych latach również polskie narodowe stoisko na targach WTM będzie wykorzystywało możliwości promocyjne, które stwarzają media społecznościowe.

Agencja UMPF przygotowywała dzienne raporty z aktywności na Twitterze oraz Instagramie uczestników targów World Travel Market. Prezentowano liczbę postów na Twiterze i na Instagramie, najbardziej udostępniane tweety oraz najbardziej popularne zdjęcia z Instagrama. Poniżej infografika podsumowującą cztery dni. Pełny raport możecie otrzymać pisząc na WTM@umpf.co.uk.

social-media-wtm14-umpf-travel

 

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Na blogu przeczytasz również o

Atrakcje dla dzieci w Londynie

Muzeum Historii Naturalnej w Londynie

Muzeum Historii Naturalnej jest jedną z największych atrakcji Londynu. Wstęp do Natural History museum jest bezpłatny a zobaczyć tu można ogromne dinozaury.

World Travel Market w Londynie po raz drugi

To był prawdziwy maraton. W niedzielę po godz. 22 wróciłem liniami Finnair do Londynu z Pekinu, a w poniedziałek rano byłem  już na targach World Travel Market 2015 w ExCeL London. Tym razem moja wizyta na WTM miala charakter zawodowy.…
Najpopularniejsze hashtagi na Instagram lista

Najpopularniejsze hashtagi na Instagramie

Jakie są najpopularniejsze hashtagi na Instagramie? Jakich hashtagów używać, aby dotrzeć do jak największej liczby osób? Wstawianie odpowiednich hashtagów pozwoli zwiększyć liczbę followersów oraz znalezienie profili, które Ci się spodobają. Używaj hashtagów rozważnie. Pamiętaj, że możesz maksymalnie wstawić 30 hashtagów pod zdjęciem…
Pierwszy raz na targach WTM w Londynie
Szybka randka z #WTMBloggers – influencerzy w turystyce
Menu