Ostatni dzień na targach WTM w Londynie i ostatnie chwile na uchwycenie przykładów wykorzystania Social Media podczas imprezy targowej. Współcześnie targi to nie tylko spotkania twarzą w twarz, ale także komunikacja w mediach społecznościowych. Wystawcy starają się przyciągnąć uwagę uczestników, klientów, mediów czy blogerów korzystając z dobrodziejstw Twittera, Instagrama czy Facebooka. Chcą ich zaangażować do dzielenia się emocjami, wrażeniami na temat destynacji. Ta nawiązana relacja zostawia trwały ślad w internecie w postaci tekstów, zdjęć i video. Oto kilka przykładów Social Media marketingu podczas targów turystycznych World Travel Market 2014 w Londynie.
Oficjalny hashtag World Travel Market w Londynie to #wtm14, choć i tak na Twitterze w trendach przez ostatnie dni pokazuje się #wtm2014. To co mi się podoba to liczne monitory zachęcające do nawiązania dialogu. Monitory prezentujące posty z Twittera obecne były przy wejściach na hale wystawowe oraz przy salach konferencyjnych.
Na wielu stoiskach wystawców tegorocznych targów WTM zobaczyć można hashtagi, ikony i adresy profili w Social Media. Wystawcy liczyli na zaangażowanie odwiedzających. Co niektórzy organizują również konkursy.











Hashtag zachęcił mnie do wejścia na stronę VisitAbuDhabi. Pod koniec października rozpoczęto nową kampanię promocyjną #InAbuDhabi, zachęcającą do podzielenia się swoimi wrażeniami z pobytu w Abu Zabi. Na razie przeczytać można 15 historii turystów.




Miś Paddington przyjechał do Londynu z … Peru. Nadchodzącą premierę filmu postanowiła wykorzystać peruwniańska organizacja turystyczna, która zachęcała do poszukiwania misia Paddingtona na terenie ExCeL. Znalazca miał opublikować na Twitterze zdjęcie misia z hashtagiem #PeruPaddingtonWTM.

Okazało się, że Paddington upodobał sobie Florydę i Nowy Jork.
Found him!!!! Le he encontrado!!! #PeruPaddingtonWTM pic.twitter.com/LbLohINd0t
— Carmen Stutzinger (@CarmenStutzi) listopad 6, 2014
Wirtualna rzeczywistość z Republiki Południowej Afryki #LoveSouthAfrica. Choć wrażenia były niesamowite to mam nadzieję, że to nie jest przyszłość turystyki.

Na koniec najbardziej Social Mediowe stoisko jakie widziałem na tegorocznych targach WTM w Londynie. Region Puglia we Włoszech posługuje się hashtagiem #WeAreInPUGLIA. Wszystko na ich stoisku zachęcało do interakcji. Wyzwanie na rowerze, stoisko, materiały.




Dzięki ich aktywności po raz pierwszy dowiedziałem się tym regionie na południu Włoch. Również ich strona internetowa, wykorzystuje wizualnie i promuje hashtag #WeAreInPuglia.
Mam nadzieję, że w kolejnych latach również polskie narodowe stoisko na targach WTM będzie wykorzystywało możliwości promocyjne, które stwarzają media społecznościowe.
Agencja UMPF przygotowywała dzienne raporty z aktywności na Twitterze oraz Instagramie uczestników targów World Travel Market. Prezentowano liczbę postów na Twiterze i na Instagramie, najbardziej udostępniane tweety oraz najbardziej popularne zdjęcia z Instagrama. Poniżej infografika podsumowującą cztery dni. Pełny raport możecie otrzymać pisząc na WTM@umpf.co.uk.