Social Media na #WTM2014 w Londynie

Brak komentarzy

Ostatni dzień na targach WTM w Londynie i ostatnie chwile na uchwycenie przykładów wykorzystania Social Media podczas imprezy targowej. Współcześnie targi to nie tylko spotkania twarzą w twarz, ale także komunikacja w mediach społecznościowych. Wystawcy starają się przyciągnąć uwagę uczestników, klientów, mediów czy blogerów korzystając z dobrodziejstw Twittera, Instagrama czy Facebooka. Chcą ich zaangażować do dzielenia się emocjami, wrażeniami na temat destynacji. Ta nawiązana relacja zostawia trwały ślad w internecie w postaci tekstów, zdjęć i video. Oto kilka przykładów Social Media marketingu podczas targów turystycznych World Travel Market 2014 w Londynie.

Oficjalny hashtag World Travel Market w Londynie to #wtm14, choć i tak na Twitterze w trendach przez ostatnie dni pokazuje się #wtm2014. To co mi się podoba to liczne monitory zachęcające do nawiązania dialogu. Monitory prezentujące posty z Twittera obecne były przy wejściach na hale wystawowe oraz przy salach konferencyjnych.

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00001

Na wielu stoiskach wystawców tegorocznych targów WTM  zobaczyć można hashtagi, ikony i adresy profili w Social Media. Wystawcy liczyli na zaangażowanie odwiedzających. Co niektórzy organizują również konkursy.

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00002
Sabah – region w Malezji na wyspie Borneo. Na Twitterze i Instagramie profile Sabahtorusim, a na Facebooku SabahMalaysianBorneo.
wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00003
Zobaczyliśmy i zaczęliśmy obserowować Nowy Jork na Twitterze @nycgo_uk. W tym roku na stoisku Nowego Jorku można było spotkać Taylor Swift.
wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00005
Stoisko Jordanii z ikonami proli Social Media prowadzonych przez organizację turystyczną
wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00006
Egipt jest konsekwentny na Facebooku, Instagramie i Twitterze – ExperienceEgypt
wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00007
Social Mediowa lada na stoisku Egiptu
wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00009
Andaluzję na Facebooku znajdziecie szukając Your Andalusia, na Twitterze to profil @viveandalucia
wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00010
Po polsku Szardża, po angielsku Sharjah w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Kolejny przykład prezentacji profili w mediach społecznościowych podczas imprezy targowej.
wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00013
Stoisko Iranu
wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00015
Yas Island w Abu Dhabi (pol. Abu Zabi), stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich
wtm14-inabudhabi-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00016
Na stoisku Zjednoczonych Emiratów Arabskich można było wygrać wycieczkę do Abu Zabi
wtm14-inabudhabi-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00017
Używaj hashtaga #InAbuDhabi i obserwuj profile Visit Abu Dhabi na Facebooku, Twitterze, Instagramie, Youtubie, Pintereście, Foursquare, Google+

Hashtag zachęcił mnie do wejścia na stronę VisitAbuDhabi. Pod koniec października rozpoczęto nową kampanię promocyjną #InAbuDhabi, zachęcającą do podzielenia się swoimi wrażeniami z pobytu w Abu Zabi. Na razie przeczytać można 15 historii turystów.

wtm14-tell-us-your-story-InAbuDhabi-hashtag-campaig-socialmedia-

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00024
Stoisko Ibizy zachęca do obserwowania destynacji turystycznej na Facebooku, Twitterze i Instagramie
wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00025
#Onthedraw to promocja wystawy obrazów z Wysp Kanaryjskich w londyńskiej galerii
wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00026
Visit Portugal and share it
wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00027
Odwiedź Portugalię i podziel się …

Miś Paddington przyjechał do Londynu z … Peru. Nadchodzącą premierę filmu postanowiła wykorzystać peruwniańska organizacja turystyczna, która zachęcała do poszukiwania misia Paddingtona na terenie ExCeL. Znalazca miał opublikować na Twitterze zdjęcie misia z hashtagiem #PeruPaddingtonWTM.

wtm14-paddington-bear-peru-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00011
Poszukiwanie misia Paddingtona na targach WTM i tweetowanie #PeruPaddingtonWTM

Okazało się, że Paddington upodobał sobie Florydę i Nowy Jork.

Wirtualna rzeczywistość z Republiki Południowej Afryki #LoveSouthAfrica. Choć wrażenia były niesamowite to mam nadzieję, że to nie jest przyszłość turystyki.

#LoveSouthAfrica. Mam nadzieję, że to nie jest przyszłość turystyki, choć wrażenia były niesamowite
360 stopni #LoveSouthAfrica

Na koniec najbardziej Social Mediowe stoisko jakie widziałem na tegorocznych targach WTM w Londynie. Region Puglia we Włoszech posługuje się hashtagiem #WeAreInPUGLIA. Wszystko na ich stoisku zachęcało do interakcji. Wyzwanie na rowerze, stoisko, materiały.

#WeAreInPUBLIA
Wirtualny rower #WeAreInPUGLIA
wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00020
Wirtualny rower #WeAreInPUGLIA
wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00021
Podziel się w mediach społecznościowych twoją wycieczką we włoskim regionie Puglia i użyj hashtaga #WeAreInPUGLIA
wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00022
Ulotki #WeAreInPUGLIA

Dzięki ich aktywności po raz pierwszy dowiedziałem się tym regionie na południu Włoch. Również ich strona internetowa, wykorzystuje wizualnie i promuje hashtag #WeAreInPuglia.

weareinpuglia-italia-puglia-wlochy-region-poludnie-socialmedia-casestudy-wtm14-duolook-atrakcje-marketing

Mam nadzieję, że w kolejnych latach również polskie narodowe stoisko na targach WTM będzie wykorzystywało możliwości promocyjne, które stwarzają media społecznościowe.

Agencja UMPF przygotowywała dzienne raporty z aktywności na Twitterze oraz Instagramie uczestników targów World Travel Market. Prezentowano liczbę postów na Twiterze i na Instagramie, najbardziej udostępniane tweety oraz najbardziej popularne zdjęcia z Instagrama. Poniżej infografika podsumowującą cztery dni. Pełny raport możecie otrzymać pisząc na WTM@umpf.co.uk.

social-media-wtm14-umpf-travel

 

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Na blogu przeczytasz również o

miniatur-wunderland-hamburg-niemcy-mobile-friendly-odznaka

Miniatur Wunderland w Hamburgu – idealne miejsce dla geeków

W Miniatur Winderland w Hamburgu spędziliśmy kilka godzin i tego dnia nie mieliśmy ochoty już nic więcej zwiedzać. Pisaliśmy już, że hamburskiego parku miniatur nie można porównać do żadnego innego. Ale to nie tylko to, jako maniacy nowych mediów doszliśmy do…

Zwierzenia emigrantów – nasze pierwsze święta w Anglii

To nasze pierwsze Święta Bożego Narodzenia z dala od najbliższych, w obcym kraju. Jak to jest na emigracji, a w szczególności w taki specyficzny czas? W Anglii jesteśmy krótko, siedem miesięcy. Większość naszych znajomych poleciała do Polski zasiąść do stołu z rodzinami,…
GrandTourPoland Youtube telewizja turystyka ciekawe filmy miejsca atrakcje turystyczne markekting

Duolook na YouTube ma ponad 500 000 wyświetleń filmów

Wczoraj na liczniku wyświetleń filmów na kanale Duolook na Youtube pojawiła się liczba 500 000! Konto na Youtube  założyliśmy w roku 2010, ale pierwszy film wgraliśmy w czerwcu 2012 roku. Na razie przeważają filmy z Euro 2012 w Polsce (Kraków,…
Pierwszy raz na targach WTM w Londynie
Szybka randka z #WTMBloggers – influencerzy w turystyce