To pierwsze Czwartkowe Spotkania Social Media w Trójmieście. Organizacji tego spotkania podjęła się Ewa Stachowiak. Dziękuję za zaproszenie. Miałem ten zaszczyt być jedną z pierwszych osób, które mogły się podzielić swoją pasją i case study związanym z Social Media w Gdańsku. mnie wystąpiła także Katarzyna Michałowska z twitterowej społeczności @3miastotweetup oraz Ola Mokwa z Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta Gdańska z Weroniką Szadowiak z Projekt PR, reprezentującą agencję obługującą media społecznościowe Miasta Gdańska.
Ewa nie spodziewała się chyba tak dużego zainteresowania. Planowała kilkadziesiat osób. W Stacji Deluxe w Gdańsku Wrzeszczu w spotkaniu uczestniczyło ponad 100 entuzjastów i profesjonalistów z branży Social Media. Pomimo drobnych problemów technicznych, pierwszy trójmiejski #czwrtk był moim zdaniem udanym wydarzeniem. Z mojej perspektywy cieszę się, że mogłem zaprezentować trójmiejską społeczność fanów Instagrama i fotografii mobilnej @IgersGdansk. Po drugie to świetna okazja do networkingu i rozmowy o nowych projektach i inicjatywach. Mam nadzieję, że te spotkania wpiszą się na stałe w kalendarz imprez w Trójmieście.
IgersGdansk
Dużo na blogu piszemy o Instagramie, dlatego nie będę się tu rozpisywał na ten temat. Chciałbym dłużej i więcej opowiadać na spotkaniu o możliwościach jakie daje Instagram w budowaniu społeczności oraz promocji marek i miejsc. Zachęcam do założenia konta na Instagramie, do eksperymentowania, fotografowania i kręcenia filmów. Koniecznie przyjdźcie na organizowane przez nas Instemeety, poznacie pasjonatów fotografii mobilnej, a my chętnie podzielimy się z Wami naszymi poradami. Grupy Instagramers to fotografia mobilna i świetna zabawa.
Pierwsza prezentacja #czwartkowego wieczoru – Od pasji do społeczności. Jak działać i tworzyć społeczność na Instagramie
3miastoTweetup
Kasia Michałowska z zawodu jest dziennikarką, redaktorką naczelną Magazynu Studenckiego „płyń POD PRĄD”, pasjonatka Social Media. Bardzo się cieszę, że w końcu się poznaliśmy. Na początku Wittamina, teraz Kasia rozwija społeczność Twittera w Trójmieście. W jej prezentacji widziałem wiele elementów wspólnych, dla nas osób poświęcających swój czas na dzielenie się swoją pasją oraz budowanie społeczności. Podobne dylematy, a nawet zarzuty osób nie rozumiejących nas, społeczników. Te same wyzwania i satysfakcja, że się udaje zorganizować ciekawe spotkania dla grupy i zarażać kolejne osoby Twiterrem, czy w moim przypadku Instagramem. Marzy mi się wspólne spotkanie naszych społeczności.
Prezentacja Kasi zatytułowana Trójmiejskie tweetupy – o budowaniu społeczności wokół Twittera.
Miasto Gdańsk
Do tego, że Miasto Gdańsk jest uznawane w Polsce za lidera wykorzystania Social Media w marketingu miejsca, nie trzeba chyba już nikogo przekowywać. Za strategią i realizacją tych działań stoją osoby z promocji miasta i wybrana agencja. Gdańsk jest aktywny na Facebooku, Twitterze, Youtube, Pintereście, Instagramie, Foursquare, a ostatnio na muzycznym serwisie Spotify. Dziś Weronika była w swoim żywiole i zaprezentowała aktywność Gdańska oraz projekty mające na celu budowanie społeczności i zaangażowania fanów. Oficjalny hasthag miasta to #ilovegdn. Ola i Weronika pokazały również flim z okazji osiągnięcia 100 000 fanów na oficjalnym profilu miasta Gdańska na Facebooku.
Prezentacja Weroniki Szadowiak – Social media miasta Gdańsk: jak prowadzić działania równolegle w wielu kanałach Social Media i czy to prawda, że miasto Gdańsk jest nawet na Spotify?
Prezentacja na Czwartek Social Media w Trójmieście była moimostatnie wystąpnieniem na spotkaniu branżowym w Polsce przed wyjazdem do Londynu. Cieszę się, że zdążyłem Wam opowiedzieć o mojej pasji Do zobaczenia na kolejnych social mediowych czwartkach, kiedyś ….