Jak założyć Grupę Instagramers

Brak komentarzy

Instagram to nie tylko słitfocie, stópki, celebryci i konta follow4follow. To także miejsce dla profesjonalistów i pasjonatów fotografii mobilnej. Instagram to przede wszystkim społeczności, które w Polsce dynamicznie się rozwijają. Nie tylko chcemy się dzielić naszymi zdjęciami, ale chcemy się spotykać, poznać, wymieniać doświadczeniami i tworzyć nowe inicjatywy. Co zrobić, aby założyć taką społeczność? Przygotowałem kilka rad jak stworzyć Grupę Instagramers w twojej miejscowości.

Przewodnik jak założyć Grupę Instagramers

Na początku sprawdź na Instagramie, czy w twoim mieście nie istnieje już grupa Igersów. W Polsce jest ich ponad 20 i ciągle przybywa nowych. Jeśli taka grupa już działa, dołącz do nich, zaangażuj się. Nie twórz nowej, nie powielaj, nie twórz niezdrowej konkurencji. Ktoś po prostu był pierwszy. Jestem przekonany, że z obecnym opiekunem / opiekunami grupy stworzysz jeszcze silniejszą społeczność. Jeśli nie ma jeszcze grupy w twojej miejscowości, masz szansę stworzyć nową i dołączyć do światowej społeczności Instagramers. Oto pierwsze kroki jakie należy podjąć.

Napisz do Instagramers.com

Oto jak opisane jest założenie grupy na stronie Instagramers.com.

Aby dołączyć do zespołu ManIgers na całym świecie, musisz mieć skończenie 18 lat oraz posiadać wiedzę i umiejętności w Social Media. No i przede wszystkim uwielbiać fotografować i publikować na Instagramie. Będziesz musiał wysłać do Phila Gonzaleza na adres igers@instagramers.com oraz kontakt@igerspoland.pl  z informacjami:

  • o sobie
  • dlaczego chcesz założyć grupę Instagramers w swojej miejscowości
  • opisać doświadczenie w mediach społecznościowych
  • organizacji planowanych działań, konkursów i wydarzeń
  • jeśli chcesz założyć grupę i prowadzić ją ze znajomymi powinieneś wysłać listę osób, które będą zaangażowane w projekt
  • nie zapomnij wysłać nazwy swojego prywatnego profilu na Instagramie

Zespół Instagramers bada wniosek i udziela odpowiedzi. Wniosek jest konsultowany z IgersPoland, ale to Phil Gonzalez decyduje ostatecznie czy grupa może powstać, posługiwać się nazwą i logo Instagramers.

 

!Ważne!

Nazwa Igers oraz logo Instagramers / Igers są zastrzeżone i należą do Phil Gonzalez dlatego nie można ot tak sobie założyć konto, używać nazwy Igers i korzystać z identyfikacji wizualnej Igers. Chcemy rozwijać naszą sieć i społeczność, ale musimy przestrzegać określonych zasad. Niestety na Instagramie jest wiele fałszywych kont Igers i są one regularnie przez nas zgłaszane do Instagrama i blokowane.

Wszystkie oficjalne społeczności Igers znajdziesz na głównej stronie IgersPoland.

igers_cities_banner-instagramers-phil-gonzalez

Samotnie czy zespół?

Na pewno łatwiej jest, gdy w twoim mieście nie jesteś jedyną osobą korzystającą z Instagrama. Sprawdź to po hashtagu danej miejscowości np. na stronie Iconosquare. Zobacz, ile jest zdjęć wstawionych i jakie osoby je publikują. To będą twoi pierwsi fani. Jeśli nie czujesz się na siłach, aby samemu założyć i prowadzić grupę, zaproś kogoś do wspólnego działania.

instagramers-gdansk-admini-instagram-w-polsce-najpopularniejsze

W przypadku IgersGdansk przez prawie 3 lata prowadziłem profil sam, w kwietniu 2014 zaprosiłem świetne osoby do współpracy. IgersWroclaw prowadzi aż siedem osób, IgersKrakow dwie, IgersLublin też dwie, IgersWarsaw trzy. Z czasem, gdy społeczność będzie się rozwijać, bardzo przyda Ci się pomoc pasjonatów takich jak ty.

Jak najszybciej zarezerwuj konto na Instagramie

Załóż konto na Instagramie koniecznie z nazwą www.instagram.com/igersnazwamiejscowosci. Mały problem pojawia się jeśli nazwa miejscowości zaczyna się na literę S, bo wtedy w nazwie grupu robi się SS. Dlatego np. w Szczecinie grupa nazywa się @Igers_Szczecin.

Opis profilu grupy

Stwórz opis profilu na Instagramie.  Zachęcam do zamieszczenia informacji kto jest założycielem i prowadzącym profil. Napisz także o hashtagu grupy. Przykładowy opis w języku angielskim: Official Instagramers community in …… Join us and tag your photos #igers…… Founder @… Managers @…. Join us. Przykładowe opisy polskich grup:

Instagramers Gdansk  – Gdańsk Sopot Gdynia #igersgdansk. Founded in 2011 by manager @jaroslaw_marciuk, co-ManIG @madame_look @mariakosicka @tom3cki @djmon1que @im_parasolka  www.igersgdansk.tumblr.com

Instagramers Łódź Dołącz do społeczności fanów Instagramu z Łodzi i woj. łódzkiego. Taguj zdjęcia #igerslodz. Join us and tag your photos #igerslodz to be featured. www.igerslodz.tumblr.com 

igerswarsaw ✳Tag your warsaw photos with #IGERSWARSAW 2participate in „Photo of the Week” ✳team: @mnlk @kropers @woncisz, founders: @ruihermenegildo @fabiaranzani www.facebook.com/IgersWarsaw

Hashtag grupy

Ustal i promuj hashtag społeczności. Zazwyczaj będzie to #igersnazwamiejscowości. Ważna kwestia do rostrzygnięcia przy określaniu hashtaga to polskie znaki występujące w nazwach  miejscowości. Moja rada w hashtagach nie powinny być polskie listery ą, ę, ł, ś, czy ó. Z Instagrama w twojej miejscowości korzystają też obcokrajowcy. Dlatego promujemy takie tagi jak #igerslodz, #igersklodzko, #igerswroclaw #igersgdansk czy #igersbialystok.

Logo społeczności

Napisz do Phila Gonzaleza (założyciel ruchu Instagramers) i poproś o przysłanie logo Instagramers z nazwą twojej miejscowości. Email do Instagramers.com – igers@instagramers.com. Obecnie również Jarek tworzy logotypy dla polskich społeczności Igers.

Blog

Warto pomyśleć o platformie blogowej grupy. To może być  Tumblr, WordPress lub Blogspot. Dzięki bezpośredniemu połączeniu i publikacji z  Instagrama na Tumblra jest on bardzo wygodną platformą. Ma też funkcje społecznościowe (lajki, komentarze i reposty). Na blogu opisz grupę, plany, wasze akcje, podaj kontakt. Zobacz stronę IgersLondon na www.instagramerslondon.comDodaj koniecznie link do bloga w opisie profilu na Instagramie. IgersTychy i IgersPoland mają własną domenę i bloga na WordPressie.

Social Media

Określ kanały w Social Media, które także założysz i poprowadzisz. Facebook, Twitter, Youtube, Pinterest, Slideshare, Storify. Bądź konsekwentny. Niech profile mają taką nazwę  i identyfikację wizualną jak na Instagramie. Zintegruj i promuj je krzyżowo. Mierz siły na zamiary. Może Ci w tym także pomóc narzędzie IFTTT. Wybierz przynajmniej Facebook i Twitter.

Opracuj plan

Publikuj zdjęcia i filmy na nowym koncie i regularnie prezentuj miasto /region w różnych tematach. Pomyśl o konkursach, spotkaniach lub innych wydarzeniach i zorganizuj je. Zobacz jaki plan przygotował zespół IgersKrakow:

  • na początek: dodawanie zdjęć ze swoich zbiorów, minimum 2 dziennie, w przyszłości repostowanie
  • wyszukiwanie wartościowych zdjęć po krakowskich hashtagach, polubianie szczególnie postów z  hashtagami #igerskrakow – w dalszym ciągu się pojawiają i to w dużej liczbie!
  • wyszukiwanie na Instagramie krakowskich twórców, miejsc i wydarzeń, które mogłyby zechcieć przyłączyć się do naszej akcji
  • zachęcanie znajomych i innych twórców do tagowania #igerskrakow
  • wykorzystywanie narzędzi (Iconosquare,) do analizy statystyk, określania grupy docelowej i planowania publikacji
  • wybór instagramera miesiąca – osoby, która opublikuje największą ilość zdjęć z tagiem #igerskrakow
  • wybór zdjęcia miesiąca
  • z czasem, kiedy uda nam się zbudować aktywną społeczność – wyzwania fotograficzne związane z miastem, wydarzeniami kulturalnymi, sportowymi itp.; wspólne spacery, odkrywanie miasta, gry miejskie

Instagramers.com

Gdy na profilu grupy będzie wiele zdjęć, coraz więcej obserwujących, odezwij się ponownie do Philla Gonzaleza i poproś go o dodanie społeczności do listy www.instagramers.com/links/cities/poland Jeśli będziecie organizować ciekawe akcje jest również szansa, że informacje o nich i o grupie pojawią się na głównej stronie Instagramers.com oraz na profilu Instagram.com/igers.

 

Grupa Adminów IgersPoland

Gdy założysz profil społeczności, dodam Cię do naszej grupy na Facebooku. Są tu wszyscy administratorzy społeczności Igers w Polsce. To już ponad 50 osób. W grupie na fejsie wymieniamy się informacjami, pomysłami i planujemy wspólne akcje.

Dodatkowo zostaniesz redaktorem naszego serwisu www.igerspoland.pl i będziesz mógł / mogła publikować teksty dotyczące twojej społeczności i Instagrama.

Najważniejsze na koniec

I pamiętaj. Najważniejsze. Instagramers to nie tylko lajki i liczba fanów profilu. To społeczność (community). To wymaga od Ciebie czasu, zaangażowania, kreatywności, wspólnych spotkań i akcji dla społeczności. W jednym mieście powstała społeczność i niestety przestała funkcjonować z braku czasu założyciela. Jeśli go nie masz i brak Ci motywacji to prowadzenia grupy, to nie jest wyzwanie dla Ciebie.

Dlaczego warto stworzyć grupę?

Poznasz ludzi, których łączy ta sama pasja. Jako grupa odwiedzicie miejsca, które są na co dzień niedostępne, zostaniecie zaproszeni na ciekawe wydarzenia. Dołączysz do międzynarodowej sieci mobilnych fotografów, która istnieje w ponad 300 miastach.

Życzę powodzenia i mam nadzieję, że będzie wkrótce głośno o Waszej społeczności.

Tagi: igersgdansk, igerspoland, Instagram, Instagramers, Polska
Jarosław Marciuk LinkedIn

Na blogu przeczytasz również o

TOP 10 zdjęć na Instagramie w maju

Nasze najlepsze dziesieć zdjęć, które opublikowaliśmy na naszych profilach na Instagrami. To także pierwsze fotki z Londynu. Zobaczcie. Pierwsze zdjęcie. Tottenham w drodze na pierwsze zakupy do IKEA. London, close to IKEA Glover Dr #igerslondon #london #uk #architecture #gas #road…

Sentymentalny Instameet w Gdańsku Oliwie

Przyjechaliśmy z Alicją na kilka dni do Polski. To świetna okazja, aby zrobić spontaniczny Instameet fotografów mobilnych IgersGdansk. Udało się i tym razem spotkaliśmy się w Gdańsku Oliwie. Tutaj jeszcze nie organizowaliśmy spotkania. Dla mnie, świeżego emigranta, to była też…

Uwaga! Geek w hotelu

Trudniej być teraz hotelarzem. Bo przychodzi geek technologiczny, a hotelarz nie wie jak się zachować. Różne są reakcje. Jedni podejrzliwie obserwują, inni zakazują robienia zdjęć, a są pewni i tacy, dla których to, albo węsząca konkurencja, albo tajemniczy klient. Znamy…
Dżentelmeni na motocyklach
Dlaczego w ten dzień!