Miniatur Wunderland w Hamburgu – idealne miejsce dla geeków

Brak komentarzy

W Miniatur Winderland w Hamburgu spędziliśmy kilka godzin i tego dnia nie mieliśmy ochoty już nic więcej zwiedzać. Pisaliśmy już, że hamburskiego parku miniatur nie można porównać do żadnego innego. Ale to nie tylko to, jako maniacy nowych mediów doszliśmy do wniosku, że tu jest inaczej. Zarządzający zauważyli, że świat się zmienił i nie ograniczają się tylko do tradycjonalnego marketingu. Na podstawie wrażeń z pobytu oraz analizy działalności w social mediach, przyznaliśmy naszą specjalną, blogową odznakę Mobile Friendly.

Social media marketing

Miniatur Wunderland świetnie sobie radzi na Youtube. Oficjalny kanał ma 35 milionów wyświetleń i ponad 42 tysiące subskrypcji. Do tej pory na koncie opublikowanych zostało około 200 filmów. Ciekawe fabularyzowane sytuacje – gaszenie samolotu, lądowanie wahadłowca, pożar i akcja strażaków. Jarka ulubiony film prezentuje krainę nakręconą z kamer umieszczonych na pociągach, samolotach i samochodach. Alicja lubi film o Skandynawii, chociaż nie jest najnowszy.

Miniatur Wunderland prężnie działa też na Facebooku  posiadając 280 tysięcy fanów. Fanpage prowadzony jest w języku niemieckim. Konto na Twitterze liczy 1800 followersów, regularna komunikacja odbywa się co kilka dni. Na Google+ Miniatur Wunderland otrzymało plusa od ponad 8 tysięcy osób, a blisko 2 tysiące ma ją w swoich kręgach. Z czystym sumieniem dołączamy i my.

Trochę gorzej jest na Instagramie. Profil stworzono na początku 2013 roku i dotychczas ma 200 followersów i 0 following ( to akurat niezrozumiała polityka, by nie obserwować żadnych kont). Tymczasem wynik mógłby być dużo!!! lepszy patrząc na liczbę odwiedzających. Na ofijalnym koncie dotychczas wstawiono 20 zdjęć, ostatnie 29 tygodni temu! Oj, cienko:( A to taka obrazkowa atrakcja. Natomiast Instagramowicze opublikowali blisko 1,5 tys. zdjęć z hashtagiem #miniaturwunderland oraz 220 oznaczonych #miwula.

Atrakcja ma też swoją stronę na Pintereście. Tablice są ciekawe, szczególnie te pokazujące kulisy. Na minus to, że przypinane są obrazki i filmy tylko z własnej strony, a nie także z innych pasujących tematycznie serwisów.

Wielka szkoda, że nie jest określony i promowany na stronie internetowej, ulotkach, plakatach jeden, oficjalny hashtag. Najczęściej używane znaczniki to: #miniaturwunderland lub #miwula. My, jesteśmy za tym drugim, bo jest łatwy, krótki i przyjemnie brzmi.

Interaktywność i dialog

W ulotce pozytywnie zaskoczył nas tekst: „Prosimy wszystkich odwiedzających… o fotografowanie i filmowanie ponieważ jest to u nas darmowe i mile widziane”. Chcemy dożyć czasów, w których taki tekst będzie standardem w polskich atrakcjach turystycznych! A kolejny duży plus za miejsce, w którym za darmo można naładować: telefony, tablety czy aparaty fotograficzne i kamery. Sprzęt jest bezpieczny, do zamknięcia szafki potrzebne jest 1 euro, opłata jest zwrotna po odebraniu sprzętu. Aby tu trafić, szukajcie na drogowskazach Ladenstsation. Ponadto, w restauracji znajdziecie kilka kontaktów, ale raczej nie polecamy, bo są w niewygodnych lokalizacjach.

Ladenstation
Ladenstation

Po trzecie, jest sporo interakcji: dodatkowe włączniki uruchamiające pewne akcje, aktywność w social mediach i mobilne przewodniki. Poniżej jeden z przykładów, po zeskanowaniu kodów QR jesteśmy na stronie www.miwula.de/mobi z informacjami o specjalnych wystawach  History of the Civilization, Utopia oraz A City Devided (Berlin).

Cyfrowe przewodniki w Miniatur Wunderland Hamburg
Cyfrowe przewodniki w Miniatur Wunderland Hamburg

Na oficjalnej stronie internetowej www.miniatur-wunderland.com działa system rezerwacji biletów. Można zobaczyć, w których godzinach będzie większy tłok. Skorzystaliśmy z systemu i zarezerwowaliśmy sobie godzinę wejścia.

Miniatur-Wunderland-ticketsPodoba nam się duża otwartość na materiały użytkowników, wyznaczone miejsca na ładowanie sprzętu elektronicznego i aktywność w nowych mediach. Jest jednak kilka rzeczy do poprawienia, Jarek chętnie pomoże w Instagramie. Reasumując, z czystym sumieniem przyznajemy odznakę Mobile Friendly

Mobile Friendly

 

Dodamy, że według TripAdvisor to atrakcja nr 1 w Hamburgu, nagrodzona Certificate of Excellence 2013. Tutaj zobaczycie opis atrakcji oraz naszą ocenę wraz z uzasadnieniem.

Tagi: , Google Plus, Hamburg, hashtag, Instagram, kody QR, Media społecznościowe, Miniatur Wunderland, Niemcy, Pinterest, smartphone, , YouTube
Jarosław Marciuk LinkedIn

Na blogu przeczytasz również o

Spotkania IgersGdansk 2014

Dla mnie to był wspaniały rok na Instagramie, IgersGdansk rozwijał się bardzo prężnie,  a w kwietniu po pierwszym Instameecie 2014 rozkwitł. Oto podsumowanie grupy Instagramers Gdańsk Sopot Gdynia za rok 2014: ponad 3000 zdjęć, 16 oficjalnych spotkań cztery spontaniczne W sumie 11 oficjalnych spotkań odbyło…

InstaFashion – jak to się robi w Nowym Jorku a jak w Gdańsku

Instagram jest stworzony do mody i pokazów mody. Niektórzy to wiedzą. Jakiś czas temu pisałem o  pokazie mody Tommy Hilfigera w Nowym Jorku podczas New York Fashion Week.  Do udziału w nim i zaproszono 20 użytkowników Instagrama, którzy na żywo…

Zwiedzamy Berlin inaczej…

Czy tego chcemy czy nie to Mur Berliński , a nie Solidarność, są ikoną upadku komunizmu i zmian w Europie Wschodniej. Niszczenie muru lepiej wygląda w przekazie mass mediów i promocji niż strajk czy obrady przy Okrągłym Stole. Do tego ciągłe działania…
James Bond w Hamburgu
TOP aplikacje do mobilnej fotografii kulinarnej