Tworzenie obrazów z tekstu (text tot image) przez narzędzia AI przekształcają marketing. Wraz z błyskawicznym postępem technologii napędzanych sztuczną inteligencją zdolność do generowania uderzających obrazów na podstawie tekstu stała się rzeczywistością. Od DALL·E 3 OpenAI po potężne narzędzie MidJourney V5 i wiele innych nowoczesnych rozwiązań możliwości zdają się być nieograniczone. Te innowacje zmieniają strategie marketingowe i rewolucjonizują sposób tworzenia treści wizualnych, co potwierdza pojawienie się obrazów generowanych przy użyciu sztucznej inteligencji w pionierskich kampaniach marketingowych.
Aktualizacje od OpenAI
Po raz pierwszy pisałem na blogu o ChatGPT i OpenAI już w styczniu 2023 roku. Od tego czasu wiele się wydarzyło. I tak na przykład, ChatGPT został zintegrowany z przeglądarką Microsoft Bing. Ponadto zapowiadane jest, że będzie mógł wkrótce korzystać z treści powstałych po 21 września 2021 roku i nie trzeba będzie do tego korzystać ze specjalnych wtyczek. Obecnie bezpłatnie można używać wersji 3.5, a najnowsza wersja 4.0 jest płatna. Przy okazji polecam też przetestowanie przeglądarki internetowej Opera ich rozwiązania AI – Aria. To jednak nie koniec nowości ze świata AI.
DALL·E 3
Tym razem chciałbym podzielić się kilkoma słowami na temat generowania obrazów z zastosowaniem sztucznej inteligencji. Warto wiedzieć, że Open AI nie tylko znanej jest ze stworzenia Chatu GPT, ale również jest twórcą narzędzie pozwalającego na tworzenie obrazów Na początku października OpenAI uruchomiło DALL·E 3. Kolejną wersję generatora obrazów z tekstu można darmowo potestować na bing.com/create. Zachęcam do spróbowania.
Po pierwszych testach i uzyskiwanych wizualnych efektach można powiedzieć, że trzecia generacja DALL E 3 może stać się głównym konkurentem MidJourney. Zachęcam także do odwiedzenia strony DALL-E 3.
Midjourney ciągle najlepszy
Od sierpnia 2022 roku platforma MidJourney utrzymuje swoją pozycję lidera i jest synonimem terminu ” text to image” – czyli generowania obrazów na podstawie tekstu przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Model MidJourney V5, który wszedł na rynek 15 marca 2023 roku, zaprezentował niesamowity postęp w tworzeniu dokładniejszych i bardziej realistycznych obrazów. Ostatnia wersja 5.2, została opublikowana 22 czerwca.

Jak działa AI w tworzeniu obrazów?
Na podstawie tekstu wprowadzanego przez użytkownika (tzw. „promptu”) w języku angielskim, AI tworzy obrazy. Zrozumienie sposobu komunikacji ze sztuczną inteligencją jest kluczowe dla osiągnięcia imponujących i realistycznych efektów.
Na początek wystarczy rozpocząć od poleceń takich jak „/imagine” lub „/blend” i w miarę precyzyjnie opisać oczekiwany efekt. Metodą prób i błędów można także nauczyć się uzyskiwać ciekawe efekty, ale warto znać kilka zasad. Należy również dodać kontekst, określić otoczenie, punkt widzenia, format, światło lub nawet poprosić o odwzorowanie konkretnego aparatu fotograficznego i obiektywu.
Pewnym wyzwaniem dla początkujących użytkowników Midjourney jest potrzeba posiadania konta na Discord, korzystanie z niej wiąże się z koniecznością posiadania profilu na tej platformie. Obecnie nie istnieje oddzielna strona internetowa ani aplikacja dedykowana Midjourney .
W tej kwestii DALL·E 3 może być bardziej przyjazne dla początkujących użytkowników, ponieważ zapewne będzie bardziej intuicyjne w obsłudze. Gdy Midjourney został uruchomiony raz pierwszy w lipcu 2022 r., każdy mógł stworzyć 25 obrazów za darmo. Na koniec trzeba również dodać, że korzystanie z MidJourney obecnie jest płatne, a najtańszy plan miesięczny kosztuje 10 dolarów.
Wizualna rewolucja AI
Również inne firmy ciągle rozwijają swoje narzędzia do generowania obrazów. Firefly, model sztucznej inteligencji Adobe, został wprowadzony do popularnych aplikacji i programów graficznych takich jak Adobe Illustrator i Adobe Photoshop. Graficy mogą korzystać z funkcji takich jak:
- „Text to image”
- „Text to pattern”
- Sketch to image”
- „Extend image”
- „Generative Fill”
- „Generative Recolor”
Z tyłu nie pozostają Stable Diffusion, Leonardo.ai, Canva. Nawet najprostszy Paint Microsoftu ma się doczekać swojej funkcjonalności AI.
Aplikacje korzystające z AI
Z ciekawszych aplikacji które wykorzystują sztuczną inteligencję i które również warto wypróbować to Retrato. Pozwala ona na generowanie profesjonalnych portretów na podstawie zrobionych 20-30 selfie.
Pebblely.com, Flair.ai i Booth.ai, które są przydatne przy tworzeniu zdjęć produktów do sklepów internetowych.
AI w marketingu
Pierwsze kampanie marketingowe wykorzystujące obrazy generowane przez sztuczną inteligencję pojawiły się już w Polsce, wśród nich:
- Storytel
- HalfPrice
- Ja w przyszłości. Powered by AI & ING
Również w branży turystycznej można zauważyć pierwsze próby wykorzystania przez organizacje turystyczne sztucznej inteligencji w kampaniach proujących miasta i kraje. O tym możecie przeczytać w tym wpisie AI w kampaniach promocyjnych marketingu miejsc oraz Co namalowaliby znani malarze gdyby odwiedzili Koreę Południową?
Wprowadzenie nowych możliwości generowania obrazów z tekstu otwiera nowe perspektywy w tworzeniu kampanii reklamowych i kreowaniu wizualnych treści. Firmy coraz częściej wykorzystują te technologie w swoich kampaniach, a przykłady z Polski i innych krajów pokazują, że raczej nie ma od tego odwrotu.
Wszystkie obrazy w tym wpisie na blogu zostały wygenerowane za pomocą narzędzia Canva AI Magic