Czytajcie branżowy magazyn THINK MICE

Brak komentarzy

Nowe ciekawe wyzwanie przede mną. Otrzymałem zaproszenie do pisania artykułów do branżowego magazynu THINK MICE. Dziękuję Miguel Neves za rekomendację oraz redaktorowi naczelnemu Michałowi Kalarusowi za zaproszenie do współtworzenia sekcji blogerskiej na łamach THINK MICE! Bardzo się cieszę i zapraszam do czytania czasopisma i artykułów.

Zapraszam do mojego comiesięcznego felietonu w magazynie THINK MICE. Chcę podzielić się przykładami dobrych praktyk. Posiadamy w Polsce wielu świetnych specjalistów, oferujemy światowej klasy usługi, hotele, obiekty konferencyjne. Jednak lata emigracji i pracy w globalnym środowisku uświadomiły mi, że czasem brakuje nam przysłowiowej „kropki nad i”. Istnieje potrzeba wzmocnienia działań w marketingu internetowym – pokazania pełnego potencjału i dotarcia z wizerunkiem (osobistym lub destynacji) do świadomości profesjonalistów z całego świata. Mam nadzieję, że będę mógł zainspirować moich czytelników.

THINK MICE to magazyn poświęcony polskiej i międzynarodowej branży spotkań (MICE – meetings, incentives, conferences, events) i swoim zakresem obejmuje wszystkie omawiane segmenty: spotkania, wyjazdy motywacyjne, kongresy i konferencje. Więcej informacji o magazynie (w wersji drukowanej i internetowej) znajdziesz na dole tego artykułu.

Think MICE Michał Kalarus redaktor naczelny
Czytajcie branżowy magazyn THINK MICE

Kilka słów zanim zaczniemy

Przygodę z turystyką i marketingiem rozpocząłem 20 lat temu w hotelu Mercure Posejdon w Gdańsku. Pracę w hotelarstwie zawsze lubiłem za bezpośredni kontakt z gośćmi – indywidualnymi, grupowymi, jak i korporacyjnymi. W Posejdonie nie tylko zostawiłem serce dla turystyki, ale też poznałem moją żonę, Alicję. To był czas transformacji hoteli Orbis po nawiązaniu współpracy z Accorem, przez co kolejne lata pracowałem już jako key account manager w nowej strukturze sprzedażowej dla segmentu corpo i MICE. Z pracą dla ponad 50 hoteli sieci (w hotelu poprawiłem, bo pracowałem na wyniki 50 hoteli w biurze sprzedaży) pożegnałem się po założeniu własnej działalności konsultingowo-szkoleniowej INSPIROS Consulting. Nadszedł czas intensywnych podróży, projektów szkoleniowych i marketingowych dla organizacji, turystycznych, convention bureaux, miast, hoteli oraz innych podmiotów, głównie z branży turystycznej.

To jednak nie wystarczyło. Po 7 latach prowadzenia firmy postanowiliśmy z żoną przeprowadzić się do Wielkiej Brytanii – najpierw do Londynu, później do Cambridge. Pracując w Wielkiej Brytanii dla wydawnictwa Travel Weekly w Connections Events zajmowałem się sprzedażą, organizacją, a następnie promowaniem wydarzeń i tworzeniem społeczności za pośrednictwem nowych mediów. Jednocześnie korzystałem z okazji by promować Polskę – podczas spotkań branżowych, inicjatyw marketingowych i imprez targowych. Często spotykałem się z Wami na polskim stoisku podczas targów WTM w Londynie, IBTM w Barcelonie, IMEX we Frankfurcie, na eventach Connections. Podczas pracy w międzynarodowych zespołach przekonałem się jak wiele wysiłku i kreatywności wymaga promocja destynacji czy eventu. Szczególnie biorąc pod uwagę skalę światowej konkurencji.

Zagrożenia i nowe szanse

Pozwólcie na osobistą refleksję. Powszechnie wiadomo, że praca w naszej branży jest jedną z najbardziej stresujących i wymaga dostosowywania się do nagłych zmian. Poważna choroba mojej żony sprawiła, że od kilku lat przeżywaliśmy razem wiele chwil niepewności. Paradoksalnie, uodporniło mnie to i w pewien sposób przygotowało do obecnej sytuacji związanej z pandemią. Na pracę zdalną zacząłem przechodzić jeszcze zanim pojawił się COVID-19.

Ponad dekadę temu zainteresowałem się nowymi mediami, w czasach gdy powstawały pierwsze platformy mediów społecznościowych. Wszyscy uczyliśmy się ich używać, część z nas w cyfrowym świecie dostrzegła potencjał marketingowy. Jedni radzili sobie lepiej, inni gorzej, zachowując sceptycyzm do takiej formy komunikacji. Pandemia zmieniła jednak zwyczaje, tak jak i wiele dziedzin gospodarki.

pierwszy artykuł sekcja blogerska

W sektorze MICE niektóre wydarzenia zostały anulowane, przełożone, inne przekształcone w eventy wirtualne lub hybrydowe. Wielu z nas oczekiwało szybkiego powrotu do normalności. Niestety okazało się, że wirus prędko nie zniknie. Podobnie jak nie powróciło zdrowie mojej żony. To doświadczenie nauczyło mnie, że do nowej sytuacji trzeba się po prostu dostosować. Oby jak najlepiej. Czas pandemii to czas ograniczeń i zagrożeń, ale też nowych szans i transformacji biznesów. Trzymam za Was kciuki!

Porozmawiajmy w mediach społecznościowych: LinkedIn (linkedin.com/in/jaroslawmarciuk), Twitter (twitter.com/JaroslawMarciuk), Instagram (instagram.com/jaroslaw_marciuk)

Magazyn branżowy THINK MICE

Tematy poruszane przez THINK MICE opisane są dogłębnie i wieloaspektowo, dzięki czemu pokazujemy rolę i znaczenie branży w szeroko rozumianej komunikacji marketingowej, employer brandingu i marketingu miejsc.

branżowy magazyn THINK MICE

W THINK MICE rozmawiamy z najwybitniejszymi przedstawicielami przemysłu spotkań, przedstawiamy ich sylwetki i osiągnięcia oraz przedstawiamy najciekawsze case studies. Mocną stroną gazety jest sekcja blogerów prezentująca punkt widzenia zagranicznych praktyków branży.

Gazeta oraz wersja internetowa publikacji skierowana jest do planistów korporacyjnych i firmowych – dyrektorów i pracowników działów HR, PR i marketingu odpowiedzialnych za szeroko rozumianą komunikację marketingową. Piszemy również dla przedstawicieli agencji organizujących eventy, konferencje, kongresy i wyjazdy motywacyjne. Docieramy do pracowników miejskich i regionalnych biur kongresowych, a także przedstawicieli obiektów, w tym hoteli, ośrodków szkoleniowo-konferencyjnych oraz obiektów targowo-wystawienniczych.

Tagi: , , , ,

Na blogu przeczytasz również o

hamburg-dom-przyszlosci-koncepcyjny-the-biq-fotosynteza-czysta-energia-biomasa-algi.jpg

Dlaczego zwiedzaliśmy Wilhelmsburg w Hamburgu…

W życiu tu byśmy nie trafili, gdyby nie nocleg w hotelu Raphael Hotel Wälderhaus. Okres Sylwestrowo-Noworoczny. Szukamy przyzwoitego hotelu w określonej części miasta. W Raphael Hotel Wälderhaus znajdujemy ostatnie miejsca. Z opisu i zdjęć w internecie hotel przy ulicy Am Inselpark spodobał się nam…

Instafood – jedzenie na Instagramie

Jedzenie to jeden z ulubionych tematów zdjęć na Instagramie. Instafood to już nie tylko moda, ale globalne zjawisko, któremu poświęcone są liczne dyskusje, artykuły i rożnego rodzaju analizy. I nic dziwnego, bo na Instagramie jest ponad 86,5 miliona postów z…
MICE linki #4 wiadomości z marca
MICE linki #5 wiadomości z kwietnia