To jest wspis dla początkujących w turystyce biznesowej czyli branży MICE. We wpisie dowiecie się co oznacza skrót MICE, jak ważna jest turystyka biznesowa w Polsce oraz poznacie najważniejsze stowarzyszenia i organizacje przemysłu spotkań w Polsce. Podaję też gdzie w internecie i Social Mediach możecie czytać i zdobywać aktualne informacje o branży spotkań i wydarzeń.
Branża MICE co to oznacza?
Słowo MICE to skrót dd pierwszych liter angielskich słów – Meetings, Incentives, Conferences, Events. Inne określnie MICE to między innymi przemysł spotkań, turystyka biznesowa czy przemysł spotkań i wydarzeń.To bardzo rozwijająca się gałąź polskiej gospodarki i zatrudniająca wysoko wykwalifikowanych pracowników.
Najważniejsze organizacje branży MICE w Polsce
Szczególnie w ostatnich latach podmioty przemysłu spotkań w Polsce zaczęły łączyć siły i walczyć o interesy branży. Warto poznać ich kompetencje, prowadzoną działalność oraz osoby stojące za tymi organizacjami. W zależności od prowadzonej działalności rekomenduję wybór organizacji lub stowarzyszenie i zaangażowanie się jego działania.
Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel – SOIT
SOIT to grono profesjonalnych agencji incentive travel spełniających najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa w organizacji podróży. Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel to profesjonalna organizacja profesjonalistów, których wspólnym celem jest propagowanie incentive travel. Szerzenie wiedzy, podnoszenie kompetencji, wyznaczaczanie i promowanie wysokich standardów realizowanych projektów incentive travel. SOIT przez integrację środowiska i reprezentowanie jego interesów chce budować dobre imię i wizerunek branży turystycznej, szczególnie incentive travel.
Ciekawe projekty SOIT
- Columbus Day
- Meetings Week Poland
- Dobry Przetarg
- Barometr SOIT
- SOIT na fali
Władze SOIT
- Olga Krzemińska-Zasadzka – Prezes Zarządu
- Łukasz Adamowicz – Wiceprezes Zarządu
- Krzyszof Pobożniak – Wiceprezes Zarządu
- Agnieszka Słowik – Członek Zarządu
- Anna Zowczak – Członek Zarządu
- Daria Rzadkiewicz – Head of Operations & Public Relations
Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel
Kontakt
Adres: ul. Puławska 457, 02-844 Warszawa
Strona: www.soit.net.pl
Email: media@soit.net.pl
Social Media:
- Facebook SOIT
- LinkedIn SOIT
- Youtube SOIT
- Twitter i Instagram brak
- Oficjalny hashtag brak
SKKP Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce
Celem Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce jest rozwój zawodowy członków organizacji, poprzez wymianę doświadczeń i edukację. SKKP wytycza również standardy etyczne i zawodowowe pracowników MICE. Dotatkowo stowarzyszenie rozwija i wzmania polski rynek spotkań i wydarzeń biznesowych. Członkowie SKKP reprezentują polską branżę na rynkach międzynarodowych podczas targów, spotkań i eventów networkingowych.
Ważną rolą jest również integracja polskiej branży MICE poprzez aktywne uczestnictwo w wydarzeniach branżowych oraz organizacja własnych spotkań. Jednym z kluczowych zadań jest reprezentacja interesów branży turystyki biznesowej w kontaktach z administracją publiczną. SKKP pozyskuje również informacje o innowacyjnych rozwiązaniach i trendach oraz przekazuje je swoim członkom oraz podmiotom turystyki biznesowej.
Ciekawe projekty SKKP
- Ambasador Kongresów Polskich
- Meet in Poland
- Meetings Week Poland
- Akademia SKKP
- Okiem Eksperta SKKP
- Konkurs SKKP – Przemysł Spotkań 5!
Władze SKKP
- Paula Fanderowska – Prezes Zarządu
- Katarzyna Cioch – Wiceprezes Zarządu ds. Nauki i Rozwoju
- Krystyna Gołabek – Wiceprezes Zarządu ds Członkostwa
- Anna Górska – Wiceprezes Zarządu ds Współpracy Międzynarodowej
- Anna Jędrocha Wiceprezes Zarządu, Skarbnik
- Anna Woda Sekretarz Generalny
- Karolina Bednarz Członek Zarządu ds Edukacji
- Krzysztof Paradowski Członek Zarządu ds Partnerstwa
Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce
Kontakt
Adres: Cube Centre, ul. Piękna 24/26A, 00-549 Warszawa
Strona: www.skkp.org.pl
Email: biuro@skkp.org.pl
Social Media:
- Facebook SKKP Polska
- LinkedIn SKKP
- Twitter i Instagram brak
- Oficjalny hashtag brak
Stowarzyszenie Organizatorów Turystyki Biznesowej – SITE Poland
Stowarzyszenie SITE Poland zrzesza przedstawicieli branży turystyki biznesowej w Polsce. Organizacja jest oddziałem globalnej organizacji non-profit SITE. Jest również niekomercyjnym partnerem branżowym, i reprezentantem przedstawicieli tej branży z Europy, gdzie nie powstały jeszcze oddziały lokalne SITE. Polski oddział skupia w jednym miejscu profesjonalistów z różnych dziedzin, którzy wspólnie pracują na jakość branży incentive travel. Członkowie i przedstawiciele polskiej branży MICE realizując projekty dbają profesjonalizację działalności podróży incentive.
Podstawowym celem Stowarzyszenia Organizatorów Turystyki Biznesowej jest działanie na rzecz wszechstronnego rozwoju i propagowania podróży incentive. Ten rodzaj turystyki jest efektywnym narzędziem marketingowym, który wspiera nie tylko sprzedaż, ale również motywację. Równie ważnym celem jest podnoszenie standardów etyki biznesowej i pracy zawodowej w tej dziedzinie.
Ważną częścią podejmowanych działań jest propagowanie Polski za granicą jako kraju atrakcyjnego do organizacji wyjazdów incentive, a polskiego rynku jako silnego, dobrze zorganizowanego i innowacyjnego.
Ciekawe projekty SITE Polska
- OUR IMPACT on people, society and the planet
- Site Poland Charity Action – Travel Clown
- Business Breakfast w hotelu Novotel Centrum w Warszawie
Władze SITE Poland
- Grażyna Grot – Duziak Prezes SITE Poland
- Anastazja Szerkus Vice Prezes ds. Członkostwa
- Cezary Wilemajtys Vice Prezes ds. Badań i Rozwoju
- Piotr Cieślak Członek zarządu
- Jarosław Hulboj Członek zarządu
- Krzysztof Kołacz Członek zarządu
- Krzysztof Michniewicz Członek zarządu
- Grażyna Woźniczka Członek zarządu
SITE Poland Stowarzyszenie Organizatorów Turystyki Biznesowej
Kontakt
Adres: ul. Puławska 457, 02-844 Warszawa, Polska
Strona: www.sitepoland.com
Email: office@sitepoland.com
Social Media:
- Facebook SITEPoland
- LinkedIn SITE Poland
- Youtube, Twitter i Instagram brak
- Oficjalny hashtag brak
Meeting Professionals International – MPI Poland Chapter
MPI Poland Chapter powstało w 2009 roku jest jednym z 13 europejskich odziałów MPI. Skrót MPI oznacza Meetings Professionals International. MPI wierzy, że planiści i organizatorzy spotkań i eventów odgrywają decydująca rolę w kreowaniu sukcesu w biznesie. W związku z tym MPI zapewnia swoim członkom wsparcie w zawodowym rozwoju, umożliwia dostęp do biznesowych kontaktów i pozwala być częścią społeczności branży MICE – zarówno w Polsce jak i na świecie. MPI to społeczność profesjonalnych organizatorów spotkań, a gwałtowny rozwój branży uczynił z MPI wiodące stowarzyszenie przemysłu spotkań, które dostarcza swoim członkom wiedzę, kontakty, możliwości zawodowe.
MPI Poland organizuje corocznie wiele spotkań branżowych, szkoleń i warsztatów. Stowarzyszenie angażuje się również w inicjatywy tworzone wspólnie z innymi organizacjami działającymi w obszarze MICE. Organizacja organizuje wiele przedsięwzięć aby członkowie odnosili sukcesy zawodowe poprzez budowanie silnych i trwałych kontaktów międzyludzkich dzięki wzajemnej współpracy oraz znajomości rynku.
Ciekawe projekty MPI Poland
- Certification in Meeting Management (CMM)
- Certified Meeting Professional (CMP)
- MPI Academy
- EMEC (EuropeanMeetings and Events Conference) europejska konferencja MPI
- WEC (World Education Congress) coroczny międzynarodowy kongres MPI
- Odkrycie Roku MPI Poland Chapter
- Challenge dla GOPR
Władze MPI Poland
- Monika Dymacz-Kaczmarczyk Prezes Stowarzyszenia
- Marta Kicler Ustępująca Prezes, Wiceprezes ds. edukacji
- Weronika Wirtel Wiceprezes ds. komunikacji
- Sabina Kowalkow – Paśnik Wiceprezes ds. członkowskich
- Dmytro Moiseienko Wiceprezes ds. studentów
MPI Poland Chapter – Meeting Professionals International
Kontakt
Adres: ul. Hoża 86 lok. 410 00-682 Warszawa
Strona: www.mpi.org/chapters/poland
Email: mdymacz@mpiweb.pl
Social Media:
- Facebook MPI Poland
- LinkedIn MPI Poland
- Twitter MPI Global
- Instagram MPI Global
- Oficjalny hashtag: #MPI #MPIPoland
Zrzeszenie Agentów International Air Transport Association (IATA) w Polsce
International Air Transport Association (IATA) to stowarzyszenie branżowe zrzeszające światowe linie lotnicze, reprezentujące około 290 linii lotniczych. IATA wspiera wiele dziedzin działalności lotniczej w tym współpracę z akredytowanymi biura podróży i partnerami branżowymi. Głównym celem Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych IATA jest reprezentowanie interesów agentów IATA wobec linii lotniczych oraz biura BSP prowadzącego system rozliczeń sprzedaży pomiędzy agentami i liniami lotniczymi.
Zrzeszenie Agentów IATA w Polsce istnieje od 1996 roku w formie samorządu gospodarczego biur podróży, posiadających autoryzacje IATA (International Air Transport Association) do sprzedaży biletów lotniczych. Obecnie IATA w Polsce zrzesza ponad 30 biur podróży i travel agentów.
Władze IATA Polska
- Prezes Zarządu: J.J.Singh, Weco-Travel Sp. Z o.o.
- Vice Prezes: Krzysztof Janus, Biuro Podróży JANUS
- Skarbnik: Stanisław Modliński, Centrum Podróży Air Club
- Członek Zarządu: Georgi Popoff, Lucky Flights Sp. Z o.o.
- Członek Zarządu: Bogusław Szyma, INT Travel
Zrzeszenie Agentów IATA w Polsce
Kontakt
Adres: ul. Skalbmierska 18 m. 5, 01- 848 Warszawa
Strona: http://za-iata.pl
Email: biuro@za-iata.pl
Social Media: brak profili IATA Polska
- Facebook IATA
- LinkedIn IATA
- Twitter IATA
- Oficjalny hashtag: #IATA
Stowarzyszenie Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych – SOIAR
Stowarzyszenie Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych jest organizacją, która ma za zadanie kompleksowo reprezentować środowisko organizatorów imprez artystycznych i rozrywkowych, a także działać na rzecz rozwoju rynku muzycznego w Polsce.
Władze SOIAR
- Mikołaj Jakub Ziółkowski Prezes Zarządu
- Krzysztof Brola Sekretarz
- Wiesław Pękala Wiceprezes Zarządu
- Grzegorz Mieczysław Kurant Skarbnik
- Marek Wojciech Laskowski Członek Zarządu
- Dariusz Robert Maciborek Członek Zarządu
- Robert Paweł Kaleta Członek Zarządu
SOIAR Stowarzyszenie Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych
Kontakt
Adres: Stefana Batorego 10, 02-591 Warszawa, Polska
Strona: http://soiar.pl
Email: kontakt@soiar.pl
Social Media:
Stowarzyszenie Branzy Eventowej – SBE / Events Industry Association – Poland
Stowarzyszenie Branży Eventowej (w skrócie SBE) – zrzesza agencje eventowe, podwykonawców eventów oraz przestawiecieli miejsc eventowych. SBE działa na rzecz popularyzacji i profesjonalizacji polskiego rynku wydarzeń poprzez działania edukacyjne oraz pro-biznesowe zmierzające do budowania nowej jakości wsparcia dla polskiej branży eventowej. Jest inicjatorem oraz współtwórcą Studium Podyplomowego Event Management przy Wydziale Zarządzania UW. Dąży do wypracowania wspólnych dla całej branży standardów działania z klientami i kontrahentami, do umacniania pozycji event marketingu wśród najbardziej docenianych narzędzi marketingowych i biznesowych.
Ciekawe projekty Stowarzyszenia Branży Eventovej SBE
- Studium Event Management
- Konferencja Event Biznes
- Meetings Week Poland
- EventCamp
- Debaty branżowe
- Elfy SBE
Władze SBE
- Marta Chmielewska – Prezes Zarządu
- Żaneta Berus -Członek zarządu ds. rozwoju współpracy międzynarodowej
- Renata Ramzuk – Członek zarządu ds. konferencji i wydarzeń specjalnych
Stowarzyszenie Branzy Eventowej – SBE
Kontakt
Adres: ul. Rymkiewicza 15, 01-644 Warszawa
Strona: www.sbe.org.pl
Email: info@sbe.org.pl
Social Media:
Inne organizacje i stowarzyszenia branży MICE
- Klub Agencji Eventowych SAR
- Polska Izba Przemysłu Targowego – PIPT
- Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego – IGHP
- Polska Izba Techniki Estradowej PITE
- Polskie Stowarzyszenie Rozwoju Infrastruktury Sportu i Rekreacji – IAKS Polska
- Harmony Polish Hotels
- PSPA Polskie Stowarzyszenie Przewoźników Autokarowych
- Izba Gospodarcza Menedżerów Artystów Polskich – IGMAP
- Fundacja FOH
- Future for MICE