Co to jest Meeting Design i jak wygląda w praktyce miałem okazję zobaczyć w Londynie. A wink from Madrid to zaprojektowane wydarzenie biznesowe-networkingowe przez Madrid Convention Bureau. Wydarzenie promowało to krótkie wideo z puszczaniem oczka z Madrytu. Był to motyw przewodni całego wieczoru.
Z zewnątrz wygląda to jak zabawa i bez wątpienia nią jest, ale przyświeca temu cel biznesowy. Ludzie mają już dosyć nudnych spotkań biznesowych, prezentacji, przemówień prezesów. Wydarzeń jest wiele i z czasem wszystko zlewa się w jedne, bezbarwne wspomnienie. Pamiętamy rzeczy przez emocje, nawiązujemy lepsze i długoterminowe relacje biznesowe dzięki zaufaniu.
I tu wkracza Meeting Design. Celem Madrid Convention Bureau było zaprezentowanie oferty konferencyjnej i hotelowej kluczowym organizatorom spotkań, konferencji, eventów z Londynu. Zamiast kolejnego sztampowego wydarzenia wykorzystano elementy gamifikacji. Przedstawicieli madryckich hoteli i Convention Bureau podzielono na grupy. Każda grupa odpowiedzialna była za swoje stanowisko i za zadania związane z Madrytem i kulturą Hiszpanii. Również goście zostali podzieleni na grupy i musieli wykonywać zadania przy poszczególnych stanowiskach.
W duchu uczciwej rywalizacji i zabawy goście poznawali kluczowe elementy madryckiej oferty oraz nawiązywali relacje z przedstawicielami branży.
Na koniec jeszcze konkurs na najlepsze puszczanie oczka, rozmowy oraz pyszne hiszpańskie jedzenie. Również w tym przypadku było inaczej, bo jedzenie było serwowane przez przedstawicieli branży turystycznej z Madrytu.
Te cztery godziny w hiszpańskiej restauracji Hispania w londyńskim City bez wątpienia zostawiły niezatarte wrażenia. Kolejne miasta już czekają na drużynę z Madrytu.
#awinkfrommadrid is an idea delivered by the team of #CoCoA to spread the message from Madrid as a #mice destination pic.twitter.com/iYm8XU5APs
— Chema Gómez Merino (@ChemaVall) June 18, 2015
Event został zorganizowany przez ekipę CoCoA Content Cocktails – David Benitez, Mike van der Vijver i Chema Gómez Merino.