Kto się podzielił Oscarami?

Brak komentarzy

Oscary się zmieniają. Słynna ceremonia to wielkie emocje, miliony ludzi przed telewizorami i…tysiące postów i zdjęć, którymi  na żywo w sieci dzielą się ludzie.  A oto mały przegląd.

Najpierw oficjalnie. 85. ceremonia wręczenia Oscarów transmitowana w nocy czasu polskiego przyniosła mniej emocji niż zwykle. Filmy dobre, ale nie wybitne. Wygrane zawsze wywołują dyskusje więc przypomnijmy sobie co możemy komentować w tym roku. I tak: „Operacja Argo” najlepszy film reżyserowany przez Bena Aflecka, Anne Hathaway najlepsza rola drugoplanowa w „Nędznikach”, Daniel Day-Lewis – Najlepszy aktor pierwszoplanowy za rolę w filmie „Lincoln.  Za drugoplanową rolę męską Oscar trafił do Christophera Waltza za film „Django”. Statuetkę otrzymała też Adele za piosenkę „Skyfall” z filmu „Skyfall”. Niespodzianką może być nagroda dla 22-letniej Jennifer Lawrence za pierwszoplanową rolę w filmie  „Poradnik pozytywnego myślenia”.

Oscars 2013 na Twitterze i Instagramie

W tym roku wyjątkowo ciekawe było śledzenie kulisów gali oskarowej w mediach społecznościowych (Twitter, Instagram, Tumblr).  I widać, że przez rok wiele się zmieniło. 

Twitter na swoim blogu poleca obserwowanie kont gwiazd, producentów, dziennikarzy. Stworzono specjalną stronę na której prezentowane są najnowsze tweety.

Twitter blog oscars 2013 tweet gwiazdy
discover.twitter.com/oscars

Na oficjalnym blogu Instagram zachęcano do szukania zdjęć z hashtagiem #oscars lub #academyawards oraz  obserwowania profili osób uczestniczących w bezpośrednich przygotowaniach w ceremonii m.in. szefa kuchni Wolfganga Pucka (@chefwolfgangpuck), aktorki Jennifer Hudson (@@iamjhud). Musieli być bardzo zajęci, bo zdjęć trochę mało.

Jednak ogólnie jest rekord. W samym tylko Instagramie opublikowanych jest blisko 150 000 zdjęć oznakowanych #Oscars oraz ponad 32 000 ze znacznikiem #Oscars2013. Głównie są to zdjęcia z ceremonii, zwycięzców, tegorocznych kreacji, Statuetki. Co ciekawe, popularne są kolaże oraz  memy czyli foto-żarty. W tym roku Instagram na pewno zaznaczył swój udział w Akademii Filmowej. Dodajmy dla porównania, że rok temu hashtag #oscars2012 był użyty zaledwie 953 razy.

 Instagram Blog zachęca do obserwowania 85. Oscars Awards na Instagramie
www.blog.instagram.com

Relację z Oscarów 2013 śledzić też można na oficjalnym instagramowym koncie Akademii Filmowej (@theacademy). Obecnie obserwuje go ponad 65 tysięcy użytkowników. Na profilu założonym w 2012 roku wiele fotek to perełki zza kulis. Więc brawo dla administratora za właściwe podejście do instagramowej promocji.

Zdjęcia również były dostępne na oficjalnym koncie Twitterblogu na Tumblrze (ponad 60 fotek z filtrem zza kulis, czerwonego dywanu oraz podczas wręczania statuetek).

www.instagram.com/theacademy

Na stronie Oscar.go.com/oscar-buzz  komentowano na bieżąco najnowsze zdjęcia i tweety.

Oscar Buzz 2013
http://oscar.go.com/oscar-buzz

W serwisie Picodash zobaczyć można zdjęcia z Instagramu z lokalizacją Dolby Theatre czyli miejscem ceremonii (6801 Hollywood Blvd  Los Angeles). Aby skorzystać z pełnych funkcjonalności serwisu trzeba się zalogować przez Instagram.
Obserwując konta gwiazd można było zobaczyć ich przygotowania do gali oscarowej. Heidi Klum na Twitterze podzieliła się  projektem wieczorowej kreacji, ostatnimi przygotowaniami przez wejściem na czerwony dywan oraz zdjęciami z samej ceremonii.

Organizatorzy ceremonii coraz lepiej korzystają z narzędzi social media i angażują społeczności. Na stronie Red Carpet Best Dressed internauci głosując tweetami wybierali najlepszą kreację z prezentacji na czerwonym dywanie.  Gdy kończyło się głosowanie prowadziła Jennifer Aniston przed Jennifer Lawrence i Amandą Seyfried.

Oscars 2013 Red Carptet Best Dressed - głosują internauci tweetami

Polka na Oscarach

Polski akcent w mediach społecznościowych tego wieczoru w Los Angeres to fotki Weroniki Rosati na Instagramie  z after party Eltona Johna.  Weronika wrzuciła zdjęcia z Chrisem Brownem (hmm, dlaczego akurat z damskim bokserem) oraz Carmen Electrą.

Weronika Rosati fotki na Instagramie Oscary 2013
@weronikarosati
Instagram zdjęcia Weroniki Rosati Los Angeles Oscary 2013
@weronikarosati
Weronik Rosati w Los Angeles na ceremonii Oscarów 2013
@weronikarosati

 

 

 

 

Oscars 2013 – najciekawsze zdjęcia

Stworzyliśmy historię na Storify złożoną z najciekawszych zdjęć z Oskarów publikowanych na Instagramie i Twitterze.

Podsumowanie niedzielnego wieczoru

Pierwsze podsumowania Oscarów 2013 na blogu Twittera mówią o blisko 9 milionach tweetów związanych z Oscarami, które zostały wysłane w niedzielę 25 lutego 2013 r. (ponad 2 mln podczas prezentacji na czerwonym dywanie oraz blisko 7 mln podczas ceremonii wręczania Oscarów). Twitter podał też wydarzenia, które powodowały najczęstsze komentarze i interakcje (TPM – tweets per minute):

  1. Nagroda za najlepszy film dla „Operacja Argo”: 85 300 TPM
  2. Występ Adele z piosenką “Skyfall”: 82 300 TPM
  3. Nagroda na najlepszą rolę pierwszoplanową dla Jennifer Lawrence: 71 600 TPM
  4. Nagroda za najlepszą piosenkę dla Adele: 64 000 TPM
  5. Nagroda na najlepszą rolę drugoplanową dla Anne Hathaway: 60 400 TPM
Tagi: Argo, film, fotografia, Hollywood, Instagram, Media społecznościowe, moda, Oscary, Oskary, Storify, Tumblr, , YouTube
Jarosław Marciuk LinkedIn

Na blogu przeczytasz również o

Jak założyć konta w Social Media

Często na szkoleniach, warsztatach czy konferencjach jesteśmy pytani jak założyć konto na Facebooku, Instagramie, jak zarejestrować się na Twitterze i Vine, jak założyć wizytówką firmy na Google+ oraz stronę firmową na Facebooku i tak dalej … A że właśnie to…
Jak założyć fanpage stronę na Facebooku

Jak założyć profil prywatny i stronę firmową na Facebooku

Zanim stworzysz Fanpage powinienieś założyć profil prywatny na Facebooku. Po prostu wpisz www.facebook.com i wypełnij pola. Jak pisze Facebook To jest (i zawsze będzie) darmowe! Zobaczymy … Po kliknięciu rejestracja Facebook będzie chciał sprawdzić poprzez twoje skrzynki pocztowe, którzy z twoich znajomych korzysta już…
social media listening turystyka biznesowa

Znaczenie Social Listening w turystyce

W dobie cyfrowej transformacji, każda opinia, komentarz czy recenzja opublikowana na platformach społecznościowych może zaważyć na reputacji marki. Media społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, LinkedIn oraz X (Twitter), stają się nie tylko kanałami komunikacyjnymi, ale również kluczowymi narzędziami do monitorowania…
Viralowe szaleństwo Harlem Shake
Ach…gdybym miał Google Glass …