Sora AI czyli przyszłość, która nadeszła dziś

Brak komentarzy

Pojawienie się przełomowych nowych technologii może wywoływać ekscytacje a zarazem obawy o wpływ na nasze życie. Tak było w momencie publicznego udostępnienia ChatGPT 30 listopada 2022. Nowe narzędzie od Open AI uzyskało ponad milion użytkowników w ciągu zaledwie 5 dni, 100 milionów w dwa miesiące, bijąc przy tym rekordy szybkości ich zdobywania przez Instagrama, Netflixa czy TikToka.

Premiera Sora AI

Kolejną istotną datą, którą marketerzy dodali do kalendarza innowacji jest 15 lutego 2024 gdy Open AI tym razem zaprezentowała pierwsze filmy wygenerowane z tekstu przez ich nowy twór – Sora AI. Dzięki temu narzędziu można stworzyć filmy trwające do 60 sekund bez dźwięku. Trzeba przyznać, że opublikowane filmy są bardzo realistyczne, szczególnie przedstawiające psy bawiące się w śniegu, Tokio zimą, trailer filmu z kosmonautą czy spacerującego kota.

Szczególny z punktu widzenia turystyki wydaje się przykład filmu Santorini, który powstał z następującego promptu:

Aerial view of Santorini during the blue hour, showcasing the stunning architecture of white Cycladic buildings with blue domes. The caldera views are breathtaking, and the lighting creates a beautiful, serene atmosphere.

sora-ai-santorini-grecja-turystyka

Jakie filmy wygenerować Sora AI?

Coś co wydawało się, że może będzie możliwe za kilka lat, już teraz jest na wyciągnięcie ręki. Sora AI nadal jest w fazie testów i dostępna dla nielicznych, ale pierwsze upubliczniane filmy w mediach społecznościowych robią niesamowite wrażenie i pozwalają na puszczenie wodzy fantazji jakie możliwości wytworzą w świecie marketingu i jakie zagrożenia mogą nieść w wielu aspektach naszego życia.

sora-ai-generowanie-filmow-z-tekstu-szczeniaki-na-sniegu

Promt: A litter of golden retriever puppies playing in the snow. Their heads pop out of the snow, covered in.

Umiejętność modelu Sora do generowania realistycznych filmów otwiera szerokie możliwości zastosowań. Może on być wykorzystywany od tworzenia różnorodnych treści, począwszy od edukacyjnych, rozrywkowych, reklam czy filmów do mediów społecznościowych.

Dzięki zdolności do generowania scen z wieloma postaciami, dynamicznymi ruchami „kamery” oraz szczegółami, Sora może być narzędziem dla twórców filmów, animacji, choć obecnie bardziej wydaje się być zagrożeniem niż błogosławieństwem. Sora doskonale radzi sobie z animacją istniejących obrazów, edycją już stworzonych filmów oraz łączeniem różnorodnych grafik i materiałów wideo w spójną całość.

Przez ostatnie dwa tygodnie Open AI publikowało kolejne wygenerowane filmy, również pokazujące niedoskonałości modelu, jak na przykład problemy z odwzorowaniem palców, aczkolwiek w miarę upływu czasu sztuczna inteligencja ucząc się z pewnością je zredukuje i wyeliminuje.

Beautiful, snowy Tokyo city is bustling. The camera moves through the bustling city street, following several people enjoying the beautiful snowy weather and shopping at nearby stalls. Gorgeous sakura petals are flying through the wind along with snowflakes.

tokio-stworzone-przez-sora-ai

 Same plusy?

Jak w przypadku ChatGPT pojawia się pytanie jakie zawody znikną albo ile ludzi straci pracę. Bez wątpienia te osoby, które w swoich profesjach nie będą używały tych nowych możliwości będą narażone na jej utratę, dlatego trzeba na bieżąco śledzić te zmiany i postawić na edukację i pozyskiwanie nowych umiejętności jakie te narzędzi dają twórcom treści. Tej rewolucji już nie da się zatrzymać, raczej. Czy influncerzy będą jeszcze przydatni, skoro będą mogli być zastąpieni?

sora-ai-generowanie-trailera-filmu-wideo-z-tekstu

Prompt: A movie trailer featuring the adventures of the 30 year old space man wearing a red wool knitted motorcycle helmet, blue sky, salt desert, cinematic style, shot on 35mm film, vivid colors

Jednak zastosowanie Sora AI nie jest wolne od ryzyka. Zagrożenia obejmują potencjał tworzenia dezinformacji poprzez realistycznie wyglądające deepfake’i, co może mieć poważne konsekwencje w kontekście wiarygodności marki, osób publicznych czy autentyczności przekazywanych informacji. W związku z tym kluczowe jest stosowanie odpowiednich zabezpieczeń i etyczne wykorzystanie technologii, które mam nadzieję zostaną wprowadzone.

Generowanie filmów dla turystyki

Również dla branży turystycznej i MICE i marketingu miejsc Sora AI otwiera nowe horyzonty. Narzędzie to umożliwia tworzenie choćby wciągających wycieczek, prezentacji obiektów konferencyjnych, atrakcji turystycznych czy nawet kompleksowych kampanii promujących wydarzenia czy miejsca. Marketerzy będą mogli wykorzystać te możliwości do stworzenia unikalnych, zapadających w pamięć materiałów promocyjnych, które wyróżnią ofertę na tle konkurencji.

Sora Prompt: Drone view of waves crashing against the rugged cliffs along Big Sur’s garay point beach. The crashing blue waters create white-tipped waves, while the golden light of the setting sun illuminates the rocky shore. A small island with a lighthouse sits in the distance, and green shrubbery covers the cliff’s edge. The steep drop from the road down to the beach is a dramatic feat, with the cliff’s edges jutting out over the sea. This is a view that captures the raw beauty of the coast and the rugged landscape of the Pacific Coast Highway.

sora-ai-generowanie-filmow-turystycznych-morze

W poprzednich miesiącach pisałem jak destynacje wykorzystywały MidJourney czy ChatGPT w kampaniach promocyjnych miast i krajów, teraz niecierpliwie czekam na kreatywne wykorzystanie Sora AI.

Więcej filmów możecie obejrzeć poniżej lub na oficjalnej stronie openai.com/index/sora.

Jaka przyszłość?

Podsumowując, Sora AI reprezentuje kolejny przełomowy krok naprzód w marketingu, oferując nam narzędzia potrafiące zrewolucjonizować sposób, w jaki będziemy komunikować się z odbiorcami. Ważne jest jednak, aby pamiętać o odpowiedzialnym korzystaniu z tej technologii (jako twórcy i odbiorcy), mając na uwadze potencjalne zagrożenia i dążąc do utrzymania wysokich standardów. Ale natura ludzka jest jaka jest, dlatego nie jestem optymistą …

Przeczytaj również:

Tagi: AI, film, OpenAI, sztuczna inteligencja
Jarosław Marciuk LinkedIn

Na blogu przeczytasz również o

Filmy z Londynu

Filmy, których akcja dzieje się w Londynie. Koniecznie obejrzyjcie przed przyjazdem do Londynu. Stolica Wielkiej Brytanii jest miejscem gdzie powstają najpopularniejsze filmy, istnieje wiele studiów filmowych, festiwali i szkół filmowych. To jedno z najważniejszych miast na świecie dla filmowców i fanów…

Nowe dodatki do pracy z ChatGPT

Od czasu napisania artykułu o ChatGPT przez ostatnie dwa miesiące informacje o sztucznej inteligencji często pojawiały się w mediach głównego nurtu w Polsce. Mówi się o wielkiej rewolucji w świecie technologii, a temat budzi wiele kontrowersji, to szansa czy zagrożenie?…

Gwiezdne Wojny – Przebudzenie Mocy w Londynie

Ogarnęła nas gorączka związana z siódmą częścią Gwiezdnych Wojen, no przynajmniej Jarka. Dziś w Londynie europejska premiera filmu „Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy”, w związku z tym wybraliśmy na Leicester Square oraz do licznych sklepów (Disney i Lego w Westfield, Harrods,…
Jak skutecznie wykorzystać LinkedIn w turystyce w 2024
Znaczenie Social Listening w turystyce