Biuro Polskiej Organizacji Turystycznej w Londynie

Informacja o projeckie

Jako konsultant ds. mediów społecznościowych od marca 2017 r. do marca 2018 r. wspierałem Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Londynie. Moją rolą było prowadzenie konsekwentnych działań w zakresie content marketingu na rynkach Wielkiej Brytanii i Irlandii w mediach społecznościowych oraz na Polskim Narodowym Portalu Turystycznym Polska.Travel. Realizacja strategii promocyjnej obejmowała następujące tematy z zakresu atrakcyjności turystycznej Polski:

  • Wydarzenia (najważniejsze, nietypowe);
  • Polska kuchnia i jedzenie (warianty polskiej kuchni i produktów spożywczych);
  • Turystyka luksusowa (zamki, pałace, wellness i SPA);
  • Turystyka aktywna (rowery, woda, sporty ekstremalne, góry);
  • Niezwykłe i mało znane miejsca (trasy podziemne, mało znane miasta, kolej wąskotorowa itp.)

Działania

  • uzyskiwanie informacji o wydarzeniach związanych z turystyką do Polski oraz opracowywanie krótkich tekstów w języku angielskim w formie artykułów i postów
  • uzyskiwanie i edycja zdjęć, filmów ilustrujących poszczególne artykuły i posty
  • redakcja treści w języku angielskim
  • uzyskiwanie zweryfikowanych linków i publikowanie jako artykuły i posty
  • przeprowadzanie comiesięcznej analizy popularności artykułów i postów oraz ich zasięgu wraz z rekomendacjami
    obecność podczas imprez i wydarzeń organizowanych przez ZOPOT w Londynie – Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej
  • rekomendacje dotyczące płatnych kampanii na żądanie PNTO (Polish National Tourist Office) dla poszczególnych artykułów i / lub postów.

Działania na portalu Poland.travel:

  • Przygotowanie i publikacja co najmniej 5 artykułów miesięcznie w portalu w sekcji „Wiadomości” dotyczących treści, grafiki i / lub wideo, linkowanie
  • Raportowanie wyników i analiza statystyk w kontekście działań marketingu online

Działania w Social Media

  • Publikacja postów na profilu na Facebooku: nadchodzące wydarzenia, przygotowane grafiki, zdjęcia, linki, filmy, oferty ze zniżką dla określonych grup odbiorców
  • Interakcja z użytkownikami na Facebooku (lajki, udostępnianie, odpowiedzi), stymulowanie aktywności fanów poprzez budowanie komunikacji „dialogowej”, budowanie zainteresowania
  • Monitorowanie działań na Facebooku (komentowanie, odpowiadanie na wiadomości)
  • Aktywne promowanie fanpage`a – promowane posty i inne formy reklamy na Facebooku, tworzenie harmonogramu sponsorowanych postów z wykorzystaniem targetowania, doboru cech grupy docelowej, pozyskiwania nowych fanów
  • Tworzenie atrakcyjnego przekazu i wizerunku Polski,
  • Miesięczny raport na Facebooku – wyniki i analiza statystyk w kontekście działań
  • Publikacja tweetów na Twitterze. Przykłady postów: nadchodzące wydarzenia, przygotowana grafika, zdjęcia, linki, filmy
  • Interakcja z użytkownikami Twittera (polubienie, ponowne przesłanie dalej, odpowiedzi);
  • Monitorowanie i angażowanie osób, które piszą na Twitterze o Polsce – w szczególności dziennikarzy i blogerów
  • Tworzenie harmonogramu sponsorowanych postów na Twitterze za pomocą targetowania, wyboru cech grupy docelowej
  • Miesięczny raport na Twitterze – podejmowane działania, wyniki, statystyki
  • Publikacja co najmniej 20 zdjęć miesięcznie na Instagramie
  • Tworzenie harmonogramu sponsorowanych postów na Instagramie za pomocą targetowania, wybór cech grupy docelowej
  • Interakcja z uczestnikami wydarzeń i wydarzeń realizowanych przez PNTO London (polubienia, odpowiedzi na komentarze)
  • Monitorowanie hashtagów na Instagramie związanych z Polską i budowanie relacji z influencerami, instagramerami
  • Tworzenie Instagram Stories
  • Raport miesięczny na Instagramie – podejmowane działania, wyniki, statystyki
  • Optymalizacja stron, profili, postów, filmów na każdej platformie w celu zwiększenia widoczności  i dotarcia treści cyfrowych
  • Analiza trendów w mediach społecznościowych, nowe funkcje na platformach i wdrażanie najbardziej efektywnych rozwiązań

Polska Organizacja Turystyczna z siedzibą w Londynie jest odpowiedzialna za promowanie Polski w Wielkiej Brytanii i Republice Irlandii.  Jak pisze POT na swojej stronie: “Polska stała się jednym z obowiązkowych miejsc na mapie miejsc docelowych w Europie, spotykamy naszych gości w połowie drogi i dostarczamy im najciekawszych informacji turystycznych i najświeższych wiadomości z Polski. Jesteśmy tutaj, aby promować Polskę i wierzymy, że każdy może zostać miłośnikiem Polski.”

Zagraniczne Ośrodki Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) tworzone są w celu realizacji ustawowych zadań POT w zakresie ich działalności. Niemniej ich obecność na danym rynku ułatwia gromadzenie informacji dotyczących wyjazdów z określonego kraju, a także analizowanie danych pozyskanych z różnorodnych źródeł, umożliwiając nawiązywanie bezpośrednich i ciągłych kontaktów z mediami i przedstawicielami władz branży jako a także konsumenci planujący podróż do Polski i proszący o informacje i materiały. Informacje i wiedza zgromadzone przez Zagraniczne Ośrodki POTu, których nie można uzyskać bez ich wysiłków, stanowią podwaliny pod tworzenie planów i strategii POT.

Nowe biuro ZOPOT w Londynie w Chiswick – obok Chiswick Town Hall i Turnham Green.

Strona internetowa: www.poland.travel/en

Instagram: @polandtravel_uk

  • Zarządzanie treścią na portalu turystycznym
  • Tworzenie artykułów i tekstów
  • Tworzenie contentu wizualnego
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Brand24
Connections Events Konsultant ds. Social Media
MICE Knowledge Rob Davidson

Planujesz podobny projekt?

Nie czekaj. Wyślij do nas zapytanie.

NASZE PORTFOLIO