Ponad godzinę trzeba było czekać w Gdańsku w kolejce, aby zobaczyć kabinę maszynisty polskiego Pendolino. Cierpliwie stały nawet małe dzieci…My tez tu byliśmy.
Oficjalna nazwa składu PKP to Express InterCity Premium.
Maksymalna prędkość eksploatacyjna pociągu to 250 km/h. Jednak na polskich torach początkowo będzie to mniejsza prędkość.
W skład pociągu EIC Premium wchodzi siedem wagonów, w których jest miejsce dla 402 pasażerów:
- 2 klasa – 343
- 1 klasa – 45
- klasa business – 12.
Zaplanowano również miejsca na rowery. Waga pociągu to 400 ton.
Każde miejsce pasażera ma własną lampkę i co najważniejsze gniazdko elektryczne. Alicja się cieszyła z lampek, bo będzie mogła czytać książki do woli, a ja z prądu. Jeśli o mnie chodzi, rezerwuje miejsca z rozkładanymi stolikami. Tu się rozłożę do pracy podczas podróży.
Długość całego pociągu wynosi 187 metrów. Oczywiście, musiała być pamiątkowa fota.
Polskie Pendolino czyli oficjalnie Express InterCity Premium będzie kursować między Gdynią, Warszawą, Krakowem i Katowicami pod koniec 2014 roku . Z Gdyni do Warszawy pociąg powinien dojechać w ok. 3 godziny. Najtańsze bilety mają kosztować 49 zł. Słyszeliśmy dużo plotek zwiedzając składy.
Na targach TRAKO największym zainteresowaniem odwiedzających oczywiście cieszył się Pendoliono. Można było również zwiedzać składy czy lokomotywy takich producentów jak PESA, NEWAG czy SIEMENS. Muszę przyznać, że polskie pociągi naprawdę robią duże wrażenie.