Pendolino w Gdańsku (wideo)

Brak komentarzy

Ponad godzinę trzeba było czekać w Gdańsku w kolejce, aby zobaczyć kabinę maszynisty polskiego Pendolino. Cierpliwie stały nawet małe dzieci…My tez tu byliśmy.

Pociąg PKP Intercity Pendolino na Targach Trako w Gdańsku
Pociąg PKP Intercity Pendolino na Targach Trako w Gdańsku

Oficjalna nazwa składu PKP to Express InterCity Premium.

Wejście do kabiny maszynisty pociągu Pendolino
Wejście do kabiny maszynisty pociągu Pendolino
Kabina maszynisty polskiego Pendolino
Kabina maszynisty polskiego Pendolino

Maksymalna prędkość eksploatacyjna pociągu to 250 km/h. Jednak na polskich torach początkowo będzie to mniejsza prędkość.

W kabinie maszynisty Pendolino
W kabinie maszynisty Pendolino

W skład pociągu EIC Premium wchodzi siedem wagonów, w których jest miejsce dla 402 pasażerów:

  • 2 klasa – 343
  • 1 klasa –  45
  • klasa business – 12.

Zaplanowano również miejsca na rowery. Waga pociągu to 400 ton.

Przedział drugiej klasy w polskim Pendolino PKP InterCity
Przedział drugiej klasy w polskim Pendolino

Każde miejsce pasażera ma własną lampkę i co najważniejsze gniazdko elektryczne. Alicja się cieszyła z lampek, bo będzie  mogła czytać książki do woli, a ja z prądu. Jeśli o mnie chodzi, rezerwuje  miejsca z rozkładanymi stolikami. Tu się rozłożę do pracy podczas podróży.

Wagon drugiej klasy w polskim Pendolino
Wagon drugiej klasy w polskim Pendolino
Wagon pierwszej klasy w polskim Pendolino
Wagon pierwszej klasy w polskim Pendolino
Pendolino na Targach Trako 2013 w gdańskim Amber Expo
Kiedy pojedziemy pierwszy raz?

Długość całego pociągu wynosi 187 metrów. Oczywiście, musiała być pamiątkowa fota.

Wagon drugiej klasy w pociągu PKP Pendolino prezentowany na targach TRAKO w Gdańsku
Wagon drugiej klasy w pociągu PKP Pendolino

Polskie Pendolino czyli oficjalnie Express InterCity Premium będzie kursować między Gdynią, Warszawą, Krakowem i Katowicami pod koniec 2014 roku . Z Gdyni do Warszawy pociąg powinien dojechać w ok. 3 godziny. Najtańsze bilety mają kosztować 49 zł. Słyszeliśmy dużo plotek zwiedzając składy. 

Na targach TRAKO największym zainteresowaniem odwiedzających oczywiście cieszył się Pendoliono. Można było również zwiedzać składy czy lokomotywy takich producentów jak PESA, NEWAG czy SIEMENS. Muszę przyznać, że polskie pociągi naprawdę robią duże wrażenie.

Pesa i Newag pociągi, lokomotywy, składy polskiej produkcji na Targach kolejowych TRAKO w Gdańsku Amber Expo
Pesa i Newag. Nie mamy się czego wstydzić
Tagi: Amber Expo, Gdańsk, Pendolino, PKP, pociąg, Pomorskie, zwiedzanie
Jarosław Marciuk LinkedIn

Na blogu przeczytasz również o

#InstaMeetGdansk #GdanskShipyard

Przygotowania do InstaMeet Przed sobotnim InstaMeet robię kontrolną inspekcję na terenach dawnej Stoczni Gdańskiej. Ostatnio byłem tu w listopadzie podczas Blog Forum Gdańsk 2013. Od tego czasu wiele się zmnieniło. Kiosk Tadeusza jeszcze zamknięty przed sezonem. Nad stocznią dominuje rdzawa…

Ranking Instagram w Polsce – społeczności Igers 2014

Dokładnie rok temu na konferencji Social Media Convent mówiłem o idei działania grup Igersów (Instagramersi). Pokazałem wówczas grupy Igersów w Polsce, na mapie zaznaczonych było 5 punktów. Dziś jest nas cztery razy więcej. W dwudziestu polskich miastach istnieją społeczności fanów serwisu Instagram,…

Nagroda Media w Turystyce

No proszę, proszę. Dostaliśmy nagrodę w kategorii Media w Turystyce. Nasz blog nagrodzono na pomorskich obchodach Światowego Dnia Turystyki w Gdyni. Z rąk marszałka województwa Mieczysława Struka Jarek odebrał pamiątkową grafikę. Mieliśmy być tego dnia w Londynie i rozpoczynać nowy…
Zdrawstwuj Lidl, Zdrawstwuj Biedronka!
Nagroda Media w Turystyce