Nowe Trendy w Turystyce 2023 w Gdańsku relacja

Brak komentarzy

Wracam pociągiem z Gdańska do Warszawy i ciągle myślę o piątkowej konferencji Nowe Trendy w Turystyce. To obecnie jedno z najważniejszych wydarzeń w Polsce dla osób zajmujących się zawodowo turystyką i marketingiem.

Co mnie zaskoczyło, czego się nauczyłem, co wykorzystam w swoim zawodowym życiu, z kim jeszcze chciałbym porozmawiać lub wymienić się spostrzeżeniami. Przyglądam się zdjęciom, notatkom, nagranym krótkim filmom na Instagram Stories i TikToka oraz odsłuchuję nagrane prelekcje tegorocznych ekspertów. To był bardzo inspirujący dzień!

Prelegenci i eksperci

Zaproszeni eksperci z różnych dziedzin przedstawiali tematy związane z analizowaniem doświadczeń i emocji klientów w branży turystycznej, marketingiem miejsc, turystyką doświadczeń (w tym kulinarną) oraz zrównoważoną turystyką.

Nowe Trendy w Turystyce

W szczególności dziękuje im:

  • Jan Zając za wskazywanie drogi i potencjału dla branży turystycznej w działaniach e-marketingowych. Sotrender jest narzędziem, które branża powinna wykorzystywać zdecydowanie częściej.
  • Janina Bąk,znana jako Janina Daily, za humor i oswajanie nas ze statystyką oraz ciekawe case study Lufthansa, Arche Hotels. Statystka nie musi być nudna jeśli jest właściwie podana i co najważniejsze dane są właściwi interpretowane.
  • Katarzyna Nałysz-Safuryn za podzielenie się wspaniałymi danymi dotyczącymi odwiedzin miasta Gdańska przez turystów. Rok 2022 był rekordowy dla gdańskiej turystyki. Miasto odwiedziło ponad 3,7 mln osób.
  • Adam Kałucki z Locativo za przestawienie nam analiz marek polskich miast i Szwajcarii. Odpowiadając na pytanie, dla mnie nowa Polska jest kobietą i Igą Świątek.
  • Magdalena Tomaszewska – Bolałek @Kuchniokacja za zainspirowanie przykładami ze Słowenii i Finlandii. Polskie regiony zasługują na European Region of Gastronomy (Institute of Gastronomy, Culture, Arts and Tourism – IGCAT)
  • Dorota Woźniczka z agencji Tigers za porady jak planować komunikację marketingową wydarzeń.
  • dr hab. Mariusz Czepczyński, prof. Uniwersytetu Gdańskiego za przypominanie o 17 celach zrównoważonego rozwoju oraz wskazanie na bleisure jako ważny trend w turystyce.
  • Wojciech Modest Amaro za film, 60 tysięcy kilometrów, hipnotyzujący spokój ze snutej opowieści o pasji. Podczas tej prezentacji naprawdę zdjęcia nie były potrzebne, kto był ten wie.
  • Piotr Kosek z Astrofaza za nadzieję, że jeszcze za naszego życia polecimy w kosmos jako turyści. Ci którzy, nie dotrwali do tej prezentacji, żałujcie.
  • Michał Zalewski #dobrzepowiedziane za profesjonalne powadzenie całego wydarzenia i opanowanie sytuacji gdy nagle pół sali pragnie mieć zdjęcie z niespodziewanym gościem Lechem Wałęsą.

Tęsknię za Blog Forum Gdańsk i śmiem twierdzić, że Nowe Trendy w Turystyce, choć trochę inaczej, godnie zastępują tamto wydarzenie.

@callmejaro New Trends in Tourism Conference in Gdansk #ntt23 #eventprofs #poland #gdansk #visitgdansk #gdanskcb #polandcvb #conventionbureau #ilovegdn #events 🔸 W Gdańsku brałem udział w konferencji Nowe Trendy w Turystyce 2023, zorganizowanej przez Gdańską Organizację Turystyczną (Visit Gdansk & Gdansk Convention Bureau). Eksperci z różnych dziedzin, tacy jak Janina Bąk, Jan Zajac, Katarzyna Nałysz-Safuryn, Adam Kałucki, Magdalena Tomaszewska-Bolałek, Mariusz Czepczyński, Dorota Woźniczka, Wojciech Modest Amaro i Piotr Kosek, przedstawiali tematy związane z analizowaniem doświadczeń i emocji klientów w branży turystycznej, marketingiem miejsc, turystyką doświadczeń (w tym kulinarną) oraz zrównoważoną turystyką. Dziękujemy za świetne prowadzenie Michal Zalewski Zobaczcie video z Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku #newtrendsintourism #nowetrendywturystyce #turystyka #tourism #poland #visitpoland #culinarytravel #visiteurope #sustainableevents #konferencja #conference #pomorskie #tiktokpolska Dziękuję za zaproszenie, emocje, wiedzę i rozmowy. Do zobaczenia za rok. @Visit Gdansk @Miasto Gdańsk @Poland Convention Bureau @European Travel Comm @JaninaDaily ♬ Suns – Official Sound Studio

Dalej nie umiemy w hashtagi w turystyce

Jak niemal zawsze przed przyjazdem na konferencję czy targi odpalam sobie raport w Brand24 i wpisuję kluczowe frazy do monitoringu związane z tym wydarzeniem. Pomimo licznych komunikatów orrganizatorów konferencji, zarówno w internecie i podczas wydarzenia, nadal ze smutkiem stwierdzam, że w Polsce uczestnicy niechętnie lub błędnie z korzystają z hashtagów.

Hasztag konferencji to #NTT23, dodatkow #VisitGdansk i #GdanskCB

Dlaczego to działa na targach za granicą (IMEX Frankfurt, IBTM Barcelona, WTM London) lub innych branżowych wydarzeniach w Polsce, a w polskiej turystyce nie? Ciągle nie rozumiem, ale mam nadzieję, że to się zmieni, no chyba, że szybciej nowy Twitter Elona Muska upadnie. Zobacz Twitter.

#NTT23 #VisitGdansk #GdanskCB

Gdańsk może być dumny ze swoich ambasadorów i ambasadorek

Podczas konferencji Nowe Trendy w Turystyce miałem okazję rozmawiać z wieloma pracownikami organizatora wydarzenia, czyli Gdańskiej Organizacji Turystycznej. Na co dzień reprezentują miasto w punktach informacji turystycznej, obsługują mieszkańców, są aktywni podczas organizowanych wydarzeń, dbają o wizerunek miasta w działaniach marketingowych, tych tradycyjnych jak i online.

Jak wspomniał, Łukasz Wysocki, ta konferencja to jedyny swego rodzaju event organizowany przez cały zespół. Miesiące przygotowań zwieńczone realizacją w jeden dzień w Europejskim Centrum Solidarności oraz wieczorem w Elektrycznym Żurawiu.

To właśnie tam na scenie w postindustrialnej scenerii zobaczyliśmy Dream Team Gdańskiej Organizacji Turystycznej. Kilkadziesiąt osób ledwo pomieściło się na scenie. Była przemowa i oklaski. Ktoś z sali zapragnął przetestować Łukasza ze znajomości imion pracowników. Można powiedzieć, drobna rzecz, ale egzamin został zdany i poznaliśmy wszystkich z imienia. Krótko po wystąpieniu miałem okazję porozmawiać najgłośniejszą osobą w tym towarzystwie i zdradzę, że zobaczyłem łezkę wzruszenia. Wcale mnie to nie dziwi, bo z mojej perspektywy jest z czego być dumnym. Czułem ten team spirit przez cały dzień. Pewne rzeczy są obecne powietrzu, te pozytywne fluidy były przez cały czas w Gdańsku, pewne rzeczy wypracowuje się latami i dają wspaniały efekt. Za każdym wydarzeniem stoją ludzie, każda organizacja czy firma to zespół.

Gdańska Organizacja Turystyczna zespół

Zapewne moja ocena nie jest obiektywna, po pierwsze jestem Oliwianinem (dzielnica Gdańska) oraz przez wiele lat miałem okazję współpracować w różnych projektach marketingowych i szkoleniowych z GOT. W piątek po wielu latach znów spotkałem te same osoby, które szkoliliśmy kiedyś z Alicją, cieszę się, że nadal tu pracują. Poznałem też nowych pracowników, gratuluję.

Tym niemniej, nie da się zaprzeczyć, że w Gdańsku jest moc, entuzjazm, profesjonalizm, duma, oddanie i kreatywność. Brawo! Można tylko się cieszyć się, że tacy ludzie pracują w polskiej turystyce i są najlepszymi ambasadorami swojej małej ojczyzny, Gdańska, i całej Polski.

O konferencji w Gdańsku

Organizatorami Nowych Trendów w Turystyce są Gdańska Organizacja Turystyczna i Gdańsk Convention Bureau, współorganizatorem Europejskie Centrum Solidarności. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęły Ministerstwo Sportu i Turystyki, Polska Organizacja Turystyczna (w tym Poland Convention Bureau), Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, Prezydent Miasta Gdańska.

Zachęcam do przeczytania również na blogu:

Tagi: Gdańsk, Gdansk Convention Bureau, konferencja, Poland Convention Bureau
Jarosław Marciuk LinkedIn

Na blogu przeczytasz również o

Kogo obserwować na Instagramie w Trójmieście – część 2

W ubiegłym tygodniu zaprezentowaliśmy profile miast, instytucji, polityków oraz innych użytkowników niekomercyjnych. Dziś druga część, w której przedstawiamy instagramowe konta marek i firm z Trójmiasta. W Polsce brandy różnie wykorzystują marketingowy potencjał Instagrama. Zobaczcie, jak robi się to w Gdańsku,…
Igers Instagramers w Polsce logo

Instagramers w Polsce

Instagramersi, inaczej Igersi, to narodowe, regionalne lub lokalne społeczności fanów aplikacji Instagram. W ponad 80 krajach działa już około 300 takich nieformalnych grup. Członkowie społeczności stosują do oznaczenia swoich zdjęć określonego hashtaga, zazwyczaj #igers_nazwamiejsca. Twórcy i zarządzający społecznością (tzw. ManIger)…
piekna-polska-wschodnia-obiekty-kongresowe-konferencje-hotele

Piękna i nowoczesna Polska Wschodnia

Ostatnimi czasy nasze myśli biegną na wschód Polski z określonych powodów i pomijane są przez to istotne zmiany, które dzieją się w tej strategicznej części Polski. Od Suwalszczyzny, przez Białystok, Lublin, Rzeszów obserwować można rozwój, również w branży spotkań i…
Nowe dodatki do pracy z ChatGPT
Jak korzystać z LinkedIn do budowania osobistej marki i sieci kontaktów?