W ubiegłym tygodniu zaprezentowaliśmy profile miast, instytucji, polityków oraz innych użytkowników niekomercyjnych. Dziś druga część, w której przedstawiamy instagramowe konta marek i firm z Trójmiasta. W Polsce brandy różnie wykorzystują marketingowy potencjał Instagrama. Zobaczcie, jak robi się to w Gdańsku, Gdyni i Sopocie. Oto instagramy trójmiejskich marek, kawiarni, restauracji, sklepów, hoteli, centrów handlowych, firm.
@galeriagrobla
Nie dziwi nas sukces gdańskiej Galerii Grobla na Instagramie. Wyroby ze szkła artystycznego są piękne, do tego często zaaranżowana ciekawa sceneria zdjęcia i stosowanie hashtagów. Obecnie profil obserwuje ponad 1 400 osób.
@fajne_baby
Fajne Baby ostatnio trochę mniej aktywne na Instagramie. Szkoda. Ich słodkie pomysły zawsze umilały nam dzień i kusiły, aby wstąpić na chwilę.
A jeśli dalej temat słodkości, to koniecznie zajrzyjcie jeszcze do cukierni T.Deker Patissier&Chocolatier na instagram.com/tdekerpl (obecnie nieaktywny).
@Flisak76
Restauracja Flisak76 w Gdańsku posiada profil na Instagramie już od sierpnia 2012 roku instagram.com/flisak76.
@cynamonpl
Najlepsze latte art na Instagramie w Trójmieście znajdziecie w gdyńskiej kawiarni Cynamon. instagram.com/cynamonpl.
@cafeferber
Cafe Ferber w Sopocie na Monciaku i w Gdańsku na ulicy Długiej mają wspólny profil na instagram.com/ferbersopot. Dlaczego warto ich obserwować? W zeszłym roku kawiarnia organizowała konkurs dla instagramowiczów. Szkoda, że zdjęcia nie było repostowane na profil. W tym sezonie liczymy na powtórkę. Nie rozumiemy tylko dlaczego, jest tak mało obserwujących konto. Na pewno brakuje cyklicznego publikowania.
@mittechlebikawa
Mitte – Chleb i Kawa to dla niektórych już kultowe miejsce w Gdańsku. Co z tego, że na uboczu. Ważne, że Instagram mają pod adresem instagram.com/mittechlebikawa. Pomysły na posty ciekawe, czasem zabawny tekst, tak jak ten z blatami, ale trochę za rzadko pojawia się coś na profilu.
@tcfgdynia
Kawiarnię The Coffee Factory w Centrum Rivieria w Gdyni znajdziecie na profilu instagram.com/tcfgdynia. Mimo, że najmłodsza spośród podglądanych kawiarni, może się pochwalić największą liczbą followersów. Ponieważ to skandynawska kawiarnia, organizują tu norweskie Fredagsol, poznać można też szwedzki zwyczaj FIKA. Oficjalny hashtag kawiarni to #tcfgdynia, nie musicie pamiętać, bo jest zapisany na tablicy przy kasie.
Poza zdjęciami na oficjalnym koncie, znajdują się także filmy. Na jednym z takich wideo można zobaczyć proces przyrządzania kawy.
@centrum_riviera
Po lekkim zamieszaniu na początku, już wiadomo, które profile Social Media Centrum Handlowego Riviera w Gdyni są oficjalne. Tak więc na Instagramie obserwujcie instagram.com/centrum_riviera, a oficjalny hashtag to #centrumriviera.
Inne centra handlowe na Instagramie to instagram.com/batory_gdynia. Patrząc po zawartości, to nowe konto, więc powodzenia.
@metamorfozagdansk
Jedna z najlepszych gdańskich restauracji. Najwiekszą wadą kulinarnych artystów prowadzących ten profil jest fakt, zbyt małej liczby zdjęć. Chcemy koniecznie więcej! Możecie ich obserwować na instagram.com/metamorfozagdansk.
@semprepizza
Jeśli pizze w Sempre Pizza, tak samo smakują, jak wyglądają na Instagramie, to muszą być pyszne. Zobaczcie sami na instagram.com/semprepizza.
Inne restauracje i miejsca, o których warto wspomnieć to Restauracja KOS w Gdańsku instagram.com/kos_restauracja, Winiarnia Festus instagram.com/festuswino, Cafe Pionova instagram.com/cafe_pionova, Cozzi Ristorante w Gdyni instagram.com/cozziristorante.
@oliviabusiness
Olivia Business Centre w Gdańsku Oliwie. Centrum ciągle się buduje i organizowanych jest tu wiele ciekawych wydarzeń instagram.com/oliviabusiness.
W biurowcu znajduje się Business Link Trójmiasto, które także możecie obserwować na Instagramie na instagram.com/bltrojmiasto.
@bozewsi
Co dwa tygodnie w Gdańsku Oliwie organizowny jest Bazar Bo Ze Wsi, gdzie można kupić nisko-przetworzoną żywność. Zbliża się wiosna, więc czekamy na więcej fotek na instagram.com/bozewsi. Duży plus dla administratora, który szybko zareagował na posty z podlinkowanym kontem.
Marki LPP
Mająca siedzibę w Gdańsku LPP świetnie korzysta z tego kanału komunikacji marketingowej. Cała gama jej marek odzieżowych obecna jest na Instagramie: Reserved, Cropp, Mohito, Sinsay. Na profilu Reserved posty są zróżnicowane, pojawiają się zdjęcia typu backstage.
Oficjalny profil marki Mohito założony został w czerwcu 2013 roku. Obserwuje go ponad 7200 osób.
Oficjalny profil marki Cropp powstał we wrześniu 2012 roku. Liczba obserwujących blisko 14 tysięcy. Dużo dowcipnej treści, pojawiają się ciekawe posty nie powiązane wprost z brandem.
Oficjalne konto marki Sinsay istnieje od września 2012 roku i posiada blisko 9 tysięcy followersów.
@stenalinepolska
Oficjalny profil Stena Line Polska na instagram.com/stenalinepolska nie działa długo, ale zapowiada się interesująco z trzech powodów. Po pierwsze, dlatego że wyprawy na morzu są obrazkowe. Po drugie, już po kilkunastu postach widać, że treść będzie zróżnicowana i jest szansa, że zobaczymy trochę zza kulisowych zdjęć. Po trzecie, są oficjalne hashtagi czyli otwartość na komunikacje dwukierunkową.

@worldbox_gdansk
Najlepsze stópki powinny wyjść na zdjęciach w sklepach obuwniczych. Znaleźliśmy na Instagramie taki sklep w Trójmieście. To WorldBox instagram.com/worldbox_gdansk. Śmiało, dawajcie więcej zdjęć stóp, na takim koncie, to nie będzie zwykły lans, a czysta promocja. Inspiracje: #stopy, #foot, #feet.
@magictown
Oficjalny instagramowy profil grupy Magictown z Gdyni na instagram.com/magictown.
@elska_pl
Elska w Centrum Riviera w Gdyni, to butik z odzieżą tworzoną tylko przez polskich projektantów i małe polskie firmy. Chociaż sklep nie jest duży, dosyć prężnie działa na Instagramie na instagram.com/elska_pl. Ma ogromny potencjał oferując oryginalną modę.
@hotelkrolewski
Hotel Królewski w Gdańsku to najaktywniejszy hotel w Trójmieście na Instagramie instagram.com/hotelkrolewski. Ogólnie, trójmiejska branża hotelarska słabo sobie radzi w serwisie Instagram.
@sheratonsopot
Na profilu Sherton Sopot brakuje opisu, ale mamy nadzieję, że to oficjalne konto. Zdjęcia ładne, jednak nie zawsze są tagowane.
Inny hotel w Sopocie to Bayjonn instagram.com/bayjonn_sopot . Hotel Puro Gdańsk – jeszcze go nie ma, ale jego budowę można już obserwować na Intstagramie na instagram.com/purohotels.
@jumpcity
Park Trampolin JUMPCITY w Gdyni posiada swoje konto w serwisie Instagram od października 2013 roku. Dosyć efektywnie budowana społeczność, obecnie ponad 370 obserwujących. Tu aż się prosi o krótkie społecznościowe filmy.
@zatokasztuki
Centrum Art & Business „Zatoka Sztuki” w Sopocie posiada oficjalny profil od 24 stycznia 2014 roku. W marcu pojawiło się pierwsze wideo wśród postów. Konto znajdziecie pod adresem instagram.com/zatokasztuki.
@partnetnerzy_nieruchomosci
Partnerzy Nieruchomości to przykład jak branża nieruchomości może korzystać z serwisu Instagram. Konto działa od sierpnia 2013 roku. Posty nie są publikowane systematycznie, ale zdjęcia są ładne. Stosowane są liczne hashtagi.
@inspiros
Na koniec jeszcze nasz Inspiros. Na Instagramie instagram.com/inspiros jesteśmy od marca 2012. Zapraszamy.
Kto jeszcze?
- Prosto Shop w Sopocie instagram.com/prosto_shop_sopot
O kimś zapomnieliśmy w tej kategorii? Powstał nowy profil? Napiszcie nam w komentarzu