Girona – wieczorne zwiedzanie

Brak komentarzy

Girona to ostatnie miejsce naszej katalońskiej wycieczki z Natalią i Jorge. Wyruszyliśmy z Barcelony do Cadaquaes, gdzie odpoczęliśmy nad Morzem Śródziemnym. Girona położona jest mniej więcej w połowie drogi między Barceloną a Cadaquaes. Do stolicy Katalonii dojedziecie w godzinę. Do Girony dotarliśmy tuż przed zachodem słońca. Pierwsze warte odnotowania miejsce to mural jaszczur, którego zauważyliśmy w pobliżu zaparkowanego auta. Jeśli macie więcej czasu w Gironie, znajdziecie wiele monumentalnych murali.

girona-katalonia-atrakcje-zwiedzanie-hiszpania-02

Wydaje się nam, że Girona jest jeszcze bardziej aktywna w okazywaniu swojego katalońskiego separatyzmu. Mnóstwo tu flag Katalonii, dominuje język kataloński. Poniżej Plaça de la Independència.

girona-katalonia-atrakcje-zwiedzanie-hiszpania-04

girona-katalonia-atrakcje-zwiedzanie-hiszpania-05

Nasłynniejsze miejsce w Gironie to chyba widok na kolorowe kamienice nad rzeką Onyar. Tutaj widziane z kładki dla pieszych Pont d’en Gomez. Powolny spacer zmienił się niemal w bieg, bo słońce niestety nie chciało poczekać.

girona-katalonia-atrakcje-zwiedzanie-hiszpania-10

Stąd widzieliśmy już największą atrakcję Girony, czyli katedrę (Catedral de Santa Maria de Girona). Po przejściu na drugi brzeg rzeki Onyar znaleźliśmy się w średniowiecznej części miasta.

girona-katalonia-atrakcje-zwiedzanie-hiszpania-06

Zanim dotarliśmy do katedry trzeba było jeszcze przejść przez masywną kamienną bramę oraz pokonać strome i imponujące schody. Idealne miejsce na kadry z filmu.

A tego dnia było wyjątkowo filmowo. Ciężkie chmury unosiły się nad murami, jakby za chwilę miało się coś wydarzyć.

girona-katalonia-atrakcje-zwiedzanie-hiszpania-13
girona-katalonia-atrakcje-zwiedzanie-hiszpania-16
girona-katalonia-atrakcje-zwiedzanie-hiszpania-14
Przy samej katedrze nie mieliśmy ani promyka słońca, Gironę spowijał mrok.

Dalszy spacer wąskimi średniowiecznymi uliczkami między domami i murami mógłby być początkiem horroru. Nie było niemal ludzi. Od czasu do czasu zatrzymywaliśmy się, aby zrobić kolejne zdjęcia.

girona-katalonia-atrakcje-zwiedzanie-hiszpania-18
girona-katalonia-atrakcje-zwiedzanie-hiszpania-17

Następne słynne miejsce to Pujada de Sant Domènec.

girona-katalonia-atrakcje-zwiedzanie-hiszpania-20

Na koniec zdążyliśmy jeszcze zjeść w Gironie trochę słodkości – churros w Montse L’Artesana oraz flan i czekoladę w Xocolateria Antiga. Smakołyki pyszne, ale obsługa klienta w Xocolateria Antiga nie była słodka.

Więcej o tym co jedliśmy w Barcelonie i Katalonii przeczytacie we wpisie https://duolook.pl/co-zjesc-w-katalonii.

Czy można powiedzieć, że zwiedziliśmy i poznaliśmy atrakcje Girony? Niestety nie!

Wszyscy jeżdżą do Barcelony i na wybrzeże Morza Śródziemnego, a Gironę kojarzą tylko z tego, że ich samolot tu ląduje i jest to etap podróży do ich hoteli i plaż na Costa Brava.

Szkoda, bo wydaje się nam, że jest to fascynujące katalońskie miasto. Spacerując pustymi ulicami miasta w listopadzie wyobrażaliśmy sobie Gironę latem. Uliczki pełne turystów, klimatyczne kawiarenki i restauracje i dużo czasu na poznanie największych atrakcji Girony. Koniecznie musimy jeszcze raz tu przyjechać!

Tagi: atrakcje w Katalonii, Girona, Hiszpania, Katalonia, wycieczka z Barcelony

Na blogu przeczytasz również o

targowiska w Barcelonie Mercat

Targowiska w Barcelonie

Wizyta w Barcelonie nie liczy się bez odwiedzenia lokalnego targowiska. Targi czyli po hiszpańsku mercado a po katalońsku mercat są jedną z topowych atrakcji turystycznych Barcelony. Tym bardziej, że zwiedzanie miejscowych bazarów można połączyć z jedzeniem i zakupami do domu. Świeże owoce…

Ostatnie godziny w Barcelonie

Za chwilę wracamy do Polski. Ostatni spacer po Barcelonie i ostatni cel podczas zwiedzania stolicy Katalonii. Stadion Camp Nou to obowiązkowy (przynajmniej dla mnie) punkt wycieczki do Barcelony. Duma Katalonii, Więcej niż klub (Mes que un club), najbardziej rozpoznawalny klub…
Co warto zjeść w Barcelonie

Kuchnia hiszpańska #1

Podczas naszych wycieczek w Barcelonie, Gironie i Cadaques za każdym razem próbujemy katalońskiej i hiszpańskiej kuchni. W każdym z zakątków Katalonii szukaliśmy nowych smaków. U Alicji wygrało tapas, może je jeść na śniadanie, obiad i na kolację, Jarek stawia na ryby,…
Wycieczka do Cadaques
Cudowna Portugalia i Algarve tylko w grudniu!