Facebookowa geolokalizacja czyli Facebook Places (Miejsca)

Brak komentarzy

Co to jest Facebook Places? Facebook Miejsca to usługa serwisu społecznościowego umożliwiająca użytkownikom Facebooka informowanie o swojej lokalizacji. Jakie korzyści dla użytkowników może to nieść?

Co umożliwiają Facebook Places

Dzięki tej nowej funkjonalności serwisu społecznościowego będą mogli informować o:

  • gdzie byłem – informacja o lokalizacji na ulubionych zdjęciach
  • na bieżąco, czyli gdzie jestem – dzięki temu możemy spotkać się ze znajomymi, którzy są w pobliżu
  • gdzie planuję być– możesz w ten sposób zaprosić znajomych, by dołączyli do ciebie lub uzyskać od tych, którzy tam już byli istotne informacje/rekomendacje

Jak to działa?

Aby znajomi mogli zobaczyć gdzie jesteś w Facebook Places należy dokonać check-in czyli meldunku. Informacja o miejscu, w którym dokonało się check-in jest widoczna:

  • na profilu użytkownika, zmiana statusu widoczna na tablicy
  • w aktualnościach jego znajomych
  • oraz w specjalnej sekcji Miejsca
Facebook Places
Facebook Places. Powiedz znajomym w jakim miejscu jesteś robiąc check-in (meldunek)

Facebookowicz sam decyduje, czy chce korzystać z usługi geolokalizacji. Dodatkowo użytkownik również sam określa osoby, którym udostępnia dane o miejscu pobytu.  Jak ustawić swoją prywatność na Facebooku? W serwisie społecznościowych idź do: Ustawienia prywatności–> Miejsca, w których się melduję–> wybierasz osoby, z którymi chcesz podzielić się informacją.

Pamiętaj, kontroluj co inni widzą na twoim Facebooku i bądź świadomy czym się dzielisz.

Facebook Places kilka faktów

  • Usługa Facebook Places została uruchomiona w USA w sierpniu 2010
  • W Polsce Facebook Miejsca działają od marca 2011 roku
  • Oficjalne informacje Facebooka – www.facebook.com/about/location/

Najpopularniejsze miejsca na Facebook Places

Miejsca w których najczęściej dokonują meldunków (check-in) to:

  • lotniska
  • dworce kolejowe
  • obiekty sportowe
  • restauracje
  • atrakcje turystyczne

Poza poiformowaniem znajomych gdzie się znajdujemy (można wstawić opis oraz zdjęcie) nic więcej się nie dzieje. W  przeciwieństwie do Foursquare, gdzie można otrzymać punkty, odznaki, tytuł Mayora. Według serwisu Socialbakers.com najwięcej meldunków świecie dokonano na lotnisku w Los Angeles (blisko 1,5 mln meldunków).

Lotnisko w Los Angeles na Facebook Places
Lotnisko w Los Angeles na Facebook Places ma blisko 1,5 mld check-in. Źródło: Socialbakers.com

W Polsce sytuacja wygląda podobnie, a najwięcej meldunków facebookowicze dokonali na lotnisku Chopina w Warszawie.

Warszawskie lotnisko F. Chopina na Facebooku
Warszawskie lotnisko F. Chopina jest liderem w Polsce w serwisach geolokalizacyjnych. Dokonuje się tu najwięcej meldunków (check-inów) w Facebook Places i Foursquare

Sprawdź czy jesteś na Facebook Places

Warto zobaczyć czy firma, hotel, restauracja, punkt informacji turystycznej, biuro organizacji turystycznej czy muzeum lub inna atrakcja turystyczna jest dodana do bazy miejsc Facebooka. Jeśli nie zrobiliśmy tego sami, istnieje duże prawdopodobieństwo, że ktoś już za nas to zrobił.

Oto krótka check-lista dla osób z marrketingu:

  1. Czy mój obiekt / instytucja jest na Facebook Places?
  2. Czy mój obiekt / instytucja jest wpisany kilkakrotnie?
  3. Czy nazwa, dane teleadresowe, linki, zdjęcia są dodane / aktualne?
  4. Czy do Fanpange obiektu / instytucji na Facebook dołączone jest Facebook Places?
  5. Czy moja strona internetowa jest zintegrowana z FB?
  6. Ile osób już dokonało check-in w moim obiekcie / instytucji?
  7. Jakie opinie, zdjęcia zostały wstawione?

Warto zrobić porządek z obecnością firmy w Facebook Places. Powodem może być też to, że kiedyś w Polsce będzie nowa usługa – Facebook Check-in Deals.

Facebook Check-in Deals

Kiedy w Polsce będzie dostępny Facebook Check-in Deals? To może być nowe, efektywne geolokalizacyjne narzędzie promocyjne dla hoteli, restauracji, informacji turystycznych oraz innych polskich firmy turystycznych w Polsce.

Dowiedz się więcej o Facebooku na naszym blogu:

Tagi: , , geolokalizacja, lotnisko, Media społecznościowe, Warszawa
Jarosław Marciuk LinkedIn

Na blogu przeczytasz również o

kibice piłkarscy w Warszawie

Mecz Euro 2012 Polska – Czechy w Strefie Kibica w Warszawie

Rekordowa frekwencja w Strefie Kibica podczas meczu Euro2012 Polska – Czechy w Warszawie. W sobotę, 16 czerwca, stołeczne miasteczko kibiców przeżywało prawdziwe oblężenie. Wszystko za sprawą meczu reprezentacji Polski przeciwko Czechom. Przez plac Defilad przez cały dzień przewinęło się 165 tysięcy…

Jak założyć konto na Vine

Vine jest serwisem społecznościowym należącym do Twittera, w którym publikuje się sześcio sekundowe filmiki zwane vine`ami (vajny). To niezwykle kreatywne medium! Konto na Vine założysz tylko przez aplikację na smartphonie lub tablecie z systemem Apple iOS, Google Android i Windows…

Social Media na #WTM2014 w Londynie

Ostatni dzień na targach WTM w Londynie i ostatnie chwile na uchwycenie przykładów wykorzystania Social Media podczas imprezy targowej. Współcześnie targi to nie tylko spotkania twarzą w twarz, ale także komunikacja w mediach społecznościowych. Wystawcy starają się przyciągnąć uwagę uczestników, klientów,…
Fiesta w Gdańsku – Muchas gracias! Grazzie mille!
Mecz Polska – Rosja Euro 2012 w Strefie Kibica w Gdańsku