Facebook Miejsca to usługa serwisu społecznościowego umożliwiająca użytkownikom Facebooka informowanie o swojej lokalizacji:
- gdzie byłem – informacja o lokalizacji na ulubionych zdjęciach
- na bieżąco, czyli gdzie jestem – dzięki temu możemy spotkać się ze znajomymi, którzy są w pobliżu
- gdzie planujesz być– możesz w ten sposób zaprosić znajomych, by dołączyli do ciebie lub uzyskać od tych, którzy tam już byli istotne informacje/rekomendacje
Aby znajomi mogli zobaczyć gdzie jesteś w Facebook Places należy dokonać check-in czyli meldunku. Informacja o miejscu, w którym dokonało się check-in jest widoczna:
- na profilu użytkownika , zmiana statusu widoczna na tablicy,
- w aktualnościach jego znajomych
- oraz w specjalnej sekcji Miejsca
Facebookowicz sam decyduje, czy chce korzystać z usługi geolokalizacji i również sam określa osoby, którym udostępnia dane o miejscu pobytu. (Ustawienia prywatności–> Miejsca, w których się melduję–> wybierasz osoby, z którymi chcesz podzielić się informacją)
Facebook Places kilka faktów
- Usługa Facebook Places została uruchomiona w USA w sierpniu 2010
- W Polsce Facebook Miejsca działają od marca 2011 roku
- Oficjalne informacje Facebooka – https://www.facebook.com/about/location/
Najpopularniejsze miejsca na Facebook Places
Miejsca w których najczęściej dokonują meldunków (check-in) to lotniska, dworce kolejowe, obiekty sportowe, restauracje i atrakcje turystyczne. Poza poiformowaniem znajomych gdzie się znajdujemy (można wstawić opis oraz zdjęcie) nic więcej się nie dzieje (w przeciwieństwie do Foursquare, gdzie można otrzymać punkty, odznaki, tytuł Mayora). Według serwisu Socialbakers.com najwięcej meldunków świecie dokonano na Lotnisku w Los Angeles (blisko 1,5 mln meldunków)
W Polsce sytuacja wygląda podobnie, a najwięcej meldunków facebookowicze dokonali na lostnisku F.Chopina w Warszawie.

Warszawskie lotnisko F. Chopina jest liderem w Polsce w serwisach geolokalizacyjnych. Dokonuje się tu najwięcej meldunków (check-inów) w Facebook Places i Foursquare
Sprawdź czy jesteś na Facebook Places
Warto zobaczyć czy firma, hotel, restauracja, punkt informacji turystycznej, biuro organizacji turystycznej czy muzeum lub inna atrakcja turystyczna jest dodana do bazy miejsc Facebooka. Jeśli nie zrobiliśmy tego sami, istnieje doza prawdopodobieństwa, że ktoś już za nas to zrobił. Oto krótka check-lista:
- Czy mój obiekt / instytucja jest na Facebook Places ?
- Czy mój obiekt / instytucja jest wpisany kilkakrotnie ?
- Czy nazwa, dane teleadresowe, linki , zdjęcia są dodane / aktualne ?
- Czy do Fanpange obiektu / instytucji na Facebook dołączone jest Facebook Places ?
- Czy moja strona internetowa jest zintegrowana z FB?
- Ile osób już dokonało check-in w moim obiekcie / instytucji ?
- Jakie opinie, zdjęcia zostały wstawione ?
Warto zrobić porządek z obecnością firmy w Facebook Places. Powodem może być też to, że kiedyś w Polsce będzie nowa usługa – Facebook Check-in Deals.