Facebook to obecnie najbardziej popularny i największy na świecie serwis społecznościowy pozwalający jego użytkownikom na utrzymywanie kontaktów ze znajomymi, dzielnie się informacjami i zdjęciami, tworzenie grup. Konto na Facebooku mogą założyć osoby prywatne jak i firmy.
Można nie lubić Facebooka (www.facebook.com), nie mieć w tym serwisie konta prywatnego, ale trzeba być świadomym możliwości jakie oferuje w komunikacji międzyludzkiej, budowania marki, promocji swoich usług i produktów czy w zarządzaniu kryzysowym.
Historia Facebooka
Jaka jest historia Facebooka? Kto założył FB? Kiedy powstał Facebook? Oto kilka ciekawostek.
- Serwis zwany TheFacebook.com dla studentów Harvardu został uruchomiony 4 lutego 2004 roku
- Milionowy użytkownik serwisu założył konto 30 listopada 2004 roku
- Serwis zmienia nazwę na Facebook.com w sierpniu 2005 roku
- W marcu 2008 twórca społecznościowego portalu, 23-letni Mark Zuckerberg, plasując się na 735. miejscu rankingu Forbesa zestawiającego najbogatszych ludzi świata, został najmłodszym miliarderem świata.
- W maju 2008 roku Facebook prześciga MySpace.com i staje się największym serwisem społecznościowym na świecie
- Przycisk Like it (Lubię to) pojawia się w lutym 2009 roku
- Serwis zatrudnia ok. 1 000 pracowników a jego przychody przekraczają 150 milionów dolarów.
- 30 marca Timeline – Oś czasu – nowy interfejs Facebooka włączony automatycznie dla kont prywatnych i stron firmowych (Timeline dla kont prywatnych było opcjonalnie dostępny od końca 2011 roku a dla kont firmowych od końca lutego 2012)
- Największy zakup Facebooka. W kwietniu 2012 roku za 1 mld dolarów kupiono Instagram
- Facebook debiutuje na amerykańskiej giełdzie 18 maja 2012 roku

Facebooka kilka faktów
- liczba użytkowników na świecie ok. 900 mln (aktualne statystyki m.in. na Socialbakers.com www.socialbakers.com/facebook-statistics/)
- liczba użytkowników w Polsce; ponad 8 mln aktywnych użytkowników 2012 (www.socialbakers.com/facebook-statistics/poland)
- ponad 400 minut w miesiącu spędza na Facebooku przeciętny użytkownik serwisu

Profil prywatny na na Facebooku
Zakładając profil prywatny na należy pamiętać, że możesz mieć maksymalnie 5 000 znajomych na Facebooku. Więc jeżeli jesteś znaną osobą, osobą publiczną, artystą to sugerowane jest utworzenie strony (W panelu tworzenia strony zakładka artysta, zespół lub osoba publiczna)
Jeśli zarządzasz firmą lub promujesz firmę na Facebooku to pamiętaj aby założyć FanPage a nie profil prywatny. Zakładanie przez firmy profili prywatnych jest niezgodne z regulaminem serwisu Facebook. Robisz to na własne ryzyko, gdyż Facebook może skasować twoje wszystkie wpisy.
FanPage – strona firmowa na Facebooku
FanPage na Facebooku pozwala małym i dużym firmom skutecznie promować firmę czy określoną markę. Firma prowadząc FanPage może budować świadomość swojej marki i pozycjonować ją (poprzez ciekawą treść), budować społeczność wokół niej (fani) i co ważne sprawdzić, kim są fani, czyli potencjalni klienci lub obecni.
Jak założyć profil firmowy na Facebooku? Tutaj założycie FanPage www.facebook.com/pages

Facebookowy FanPage to dobre miejsce na szybkie dotarcie do dużego grona odbiorców zainteresowanych, obserwujących nasz profil. Na FanPage’u warto informować o nowościach oraz co najważniejsze budować lojalność swoich fanów. Ważne jest, by dbać o fanów i dawać im coś wyjątkowego, dzięki czemu pozostaną z firmą i jeszcze będą ją polecać znajomym, np. informacje tylko dla fanów, konkurs z wartościowymi nagrodami.

Firma poprzez FanPage może uzyskać też feedback od swoich fanów, co może wpłynąć na podniesie jakości; może też szybko rozwiewać wątpliwości potencjalnego klienta lub szybko zareagować w sytuacjach kryzysowych.
Zobacz naszą stronę Duolook na Facebooku.
Otwierają się również nowe perspektywy dla rynku polskiego. Facebook otwiera swoje biuro w Warszawie (Facebook Polska Sp. z o.o. na ulicy Dobrej 56/68).
Przeczytak także: