Weryfikacja konta na Twitterze

Brak komentarzy

Już od pewnego Twitter znakuje zweryfikowane konta znanych osób czy marek. Jeśli przy przy nazwie zobaczycie niebieską ikonkę oznacza to, że jest to autentyczny profil artysty czy polityka. Twitter określa ten znaczek jako blue verified badge. Do tej pory uzyskanie weryfikacji było bardzo trudne.

Teraz Twitter stworzył możliwość weryfikacji konta i posługiwania się niebieską ikonką na szerszą skalę.

To bardzo przydatna funkcja dla użytkowników, pozwoli nam mieć pewność, że obserwujemy oficjalne konto osoby lub instytucji publicznej.

O niebieską ikonkę Twittera starać się mogą profile związane tematycznie z muzyką, filmem, modą, polityką, mediami, sportem, biznesem oraz instytucje rządowe, samorządowe, NGO. W informacji o weryfikacji profili na Twitterze nie wspomniano co prawda o blogerach czy vlogerach, ale warto spróbować uzyskać niebieską odznakę.

Czy warto zweryfikować konto na Twitterze?

W przypadku osób publicznych, firm, instytucji odpowiedź jest oczywista. Tak. Użytkownicy Twittera powinni mieć pewność, że obserwują właściwe konto marki czy osoby i docierają do niej prawdziwe informacje. Konta podszywające się pod znane osoby nie są kasowane, ale niebieski znaczek przy nazwie profilu będzie jasną informacją potwierdzająca autentyczność właściciela konta. Zweryfikowane konta otrzymują także dodatkowe funkcjonalności w powiadomieniach.

Jak zweryfikować konto na Twitterze?

Aby zweryfikować konto na Twitterze najpierw w ustawienieniach nalezy sprawdzić czy podane są wszystkie informacje:

  • Numer telefonu (jeśli nie został potwierdzony należy to zrobić i wpisać przysłany kod)
  • Adres e-mail (jeśli nie został potwierdzony należy to zrobić klikając link w przysłanej wiadomości)
  • Opis konta
  • Zdjęcie profilowe
  • Zdjęcie nagłówka
  • Data urodzenia dla kont, które nie reprezentują firm, marek czy organizacji
  • Link do strony internetowej
  • Konto ustawione jako publiczne, a nie prywatne. Tweety powinny być widoczne dla wszytkich użytkowników

Przy okazji widać, że Twitter dba o jakość i będzie wyróżniał tylko profile, która są profesjonalnie prowadzone. Nie ważne jak znany jesteś, ale jeżeli twój profil nie posiada niezbędnych informacji czy zdjęć, nie otrzymasz niebieskiej ikonki.

Jeśli wszystkie powyższe warunki są spełnione można zgłosić konto Twittera do weryfikacji wypełniając formularz.

Weryfikacja konta na Twitterze

Podczas wypełniania wniosku o weryfikację konta Twitter prosi również o dodatkowe informacje takie jak dlaczego chcesz aby twoje konto zostało zweryfikowane, linki do stron, które potwierdzą twoją tożsamość.

Twitter Weryfikacja konta jak to zrobić

Weryfikując konto osoby prywatnej Twitter będzie sprawdzał czy podane konto należy do tej osoby, czy zgadza się imię i nazwisko lub pseudonim artystyczny oraz zdjęcie profilowe. W przypadku marki lub firmy sprawdzone zostanie czy nazwa profilu jest zbieżna z nazwą firmy czy marki, czy zgodne są logo lub inne elementy wizualne związane z firmą oraz w czy w profilu jest podany e-mail z domeną korporacyjną.

Weryfikacja konta na Twitterze jak

Po wypełnieniu formularza trzeba czekać na decyzję zespołu Twittera. Ile się czeka? Nie wiem, zgłosiłem kilka kont i napiszę Wam ile czasu zajęła weryfikacja. Jeśli konto nie zostanie zweryfikowane pozytywnie można spróbować ponownie po trzydziestu dniach.

Na koniec warto wiedzieć, że liczba followersów na Twitterze nie jest czynnikiem, który wpływa negatywnie czy pozytywnie na ostateczną decyzję Twittera w sprawie weryfikacji. Pozytywna decyzja nie oznacza też, że nie będą powstawać fałszywe konta podszywające się pod osobę lub markę.  Nie ma też gwarancji, że zweryfikowane konta nagle zwiększą liczbę followersów i zasięgi. To zapewne przyjdzie z czasem, gdy szukający oficjalnych profili będą wybierali do obserwowania te oznaczone niebieską ikoną. Zatem próbujcie uzyskać weryfikację Waszego konta. Powodzenia!

zweryfikowane-konto-President-Obama-@POTUS-Twitter

 

Tagi: Media społecznościowe, , weryfikacja konta

Na blogu przeczytasz również o

Top 5 Social Media na #TdF2014 w Londynie

Pamiętam jak graliśmy z kolegami w kapsle, na których były malowane koszulki z nazwiskami kolarzy. Dziś dzięki technologii, zabawy podczas największego na świecie wyścigu kolarskiego Tour de France w Londynie,wyglądają zupełnie inaczej. Oto moje TOP 5 przykładów akcji Social Media na #TdF2014…
Social Media Polish Heritage Day in London Cambridge

#PLHeritageDay w Social Media

Projekt Polish Heritage Day to okazja do promocji polskiej tradycji, kultury, pysznego jedzenia i Polaków mieszkających w Wielkiej Brytanii. My wzięliśmy udział w Polish Heritage Day w Cambridge. To nie tylko spotkania Polonii na kilkudziesięciu wydarzeniach w UK, ale też…
znani pilkarze na instagramie profile

Gwiazdy i piłkarze publikują zdjęcia z Polski na Instagramie

Pomimo wcześniejszych zapowiedzi trenerów, że piłkarze podczas Mistrzostw w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012 nie będą mieli czasu na tweetowanie, pisanie na Facebooku czy robieniu zdjęć na Instagrama, udało nam się znaleźć wiele śladów ich aktywności w mediach społecznościowych. W…
Oświadczenie rządu brytyjskiego w sprawie statusu obywateli UE w Wielkiej Brytanii
Muzeum Historii Naturalnej w Londynie