Weekend w Irlandii – relaks, zakupy i atrakcje w Galway

2 Komentarze

Galway to pierwsze irlandzkie miasto, które odwiedziliśmy w zachodniej Irlandii. Urocza 75 tysięczna miejscowość położona na rzeką Corrib i Oceanem Atlantyckim jest trzecim największym miastem Irlandii! Galway pretenduje do miana Europejskiej Stolicy Kultury 2020.

Z czym nam się będzie kojarzyć Galway? Po pierwsze z vintage. Po drugie, ze słoneczną pogodą, choć wszyscy mówili nam, że tu często pada deszcz. Klimatu miasta nie można do końca pokazać na zdjęciach. Więc chodźcie z nami na spacer po Galway w krótkim filmiku.

Do Galway przyjechaliśmy późno, około północy. To było nie lada przeżycie, bo Jarek po raz pierwszy kierował autem po lewej stronie. W mieście czekał na nas piękny pokój w hotelu Radisson Blu.

radisson blu galway hotel
LEVEL 5 SUITE w Radisson Blu w Galway

Poranek był cudowny. Obudziło nas wschodzące słońce zaglądające przez okno naszego pokoju. Wstajemy na wczesne śniadanie i w drogę.

wild atlantic way radisson blu galway
Pobudka! Widok z tarasu hotelu Radisson Blu.

Urlopową atmosferę poczuliśmy do razu – kręte uliczki, kameralne butki i puby, grajkowie na ulicy, ludzie w kawiarenkach powoli popijający kawę.

Centralnym placem Galway,po irlandzku Gaillimhjest Eyre Square. Nie wyróżnia się niczym niezwykłym, po prostu miejsce na chwilę odpoczynku lub na umówione spotkania, ale miało swoje pięć minut. Tu, w 1963 roku przemawiał prezydent John F. Kennedy.

galway-eyre-square-atrakcje-co-zobaczyc-irlandia-03

Jego pradziadek pochodził z hrabstwa Limerick i wyemigrował do Ameryki w połowie XIX wieku. Na ulicach Galway spotykaliśmy wielu Amerykanów odwiedzających kraj swoich przodków.

Na początku wycieczki mała niespodzianka. Wewnątrz Eyre Square Shopping Centre zobaczyliśmy wieżę, basztę oraz dawne mury miejskie. Trochę dziwnie to wygląda, kamienne budowle w towarzystwie ozdób wielkanocnych i szyldów marek. Przypomniały się nam Suwałki.

wieza-galway-Eyre-Square-shopping-Centre-atrakcje-co-zobaczyc-irlandia-11

Więcej o zakupach w Irlandii przeczytacie w osobnym wpisie – Zakupy w Irlandii #1 Limerick i Galway, ale dla pań może to być zakupowy raj, prawie jak w Londynie. Po wyjściu z centrum handlowego trafiliśmy na Shop Street i pomnik ławeczkę Oscara Wilde`a i Eduarda Vilde`a.

sho-street-zakupy-galway-atrakcje-co-zobaczyc-irlandia-04

Główny turystyczny trakt Galway składa się z trzech ulic: Shop Street, High Street i Quay Street. Wokół rozbrzmiewa irlandzka muzyka.

muzyka-irlandzka-galway-atrakcje

Oczywiście wieczorem jest o wiele głośniej i weselej w licznych pubach położonych przy tych uliczkach. Wiele tu uroczych butików, do których chętnie wchodziliśmy.

shop-street-galway-atrakcje-co-zobaczyc-irlandia-05

atrakcje-w-galway-wycieczka-do-irlandii-01

galway-high-street-zakupy-atrakcje-co-zobaczyc-irlandia-17

Idąc Shop Street minęliśmy kolegiatę św. Mikołaja. Anglikański Kościół św. Mikołaja jest największym zachowanym średniowiecznym kościołem w Irlandii. Podobno był tu sam Krzysztof Kolumb.

Innym cennym zabytkiem w pobliżu jest Zamek Lynchów (The Lych`s Castle), w którym dziś mieści się bank. Na samym początku High Street znaleźliśmy najsłynniejszy pub w Galway, czyli The King`s Head.

galway-the-kings-head-pub-atrakcje-co-zobaczyc-irlandia-16

Barwna, zatłoczona i głośna Quay Street ma swój urok. Ta część miasta nazywana jest również Dzielnicą Łacińską. Bardzo tu kolorowo. W pierwszym budynku z czerwoną elewacją mieści się pracownia i muzeum pierścienia (The Claddagh Museum). Pierścień Claddagh wygląda jak dwie dłonie, które trzymają serce z koroną. To bardzo romantyczna pamiątka z Irlandii.

Claddagh-ring-museum-galway-atrakcje-co-zobaczyc-irlandia-pierscien-01

Irlandia słynie między innymi ze swetrów.

Weekend w Irlandii
Koniecznie kupcie coś z wełny owczej

galway-Quay-Stree-atrakcje-co-zobaczyc-irlandia-12

galway-w-irlandii-atrakcje-zwiedzanie-przewodnik

Za dwa dni największe najważniejszy dzień w Irlandii, czyli Dzień Świętego Patryka. Już dziś miasto jest całe przystroje w barwy irlandzkiej flagi. Zobaczcie nasz wpis o Dniu Św. Patryka w Limerick.

turysci-w-galway-atrakcje-co-zobaczyc-irlandia-32

Wystaczy pójść kilkadziesiąt metrów w bok, aby znaleźć się na cichutkiej Kirwan`s Lane.

galway-kirwans-lane-atrakcje-co-zobaczyc-irlandia-13

Miejsce nazywane jest sercem średniowiecznego Galway i na pewno warto je zobaczyć. Wiele tu ukrytych butików i knajpek.

Galway to dla nas miasto mostów. Nurt rzeki Corrib jest niezwykle silny. Nic dziwnego, w końcu rzeka ma swój początek w drugim największym jeziorze Irlandii. Przeszliśmy na chwilę na drugą stronę Wolfe Tone Bridge, aby dojść do Claddagh Quay. Stąd już tylko moment i można zobaczyć brzeg Oceanu Atlantyckiego.

W oddali malowniacz ulica The Long Way

W oddali widać już ujście rzeki Corrib do Atlantyku. Po drugiej stronie rzeki malownicze domki przy The Long Way.

Wróciliśmy na przeciwległy brzeg rzeki, aby zobaczyć jeden z najsłynniejszych zabytków Galway. To Łuk Hiszpański (Spanish Arch). Może nie jest to imponująca budowla, ale ma swój urok. Stanowiła część systemu obronnego miasta, a w czasach świetności Galway przybijały tu statki handlowe z Hiszpanii.

spanish-arch-zabytki-galway-atrakcje-co-zobaczyc-irlandia-08

Galway nad rzeką Corrib

Spacerując The Long Walk dotarliśmy do mariny i portu w Galway przy Dock Street.

dock-galway-port-marina-atrakcje-co-zobaczyc-irlandia-09

W hotelu polecono nam spacer nad rzeką Corrib w kierunku katedry. Od Wolfe Tone Bridge po prawej stronie rzeki biegnie malownicza ścieżka. Przy Salmon Weir Bridge pozwoliliśmy sobie na słodkie leniuchowanie na trawie.

galway-spacer-rzeka-corrib-atrakcje-co-zobaczyc-irlandia-18
Spacer nad wodą…

galway-rzeka-corrib-zwiedzanie-atrakcje-co-zobaczyc-irlandia-21

Kolejny zabytek w Galway to katedra. Budowla jest prawdopodobnie najmłodszą katedrą w Europie. Monumentalna, kamienna świątynia została wybudowana na miejscu więzienia i otwarta zaledwie 50 lat temu. Koniecznie wejdźcie do środka.

najmlodsza-katedra-galway-atrakcje-co-zobaczyc-irlandia-27

katedra-galway-zabytek-atrakcje-co-zobaczyc-irlandia-23

Ostatnim punktem naszego spaceru po Galway jest National University of Ireland z XIX wiekuBudynek główny uniwersytetu zbudowano w stylu Tudorów. Cały kompleks uniwersytecki jest położony malowniczo nad kanałem Eglington i rzeką Corrib. Trafiliśmy na niezwykle ciekawe spotkanie „My Amazing Brain”.

galway-nui-uniwersytet-architektura-atrakcje-co-zobaczyc-irlandia-26

uniwersytet-w-galway-atrakcje-co-zobaczyc-irlandia-25

Nie lubimy wracać tymi samymi drogami, dlatego poszliśmy przez Nun`s Island i znów nie raz zatrzymywaliśmy się, aby zrobić zdjęcia. W tym momencie pożałowaliśmy, że nie wypożyczyliśmy rowerów. W Galway jest 19 stacji rowerów miejskich Coca-Cola Zero, a cena za trzy godziny jazdy wynosi € 3,50.

uliczki-galway-atrakcje-co-zobaczyc-irlandia-28
B&B z jednej strony, a z drugiej woda…
pub-monroes-galway-muzyka-atrakcje-co-zobaczyc-irlandia-29
Galway to miasto muzyki. W licznych pubach wieczorem posłuchacie irlandzkiej muzyki.

galway-puby-restauracje-atrakcje-co-zobaczyc-irlandia-14

Najbardziej żałujemy, że byliśmy w Galway za krótko. Następny nocleg mieliśmy zarezerwowany w hotelu w Limerick i się spieszyliśmy. Ale nawet w tak krótkim czasie wypoczęliśmy, a byliśmy po dosyć męczącym tygodniu w Londynie.

atrakcje-turystyczne-galway-w-irlandii-03

5 powodów, by odwiedzić Galway

1. Ładujemy baterie, odpoczywamy jak Bóg przykazał, relaksujemy się na łonie natury nie pozbawiając się dostępu do zdobyczy cywilizacji
  2. Jemy pyszne dania, skosztujemy słynnego Guinnessa i posłuchamy tradycyjnej irlandzkiej muzyki
  3. Fundujemy sobie mały albo większy shopping
  4. Po zakupach wybieramy się na jedną z pięciu plaż i się byczymy
  5. Poznajemy kawałek Irlandii w najlepszym wydaniu

Dodajemy jeszcze jeden powód 😉 Galway będzie Europejską Stolicą Kultury w roku 2020. Koniecznie przyjedźcie tu wcześniej! Nie czekajcie tak długo.

atrakcje-turystyczne-galway-w-irlandii-05

Informacje praktyczne

Jak najlepiej dojechać do Galway? Naszym znadaniem najlepiej przylecieć do Shannon Airport www.shannonairport.ie. Bezpośrednie loty linii Aer Lingus z lotnisk London Heathrow, Birmingham, Edynburga: loty Ryanair z London Gatwick, London Stansted, Manchester. Z Polski przylecicie na lotnisko Shannon Airport liniami Ryanair z Krakowa, Wrocławia i Warszawy.

Z lotniska do Galway kursują autobusy Bus Eireann i JJ Kavanagh & Sons. Nasz lot samolot z Londynu lądował późno oraz planowaliśmy wycieczkę Wild Atlantic Way, dlatego postanowiliśmy wynająć auto na lotnisku i przyjechać w ten sposób do Galway.

Poza licznymi atrakcjami w samym Galway gorąco polecamy Wam jeszcze cztery miejsca w pobliżu. Na południu od Galway odcinek Wild Atlantic Way z takimi atrakcjami jak Dunguaire Castle, Burren i Klify Moheru. Miłośnicy natury na północ od Galway znajdą malowniczą krainę Connemara. Warto również zobaczyć niezwykłe Kylemore Abbey, czyli opactwo nad brzegiem Kylemore Lough oraz Ashford Castle, najbardziej luksusowy hotel w Irlandii.

Przydatne linki:

• www.galwaytourism.ie
  • www.nationalaquarium.ie
  • www.meetingalway.ie
  • www.alway 2020 – Europejska Stolica Kultury Galway 2020
Tagi: #MeetontheWAW, atrakcje, atrakcje w Galway, atrakcje w Irlandii, Europejska Stolica Kultury, Galway, Irlandia, kultura, Meet in Galway, muzyka irlandzka, Radisson Blu, Wild Atlantic Way, zabytki, zwiedzanie

Na blogu przeczytasz również o

Wild Atlantic Way atrakcje w Irlandii

Wild Atlantic Way – wycieczka po zachodnim wybrzeżu Irlandii

Wild Atlantic Way to jedna z najpiękniejszych tras na świecie i chcemy tam wrócić, tak szybko jak to możliwe. Wild Atlantic Way jest najdłuższą na świecie przybrzeżną drogą, liczy 2500 km i prowadzi przez zachodnie wybrzeże Irlandii wzdłuż Oceanu Atlantyckiego. Dzika przyroda, urocze wiejskie…

Chelsea FC – zwiedzanie stadionu Stamford Bridge

Chelsea FC to jeden z najbardziej znanych klubów piłkarskich na świecie. W ostatniej dekadzie klub Romana Abramowicza odnosi swoje największe sukcesy, w tym zwycięstwo w finale Ligi Mistrzów z Bayernem Monachium w 2012 roku. Klub Chelsea, utworzony w 1905 roku, swoje…
kogo obserwowac na instagramie trojmiasto gdansk sopot gdynia pomorskie instagram najlepsze 3miasto

Kogo obserwować na Instagramie w Trójmieście – część 1

Zaczynamy naszą nową serię. Co tydzień będziemy prezentować ciekawe konta w Trójmieście w serwisie Instagram. W tym tygodniu profile miast, instytucji, polityków oraz innych użytkowników niekomercyjnych. Przegląd ma ułatwić wybór, które gdańskie, gdyńskie i sopockie konta na Instagramie warto obserwować.…