Walentynkowa wycieczka do Kent – Canterbury

Brak komentarzy

Właśnie wróciliśmy w Polski i w ten weekend Walentynki. To świetna okazja na wspólną romantyczną wycieczkę z inną parą. Mieliśmy już okazję pojechać pociągiem na wycieczkę do Oksfordu, tym razem wynajęliśmy po raz pierwszy samochód i razem z Natalią i Jorge zwiedziliśmy Kent.

Podróżowaliśmy Fordem wypożyczonym w AVIS. Po raz pierwszy widzieliśmy Westminster Abbey i London Eye z tej perspektywy. Zdecydowanie ciekawsze widoki były dopiero przed nami. Canterbury, malownicze miasteczko Sandwich i białe klify w Dover.

Wycieczka z Londynu do Canterbury

Z przygodami po półtorej godziny jazdy A2 i M2 dojechaliśmy do Canterbury.

wynajem auta w Londynie

Atrakcje w Canterbury

Canterbury jest zdecydowanie mniejsze niż Oksford. Jego największą atrakcją jest monumentalna gotycka katedra.

atrakcje Canterbury mapa
Mapa miasta i atrakcji w Canterbury

W drodze do katedry mijaliśmy wiele zabytkowych domów, z których najsłynniejszy to krzywy domek położony przy Palace Street. Sir John Boys House powstał na początku XVII wieku.

ciekawe miejsca w Anglii
Krzywy domek w Canterbury

co warto zobaczyć w Canterbury

Naszą uwagę na poniższym domu przyciągnęła tabliczka „Count Louis Zborowski 1895-1924 – Constructed two Chitty Chitty Bang Bang raving cars here at the former Bligh Brothers Coachwarks 1921-1922„. Kim był hrabia o swojsko brzmiącym nazwisku? Tego dowiedziałem sie po powrocie do domu. Louis Zborowski był konstruktorem samochodów i kierowcą wyścigowym. Nie dość, że miał  polskie korzenie to mówi się, że dzięki niemu przetrwał Aston Martin.  Zginął na torze Monza w 1924. Czasami niezwykłe historie możesz poznać w zupełnie nieoczekiwany sposób.

ciekawe miejsca w Canterbury

canterbury-kent-atrakcje-06

canterbury-kent-atrakcje-unesco-kamieniczki

W tym momencie postanowiliśmy się na chwilę rozłączyć. Dziewczyny poszły na zakupy, chłopaki zwiedzić katedrę. O Katedrze w Canterbury przeczytacie w osobnym wpisie.

Katedra w Canterbury zwiedzanie wycieczka
Katedra w Canterbury

Po zwiedzaniu i zakupach znów razem w Cafe Turquoise.

canterbury-kent-atrakcje-10

canterbury-kent-atrakcje-09

Ostanie chwile w centrum Canterbury to spacer przy Great Stour.

canterbury-kent-atrakcje-11

Szybko zapisuję  czego nie zdażyliśmy zobaczyć w Canterbury. The West Gate, Beaney House of Art and Knowledge, Roman Museum, ruiny St. Augustine’s Abbey odwiedzimy następnym razem.

Najstarszy kościół w Anglii

Zanim wyjechaliśmy z Canterbury Jorge zabrał nas jeszcze do najstarszego kościoła w Anglii.

canterbury-kent-atrakcje-najstarszy-kosciol-w-anglii-wielkiej-brytanii

canterbury-kent-atrakcje-13

St Martin`s Church, ruiny St. Augustine’s Abbey oraz Canterbury Cathedral wpisane są na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

canterbury-kent-atrakcje-unesco-lista-dziedzictwa-kultury-14

Zobacz nasz cykl wpisów na blogu Wycieczki z Londynu. Odwiedziliśmy już między innymi Cambridge, Oksford, Windsor, Eton, klify w Dover czy Cardiff.

Tagi: angielskie miasteczko, Anglia, atrakcje w Kent, Canterbury, Dover, katedra, Kent, Sandwich, UNESCO, wycieczka z Londynu, wynajem auta

Na blogu przeczytasz również o

martin luter king mlkday alabama rosa parks autobus rownouprawnienie usa atrakcje zwiedzanie Montgomery civil rigts Selma Birmingham

Co nam przypomniał film Kamerdyner…

Dziś 20 stycznia i w USA obchodzone jest święto Martin Luther King, Jr. Day of Service. To w Stanach, a my w Polsce oglądaliśmy z Alicją film The Butler. Film inspirowany jest życiem Eugene`a Allena, który przez 34 lata pracował…
co ubrać do anglii

Pogoda w Londynie czyli krótki przewodnik jak się ubrać

Czy to prawda, że w Londynie ciągle pada deszcz? Nie! Generalnie, pogoda w Londynie jest zmienna jak kobieta. Bywa, że rano świeci słońce, potem deszcz, a potem znowu słońce, przyzwyczailiśmy się do tego bardzo szybko. Ogólnie, jak dotąd jesteśmy pozytywnie…

Dzielnice Londynu – Croydon

Dzisiaj odwiedziliśmy Croydon, największą gminę (ang. borough) Wielkiego Londynu. Croydon położone jest na południu od Tamizy i do 1965 roku było osobnym miastem. Z czym kojarzyło nam się Croydon przed dzisiejszą wycieczką? Z telewizji pamiętamy obrazki z zamieszek w 2011…