Trudniej być teraz hotelarzem. Bo przychodzi geek technologiczny, a hotelarz nie wie jak się zachować. Różne są reakcje. Jedni podejrzliwie obserwują, inni zakazują robienia zdjęć, a są pewni i tacy, dla których to, albo węsząca konkurencja, albo tajemniczy klient. Znamy ten ból z jednej i drugiej strony, to teraz mały przewodnik jak rozpoznać geeka w hotelu.
Po pierwsze: melduje się podwójnie
Geek lubi się meldować, ale nie tylko w hotelowej recepcji. Geek dobrze zna serwisy geolokalizacyjne i tu melduje się wirtualnie. W niektórych serwisach zdobywa za to punkty, odznaki lub tytuły. Na przykład użytkownicy Foursquare zdobywają tytuł Mayora za największą liczbę meldunków w danym miejscu. Wiele hoteli ma swojego majora, nawet o tym nic nie wiedząc. Przy meldunku wstawia się zdjęcia, komentarze i porady. Sprawdź Foursquare, bo może w twoim hotelu ktoś stworzył pokój perwersji? Tak się stało w hotelu Scandic w Gdańsku.
Po drugie: zachowuje się jak agent
Chodzi ze sprzętem rozgląda się i filmuje, fotografuje i nagrywa. Istny agent! Zarejestrować może wszystko: hotelowe śniadanie, układ pokoju, akcje w barze. Robi rozpoznanie w łazience, na basenie i wokół budynku nagrywając na przykład dźwięki potoku. Ma do tego specjalne gadżety i metody. Działa szybko i sprawnie, umiejętnie posługując się nowymi technologiami.
Zobaczcie, co może zrobić w 6 sekund. Dobry smatrfon i aplikacja Vine – stworzona do szybkich strzałów.
Tu rozeznanie wykonane w pokoju.
Sześciosekundowe i zapętlone filmy Vine skracają i ułatwiają robotę. Nie trzeba biegać z dużą kamera, a potem montować wideo.
Geek działa mobilnie. Liczy się tu i teraz. Materiał musi być gotowy od razu. Do tego doskonale nadaje się Instagram. Jak sprawdzić działania geeka w hotelu? Zdjęcia i filmy odszukuje się po określonych hashtagach lub geolokalizacji.
Prawdziwy geek nie będzie nagrywał rozmowy innych gości. On słyszy więcej i zarejestruje coś, na co personel pewnie nie zwraca uwagi. Gdzie znaleźć ślady działalności geeka? Na przykład w SoundCloud. A to nasze nagrania z hotelu Ferdynand Best Western w Rzeszowie (motyw muzyczny prezentacji w telewizji hotelowej, wpada w ucho) oraz EkoFarma Vitalis k. Elblaga (strumyk w pobliżu i odgłosy zwierząt na farmie).
Po trzecie: używa siatek i sieci
Gość- Geek ma gęstą sieć znajomych, skomplikowane siatki połączeń i nie waha się ich użyć. Nadaje na wielu kanałach, poszerzając zasięg rażenia. Sprawny wywiadowca śledzi jego kroki w sieci tropiąc:
- Vine
- Foursquare
- Google+
- SoundCloud
- Foodspoting
- Flickr
oraz inne kanały, w zależności z jakiego kraju pochodzi agent szpiegujący w hotelach. No i geek bywa na Facebooku, ale to wiedzą nawet dzieci.