Spotkania IgersGdansk 2014

1 Komentarz

Dla mnie to był wspaniały rok na Instagramie, IgersGdansk rozwijał się bardzo prężnie,  a w kwietniu po pierwszym Instameecie 2014 rozkwitł. Oto podsumowanie grupy Instagramers Gdańsk Sopot Gdynia za rok 2014:

• ponad 3000 zdjęć,
  • 16 oficjalnych spotkań
  • cztery spontaniczne

W sumie 11 oficjalnych spotkań odbyło się w Gdańsku, trzy w Gdyni i dwa w Sopocie.  To wszystko w zaledwie 9 miesięcy, a mam wrażenie, że to trwało lata.

InstameetGdansk Hala U-Bootów i dawna Stocznia Gdańska

Pierwsze spotkanie w 2014 roku, nieśmiały początek (poznawanie się, pierwsze rozmowy) i niezwykłe zdjęcia z tajemniczej Hali U-bootów i terenów dawnej Stoczni Gdańskiej. Pod koniec spotkania chyba wszyscy czuli, że rozpoczyna się coś wspaniałego. Coś, co trudno ująć słowami.

igersgdansk-instameet-gdansk-stocznia

Partnerem naszego Instameetu i przewodnikiem był Jarek Żurawiński z DUX. Na stronie Miasta Gdańsk internauci mogli wybrać najlepsze zdjęcia z naszego spotkania. Więcej o tym Instameecie przeczytacie we wpisie #InstameetGdansk #GdanskShipyard.

igersgdansk-instameet-gdansk-stocznia (2)

Teatr Szekspirowski #WielkieOtwarcieDachu

W zasadzie byliśmy tu dwa razy. Po raz pierwszy zwiedzaliśmy teren budowy Teatru Szekspirowskego. Byliśmy wewnątrz budynku, widzieliśmy balon, który miał być atrakcją podczas imprezy. Niesamowity widok i nowa panorama Gdańska ukazała się nam, gdy weszliśmy na dach teatru.

Teatr-szekspirowski-gdansk-instameet-wielkie-otwarcie-dachu

Po raz drugi  byliśmy tu następnego dnia podczas eventu Wielkie Otwarcie Dachu, to było nasze pierwsze wieczorne focenie. Myślę, że jest to jedno z najciekawszych nowych miejsc w Gdańsku. Niesamowita architektura!

Teatr-szekspirowski-gdansk-instameet-wielkie-otwarcie-dachu-igersgdansk-balon

Spotkanie zorganizowaliśmy dzięki zaproszeniu Teatru Szekspirowskiego w Gdańsku. Zobaczcie posty z Instameetu na Storify.

Teatr-szekspirowski-gdansk-instameet-wielkie-otwarcie-dachu-igersgdansk

Muzeum Miasta Gdyni i Marina

Pierwszy Instameet w Gdyni zorganizowaliśmy w Muzeum Miasta Gdyni. Po zwiedzeniu obiektu był jeszcze spacer na Skwerze im. Tadeusza Kościuszki oraz w gdyńskiej marinie.

instameetgdynia-gdynia-instagram-muzeum-miasta-gdyni

Szybko przekonaliśmy się i nasza przewodniczka, że trochę inaczej zwiedzamy niż przeciętna grupa. Nigdy nie wiadomo, co nas zachwyci, może to być klatka schodowa, na której spędzamy sporo czasu zanim przejdziemy do następnych eksponatów. Dziękujemy za cierpliwość pani Małgosi i udostępnienie tarasu widokowego.

instameetgdynia-gdynia-instagram-muzeum-miasta-gdyni-grupa

Partnerami tego spotkania były Muzeum Miasta Gdyni i Gdyński Ośrodek Sportu i Rekreacji. Wszystkie zdjęcia ze spotkania na naszym Storify.

gdyniasport-instameetgdynia-gdynia-instagram-muzeum-miasta-gdyni

Kwiecień był naszym ostatnim miesiącem w Polsce. Nasze ostatnie wewnętrzne spotkanie na plaży w Rewie.

IgersGdank-Instagramers-sopot-gdansk-gdynia-instagram

#WWIM9 i Restaurant Day

W maju spotkania odbywały się prawie co tydzień. 9. światowy Instameet połączyliśmy z Restaurant Day. To był najsmaczniejszy Instameet na świecie.

restaurantday-igersgdansk-wwim9-gdansk

Instagramowicze IgersGdansk odwiedzili jednodniowe restauracje (Pop-up Restaurants) Wójcik & Wnuk, Mi Smakuje i #PiknikoweLOVE. Nareszcie wszyscy mogli spróbować potraw blogerek kulinarnych, a nie tylko oglądać ich zdjęcia na Instagramie. My w tym czasie reprezentowaliśmy IgersGdansk i IgersPoland na WWIM9 w Londynie.

wwim9-gdansk-igersgdansk-co-to-jest-igers-spotkanie-instameet

#iloveGDN i GdanskDay

Święto Miasta Gdańska to świetna okazja do spotkania. Temat 10. edycji „Święta Miasta” to „Gdańskie dzielnice i ich tajemnice”.

gdanskday-gdansk-swieto-miasta-instameet-instagam-dlugi-targ-polska-ilovegdn

Spotkanie rozczpoczęło się w gdańskiej strefie mediów społecznościowych przy IKM-ie. Oczywiście obowiązkowy hashtag to #ilovegdn. Tematem dnia były gdańskie lwy. Dzięki za przypiny @IgersGdansk i lewki Jimmy.

gdanskday-gdansk-swieto-miasta-instameet-instagam-dlugi-targ-polska-ilovegdn-pomorskie

Na koniec dnia podsumowanie naszej zabawy #GdanskDaySelfie j najlepsze selfie. Wszystkie zdjęcia ze spotkania #GdanskDay obejrzycie na Storify. Nasz plakat znów pojawił się na ogólnoświatowym profilu @Igers. Ku chwale Gdańska!

konkurs-na-instagramie-gdanskday-selfie-insta-gdanska

Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku #AirportGdansk

Do tego spotkania przygotowywaliśmy się od dawna. Zwiedzanie niedostępnych miejsc Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku to nielada atrakcja, dlatego w spotkaniu mogła uczetniczyć ograniczona liczba osób.

Część osób wygrało nasz konkurs i mogło dołączyć do grupy.

airportgdansk-instagram-konkurs-na-instagramie-nagroda

Jestem pewien, że to było świetne spotkanie. Widać to na zdjęciach w historii Storify.

instameetgdansk-airportgdansk-port-lotniczy-lech-walesa-gdansk-rebiechowo-instagram (2)

InstaSpontany

Spontaniczne spotkania są niesamowite. Ktoś rzuca pomysł,wyznacza datę, zbiera się grupa chętnych i w drogę. Takie spotkania zorganizowali instamaniacy w Łapalicach (#instameetLapalice), Gdańsku Aniołkach (#instameetAniolki), „Indiańskiej Wiosce” we Wrzeszczu i w dawnym sanatorium w Gdyni Orłowie.

instameetlapalice-spotkanie-spontaniczne-igersgdansk-lapalice-palac-ruiny-instagram

#InstameetKajaki

Zbliżało się lato, więc dlaczego nie zorganizować Instameetu na kajakach? Ten zwariowany pomysł udał się dzięki firmie Ekajaki z Bytowa.

kajaki-instagram-instameetkajaki-gdansk-motlawa-ekajaki-rzeka

Kajaki prezentowały się świetnie na Targu Rybnym. Pół dnia w kajakach na Motławie. Gdańsk wygląda zupełnie inaczej z perspektywy wody. Zobaczcie wszystkie zdjęcia na Storify. Aha, i jeszcze jedna ważna rzecz. To zdjęcie było opublikowane na instagramowym profilu Instagramers.com.

kajaki-instagram-instameetkajaki-gdansk-motlawa-ekajaki

InstameetGdynia @StenaLine

Czerwiec zakończył się wizytą na promie Stena Line. Odwiedziliśmy Stena Vision cumujący przy Terminalu Promowym w Gdyni.

instameetgdynia-gdynia-prom-stena-line-baltic-terminal-promowy

Wszystkie zdjecia z Gdyni zobaczycie na Storify. W spotkaniu wziął udział także Mateusz Jaszak (@Deepobserveron) z IgersTorun i polski ambasador Eye Em.

instameetgdynia-prom-stena-line-baltic-terminal-promowy-gdynia

InstameetMurale

Instagram i sztuka to bardzo dobre połączenie. Szczególnie wielka sztuka, taką jaka można zobaczyć na gdańskiej Zaspie. Instytut Kultury Miejskiej zaprosił IgersGdansk na spacer z przewodnikiem podczas Festiwalu Murali.

To najbardziej monumentalny i kolorowy Instameet jaki zorganizowaliśmy. Był rekordowy także pod wzwględem frekwencji. Poznaliśmy wiele nowych osób. IKM przygotował dla wszystkich wiele niespodzianek. Historia InstameetMurale na Storify.

instameetmurale-instytut-kultury-miejskiej-murale-zaspa-instagram-kultura-sztuka-gdansk-instameet

InstameetTunel

Tego rodzaju wyjścia szczególnie uwielbiamy, budowy oraz miejsca niedostępne i monumentalne. Taki jest nowy tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku. Po wielu staraniach udało się przekonać GIK Gdańskie Inwestycje Komunalne i zorganizować Instameet pod ziemią.

Tunel był w trakcie budowy i oczywiście zadbaliśmy o bezpieczeństwo wszystkich uczestników. Po szkoleniu BHP, w kaskach i kamizelkach zeszliśmy pod Martwą Wisłę. Niesamowite miejsce do odwiedzenia przez mobilnych fotografów. Efekty w postaci zdjęć i wrażeń zachwyciły wielu. Zdjęcia z podziemnego Instameetu zobaczycie na Storify. Chcemy więcej spotkań w takich miejscach!

InstameetTunel-tunel-pod-martwa-wisla-gdansk-instagram-gik-gdanskie-inwestycje-komunalne-budowa

Instameet w Operze Leśnej

Podczas spotkania blogerów SeeBloggers odwiedziliśmy wspólnie Operę Leśną w Sopocie. Zdjęciowa relacja z sopockiego spotkania na Storify.

opera-lesna-w-sopocie-spotkanie-blogerzy-instagram-seebloggers

Szlak Modernizmu w Gdyni

Gdynia potrafi zaskoczyć. To zdarzyło się podczas Weekendu Architektury w Gdyni i Instameetu pod tytułem #InstaModernizmGdyni. W ramach tego wydarzenia Instagramowicze szli Szlakiem Modernizmu i odwiedzali między innymi klatki schodowe gdyńskich kamienic.

instamodernizm-modernizm-weekend-architektury-w-gdyni-instameet-instagram-spotkanie-gersgdansk-igersgdynia

To prawdziwe perełki modernistycznej architektury i ogromna niespodzianka dla wielu. Modernistyczna Gdynia według mobilnych fotografów na Storify.

instamodernizm-modernizm-weekend-architektury-w-gdyni-instameet-instagram-spotkanie-igersgdynia

#InstameetOliwa w Olivia Business Centre

Kolejne spotkanie dla miłośników architektury, tym razem współczesnej. Olivia Business Centre w Gdańsku Oliwie zaprosiło nas do zwiedzenia największego centrum biurowo-biznesowego na Pomorzu.

olivia-business-centre-spotkanie-instagram-gdansk-oliwa-sky-club-igersgdansk-architektura

Olivia Gate, Olivia Tower i Olivia Four oraz teren budowy nowych biurowców kompleksu to miejsca spaceru. Na koniec wizyta w Olivia Sky Club, z którego roztacza się niesamowity widok na tę część Gdańska. Zobaczcie historię na Storify.

#InstameetLdnGdn

Pierwszy międzynarodowy Instameet w Polsce i przede wszystkim okazja do spotkania się po tylu miesiącach rozłąki. Więcej o wizycie Londyńczyków w Gdańsku i Instameecie IgersLondon, IgersCoventry i IgersGdansk przeczytacie we wpisie Londyńczycy w Gdańsku #InstameetLdnGdn.

instameetldngdn-gdansk-londyn-coventry-miasto-europejskie-cenrum-solidarnsci-instameet

To był wielki sukces promocyjny. Zdjęcia z Gdańska pojawiały się na instagramowych profilach Londyńczyków, IgersLondon, IgersCoventry oraz na Instagramers.com. Partnerem naszego spotkania z IgersLondon były Miasto Gdańsk i Europejskie Centrum Solidarności.

instameetldngdn-stocznia-gdanska-londyn-coventry-miasto-europejskie-cenrum-solidarnsci-instameet

WWIM10 w Sopocie

Po raz trzeci IgersGdansk zorganizował instameet w ramach WorldWideInstameet. #WWIM10 odbył się w Sopocie. Reklamowaliśmy to wydarzenie plakatem z Krzywym Domkiem. Oczywiście poskutkowało repostami na Instagramie.

Partnerem naszego październikowego spotkania była Miejska Biblioteka Publiczna w Sopocie. Spacer po nieznanych ulicach Sopotu w poszukiwaniu starych kamienic i willi. Zdjęcia z instameetu zebrane zostały w Storify.

wwim10-worldwide-instameet-sopot-instagram-miejska-biblioteka-publiczna-w-sopocie-mbp-polska

InstameetNarracje

Ostatnie spotkanie w roku we Wrzeszczu. Nocne zwiedzanie Wrzeszcza w ramach Festiwalu Narracje. To kolejne wydarzenie zorganizowane wspólnie z Instytutem Kultury Miejskiej. Fotki zobaczycie na Storify.

Narracje-instameet-Instytut-kultury-miejskiej-gdansk-wrzeszcz-instagram

Na zakończenie …

Dziękuję wszystkim instytucjom i firmom zaangażowanym we wspólne akcje z Instagramers Gdańsk Sopot Gdynia. Dziękuję również całej grupie IgersGdansk za zaangażowanie i pomysły.

Bardzo chcemy uatrakcyjniać nasze spotkania. Marzy nam się tekturowy smartfon jaki ma IgersLondon, przypiny, flaga, koszulki i inne gadżety związane z Igersami i smartfonami dla uczestników spotkań. Mamy również nadzieję, że uda nam się zorganizować wystawę fotograficzną oraz zaangażować w akcję charytatywną.

Jesteśmy miłośnikami architektury, dobrego jedzenia, komunikacji miejskiej, natury i wszelkich wydarzeń kulturalnych. Jakie miejsca chętnie odwiedzimy?

• budowy (np. Muzeum II Wojny Światowej, biurowce, kolej metropolitalna),
  • niedostępne zakamarki znanych miejsc (np. PGE Arena,ERGO Arena, gdańskie kościoły i ratusze, trójmiejskie muzea, hotele, teatry, wyższe uczelnie)
  • zamknięte miejsca (np. stocznie, port, terminale kontenerowe, bunkry)
  • dachy, wieże i tarasy widokowe

Jeśli chcecie nas zaprosić na wydarzenie, zwiedzanie lub macie pomysł na wspólną akcję to śmiało piszcie do nas (igersgdansk@gmail.com, jaroslaw@duolook.pl). Mam nadzieję, że rok 2015 będzie równie ciekawy oraz pełen wrażeń i niesamowitych zdjęć.

Tagi: #iloveGDN, architektura, biblioteka, Europejskie Centrum Solidarności, fotografia, fotografia mobilna, Gdańsk, Gdańskie Inwestycje Komunalne, Gdynia, igersgdansk, IgersLondon, Instagram, Instagramers, Instameet, Instytut Kultury Miejskiej, kajaki, kultura, lotnisko, murale, muzeum, Muzeum Miasta Gdyni, Olivia Business Centre, prom, Sopot, spływ kajakowy, Stena Line, Stocznia Gdańska, Storify, Szlak Modernizmu, Teatr Szekspirowski

Na blogu przeczytasz również o

#InstameetGdnLdn – IgersGdansk w Londynie

Po wizycie grupy IgersLondon w Gdańsku przyszedł czas na długo oczekiwany przyjazd IgersGdansk do Londynu. Z Trójmiasta na weekend do Londynu  przyjechało 11 osób!  Maja, Adrian z Agnieszką, Weronika, Mateusz, Agnieszka, Marta, Martyna z koleżanką i Monika z synem. To…

Manekin lubi czytać

Lokale, w których jest miejsce na książki, z mety zdobywają moje serce. Lubię tam wejść i sprawdzić jak jest. Niewiele jest tych, do których chce się wracać wiele razy. Manekin to jedna z gdańskich restauracji z wyjątkowo pozytywną opinią. Dobre…