Social Media w Londynie

Pierwsze dni pobytu w Londynie i zwiedzanie miasta. Londyn zachwyca atrakcjami, architekturą i modą. W tętniącej życiem światowej metropolii, nam nie mogła umknąć jeszcze jedna rzecz. Otóż przez tych kilka krótkich dni, zobaczyliśmy więcej zastosowania Social Media, niż w Polsce przez cały rok. Dla nas geeków, Londyn to social mediowy raj. W stolicy Wielkiej Brytanii rządzi nie Facebook, a Twitter. Oto kilka przykładów digital marketingu.

W drodze na przystanek autobusowy Alicja wypatrzyła samochód firmy Landmark Lofts z bardzo ciekawym przekazem.

social-media-carselfie-landmarklofts-samochod-twitter-selfie-london

Oprócz ikonek Facebooka, Google+ i Twittera na aucie również informacja o konkursie selfie, w którym oczywiście Jarek musiał wziąć udział. Szczegóły konkursu znajdziecie na tej stronie.

 

Na każdym przystanku autobusowym są informacje Transport for London o profilach na Facebooku, Twitterze i Youtube. Główny kanał komunikacji to konto twitter.com/tflofficial.

tfl-social-media-transport-for-london-twitter-w-londynie-case-study

Na stronie www.tfl.gov.uk/socialmedia zaskoczyła nas liczba kont na Twitterze prowadzonych przez TFL. Osobne profile ma każda z jedenastu linii londyńskiego metra, dwie linie kolejek (DLR i Overground) i jedna tramwajowa (Tramlink). TFL prowadzi także  dodatkowe konta związane się  informacjami o ruchu drogowym @TfLTrafficNews, autobusach @TfLBusAlerts, rowerach @BarcalysCycle, promach na Tamizie @TfLRiver i kolejce Emirates Air Line @EmiratesAirLDN. Na stacjach metra spotkać można takie reklamy Transport for London.

twitter-underground-metro-londyn-social-media-komunikacja

 

transport-for-london-reklama-remont-stacji-metra-undergorund-na-twitterze

W londyńskim metrze pełno jest reklam z zastosowaniem hashtagów i kanałów social media.

underground-tube-londynskie-metro-tfl-rozklad

Kampania #experienceeverything na Twiterze i Instagramie marki boohoo.com

Bardzo zaintrygowała nas kampania #BeatPhil mocno obecna w londyńskim metrze. Świetna kampania, już od pierwszego spojrzenia przyciąga uwagę. Chyba będziemy rywalizować z Philem w akcji szczegółowo opisanej na www.socialmediaportal.com.

#beatphil-metro-londyn-kampania-na-twitterze-hashtag-case-study

W Londynie co kilka kroków spotykamy social marketing. Właściwie to cały czas powinniśmy mieć włączony aparat, a najlepiej byłoby mieć okulary Google Glass. Jadąc czy idąc mijamy kolejne przykłady, a nasz poziom ekscytacji rośnie. Po tygodniu się przyzwyczajamy, nie musimy się już cofać, by zrobić zdjęcie. Dochodzimy też do wniosku, że w Polsce szliśmy słuszną drogą #socialmedia rozwoju. Po raz chyba setny widzimy kolorową reklamę znanej już też w Polsce Lyca Mobile.

lycamobile-operator-komorkowy-facebook-linkedin-twitter-taksowka-londyn

Londyńska taksówka z reklamą operatora Lycamobile

Kolejny wniosek, w Londynie nie trzeba ludziom tłumaczyć, co to jest hashtag. Znacznik ten jest widoczny przy wielu kampaniach. O numerach telefonu czy nawet adresach stron internetowych, zapomnijcie.

goodbyeserious-lody-walls-rozki-autobus-czerwony-w-londynie-kampania-promocyjna-hashtag-twitter

Kampania lodów Wall`s #goodbyeserious

Podążając za tagiem docieramy do Fan Page, który ma 5,5 miliona fanów oraz do zabawnego spotu.

Kolejne kampanie na ulicach Londynu.

Kampania Adidasa #zxflux

Kampania Adidasa #zxflux

#Fanta100-kampania-play-fanta-coca-cola-przystanek-autobusowy-w-londynie-reklama-social-media

Kampania Play #Fanta100 na Facebooku, Twitterze i Instagramie

 

#NikeLibertyOFFICE-nike-konkurs-na-instagramie-twitterze-londyn-richmond-sklep-marka-case-studies

Witryna sklepu w Richmond i konkurs Nike na Twitterze i Instagramie #NikeLibertyOFFICE

 

#mycalvins-calvin-kleins-twitter-socialmedia-wystawa-marki-sklepu-promocja

Witryna sklepu w Chelsea i kampania Calvina Kleina #mycalvins.

 

twitter-Aldwych-Quarter-london-deweloper-social-media

Aldwych Quarter na Twitterze

 

kawiarnia-beatrice-camden-londyn-twitter-facebook

Kawiarnia Beatrice na Camden

 

tesco-extra-foursquare-londyn

Pierwsza naklejka Foursquare na Tesco Extra

 

poncho8-kuchnia-meksykanska-londyn-jedzienie-restauracja

Poncho8 – dania kuchni meksykańskiej na wynos

 

joy-siec-moda-londyn-sklep-z-ciuchami-pinterest-twitter-facebook-internet

Witryna sklepu  JOY w Richmond i reklama sieci z Facebookiem, Twitterem i Pinterenstem

Na kubkach sieci kawiarni Cafe Nero hashtag #Veronese promujący wystawę w londyńskiej National Gallery.

kampania-wystawy-Veronese-w-National-Gallery-w-Londynie-muzeum-kultura-sociamedia-kubek-kawa-sieci-cafe-nero

 

twitter-facebook-centrum-handlowe-wystawa-ealing-brodway-shopping-zakupy-w-londynie

Wystawa w centrum handlowym Ealing Broadway Shopping

Jeśli myślicie, że tylko prestiżowe marki komunikują się przez Social Media, to jesteście w błędzie. Oto przykład Fara Charity Shop z Ealing Broadway.

fara-charity-shop-ealing-broadway-sklep-ciuchy-londyn-social-media

Hashtag #SummerIsOnItsWay sieci FARA Charity

Obecnie tradycyjne media piszą o porwanych dziewczynkach w Nigerii i akcji wspierającej w social mediach #BringBackOurGirls, która ma pomóc w ich uwolnieniu.

bringbackourgirls-michelle-obama-twitter

Michelle Obawa i #BringBackOurGirls

Ponieważ zbliżają się wybory do Parlamentu Europejskiego 2014 wspomimy też o akcji #PollingStationSelfie.

Uzupełnienie. Akcja wywołała wiele kontrowersji, włącznie z informacjami, że osoby publikujące zdjęcia selfie wewnątrz lokalów wyborczych mogą zostać oskarżone o złamanie ciszy wyborczej.

A na koniec kampania GAP.

gap-#summerloves-kampania-social-media

Kampania GAP #summerloves

Jak na kilka dni to naprawdę dużo przykładów. Mamy w Londynie oczy szeroko otwarte i szukamy dalej.

Menu

Pin It on Pinterest