Social Media na #WTM2014 w Londynie

Ostatni dzień na targach WTM w Londynie i ostatnie chwile na uchwycenie przykładów wykorzystania Social Media podczas imprezy targowej. Współcześnie targi to nie tylko spotkania twarzą w twarz, ale także komunikacja w mediach społecznościowych. Wystawcy starają się przyciągnąć uwagę uczestników, klientów, mediów czy blogerów korzystając z dobrodziejstw Twittera, Instagrama czy Facebooka. Chcą ich zaangażować do dzielenia się emocjami, wrażeniami na temat destynacji. Ta nawiązana relacja zostawia trwały ślad w internecie w postaci tekstów, zdjęć i video. Oto kilka przykładów Social Media marketingu podczas targów turystycznych World Travel Market 2014 w Londynie.

Oficjalny hashtag World Travel Market w Londynie to #wtm14, choć i tak na Twitterze w trendach przez ostatnie dni pokazuje się #wtm2014. To co mi się podoba to liczne monitory zachęcające do nawiązania dialogu. Monitory prezentujące posty z Twittera obecne były przy wejściach na hale wystawowe oraz przy salach konferencyjnych.

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00001

Na wielu stoiskach wystawców tegorocznych targów WTM  zobaczyć można hashtagi, ikony i adresy profili w Social Media. Wystawcy liczyli na zaangażowanie odwiedzających. Co niektórzy organizują również konkursy.

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00002

Sabah – region w Malezji na wyspie Borneo. Na Twitterze i Instagramie profile Sabahtorusim, a na Facebooku SabahMalaysianBorneo.

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00003

Zobaczyliśmy i zaczęliśmy obserowować Nowy Jork na Twitterze @nycgo_uk. W tym roku na stoisku Nowego Jorku można było spotkać Taylor Swift.

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00005

Stoisko Jordanii z ikonami proli Social Media prowadzonych przez organizację turystyczną

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00006

Egipt jest konsekwentny na Facebooku, Instagramie i Twitterze – ExperienceEgypt

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00007

Social Mediowa lada na stoisku Egiptu

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00009

Andaluzję na Facebooku znajdziecie szukając Your Andalusia, na Twitterze to profil @viveandalucia

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00010

Po polsku Szardża, po angielsku Sharjah w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Kolejny przykład prezentacji profili w mediach społecznościowych podczas imprezy targowej.

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00013

Stoisko Iranu

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00015

Yas Island w Abu Dhabi (pol. Abu Zabi), stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich

wtm14-inabudhabi-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00016

Na stoisku Zjednoczonych Emiratów Arabskich można było wygrać wycieczkę do Abu Zabi

wtm14-inabudhabi-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00017

Używaj hashtaga #InAbuDhabi i obserwuj profile Visit Abu Dhabi na Facebooku, Twitterze, Instagramie, Youtubie, Pintereście, Foursquare, Google+

Hashtag zachęcił mnie do wejścia na stronę VisitAbuDhabi. Pod koniec października rozpoczęto nową kampanię promocyjną #InAbuDhabi, zachęcającą do podzielenia się swoimi wrażeniami z pobytu w Abu Zabi. Na razie przeczytać można 15 historii turystów.

wtm14-tell-us-your-story-InAbuDhabi-hashtag-campaig-socialmedia-

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00024

Stoisko Ibizy zachęca do obserwowania destynacji turystycznej na Facebooku, Twitterze i Instagramie

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00025

#Onthedraw to promocja wystawy obrazów z Wysp Kanaryjskich w londyńskiej galerii

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00026

Visit Portugal and share it

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00027

Odwiedź Portugalię i podziel się …

Miś Paddington przyjechał do Londynu z … Peru. Nadchodzącą premierę filmu postanowiła wykorzystać peruwniańska organizacja turystyczna, która zachęcała do poszukiwania misia Paddingtona na terenie ExCeL. Znalazca miał opublikować na Twitterze zdjęcie misia z hashtagiem #PeruPaddingtonWTM.

wtm14-paddington-bear-peru-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00011

Poszukiwanie misia Paddingtona na targach WTM i tweetowanie #PeruPaddingtonWTM

Okazało się, że Paddington upodobał sobie Florydę i Nowy Jork.

Wirtualna rzeczywistość z Republiki Południowej Afryki #LoveSouthAfrica. Choć wrażenia były niesamowite to mam nadzieję, że to nie jest przyszłość turystyki.

#LoveSouthAfrica. Mam nadzieję, że to nie jest przyszłość turystyki, choć wrażenia były niesamowite

360 stopni #LoveSouthAfrica

Na koniec najbardziej Social Mediowe stoisko jakie widziałem na tegorocznych targach WTM w Londynie. Region Puglia we Włoszech posługuje się hashtagiem #WeAreInPUGLIA. Wszystko na ich stoisku zachęcało do interakcji. Wyzwanie na rowerze, stoisko, materiały.

#WeAreInPUBLIA

Wirtualny rower #WeAreInPUGLIA

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00020

Wirtualny rower #WeAreInPUGLIA

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00021

Podziel się w mediach społecznościowych twoją wycieczką we włoskim regionie Puglia i użyj hashtaga #WeAreInPUGLIA

wtm14-social-media-world-travel-market-londyn-targi-turystyka-case-study-emarketing-excel-2014-00022

Ulotki #WeAreInPUGLIA

Dzięki ich aktywności po raz pierwszy dowiedziałem się tym regionie na południu Włoch. Również ich strona internetowa, wykorzystuje wizualnie i promuje hashtag #WeAreInPuglia.

weareinpuglia-italia-puglia-wlochy-region-poludnie-socialmedia-casestudy-wtm14-duolook-atrakcje-marketing

Mam nadzieję, że w kolejnych latach również polskie narodowe stoisko na targach WTM będzie wykorzystywało możliwości promocyjne, które stwarzają media społecznościowe.

Agencja UMPF przygotowywała dzienne raporty z aktywności na Twitterze oraz Instagramie uczestników targów World Travel Market. Prezentowano liczbę postów na Twiterze i na Instagramie, najbardziej udostępniane tweety oraz najbardziej popularne zdjęcia z Instagrama. Poniżej infografika podsumowującą cztery dni. Pełny raport możecie otrzymać pisząc na WTM@umpf.co.uk.

social-media-wtm14-umpf-travel

 

Menu

Pin It on Pinterest