Sobota w Pekinie na jet lagu

Brak komentarzy

Po męczącym locie z Helsinek do Pekinu i przyjeździe z lotniska do hotelu marzyłem tylko o kąpieli i śnie. Jak poradzić sobie z jet lagiem? Ja musiałem zjeść lekkie śniadanie i przespać się kilka godzin w ciągu dnia. Nie miałem nawet siły i ochoty pozwiedzać hotelu NUO, a wierzcie mi ten hotel to dzieło sztuki. Przeczytacie o nim w osobnym wpisie na blogu.

noclegi w pekinie hotele
Mój pokój w hotelu w Pekinie – NUO Beijing

Uwielbiam ten pekiński hotel między innymi za stale uzupełniane pomarańcze w pokoju.

pomarancze-w-pokoju-hotel-pekin

Z kiepskich informacji to okazało się, że zostawiłem mój aparat fotograficzny na pokładzie samolotu Finnair. Mam chyba za mało rąk do uwieczniania lądowawania samolotu. W jednej ręce GoPro, w drugiej iPhone i przydałaby się również trzecia do aparatu fotograficznego. W ferworze kręcenia filmów aparat wpadł mi między siedzenia i zapomniałem o nim. Przypomniałem sobie jadąc do hotelu. Po raz pierwszy zostawiłem coś w samolocie.

Zanim położyłem się spać musiałem więc odzyskać mój aparat fotograficzny. Może jest już stary, ma już nawet ubytki w obudowie, ale był ze mną w tylu miejscach i ciągle robi świetne zdjęcia. Bardzo pomocny w był personel hotelu Nuo, concierge odzyskał mój aparat i dwa dni później wrócił do mnie.

widok z-pokoj hotelu pekin
Taki Pekin wita mnie codziennie

Pierwszy spacer w Pekinie i zaskakujące wrażenie. Pekin przypomina mi … Warszawę. Ta dzielnica, w której znajduje sie nasz hotel to blokowiska i postindustrialne tereny. Betonowe bloki, mnóstwo reklam, w oddali nowa dzielnica z nowymi wieżowcami ze szkla i stali. Ma to swój urok, nie jest to wymuskana cześć miasta dla turystów. Dzięki temu mogę zobaczyć prawdziwy Pekin.

ulice pekinu chinskie skutery
Chodnik w Pekinie w okolicy mojego hotelu

Celem dzisiejszego krótkiego spaceru było centrum handlowe Indigo przy stacji metra Jiangtai. Musiałem kupić nowy aparat fotograficzny. Nie mogłem stracić żadnego dnia na robienie zdjęć. Po drodze znalazłem tajemniczą budkę na osiedlu, budynek rządowy i książkomat – automat do wypożycznia książek (więcej o bookomacie we wpisie 9 ciekawostek z Pekinu).

budka policja w pekinie ochrona

budynek rządu w pekinie chiny
Budynek rządowy w Pekinie.

Przejście kładką na drugą stronę ruchliwej ulicy. W oddali widoczne wieżowce Wangjing, tam znajduje się między innymi Wangjing Soho słynnej architektki Zaha Hadid.

nowoczesne ulice pekin chiny jiangtai
Jiangtai, Chaoyang District w Pekinie

Ta część Pekinu, w której mieszkałem i spacerowałem w sobotę, położona jest w Chaoyang District. Widać jak miasto się zmienia. Miejsce bloków, starych osiedli zajmują nowoczesne centra handlowe i biurowce.

zakupy w pekinie indigo centrum handlowe
Indigo Shopping Plaza w Pekinie
pekin zakupy centrum handlowe chiny
Zakupy w Chinach. Zdecydowanie wolę lokalne targowiska niż centra handlowe. W erze globalizacji wszystkie centra wygladają dla mnie tak samo.

Indigo Beijing Shopping Plaza przypomina mi trochę Złote Tarasy w Warszawie. O zakupach w Pekinie napiszę wam w osobnym wpisie. Zabiorę was na Pearl Market, napiszę też więcej o tym centrum handlowym. Alicja wie, że nie cierpię zakupów w centrach handlowych. W Indigo byłem jeszcze raz z Davidem na spotkaniu z chińskimi klientami w restauracji gdzie jedliśmy pyszną kaczkę po pekińsku.

co-kupic-w-chinach-zakupy-pekin

Dzieci na całym świecie są takie same.

elektronika sundan zakupy pekin w chiny
Chiński sklep z elektoniką w Pekinie – SUNDAN

Canon Power Shot SX700, dzisiejszy zakup w chińskim sklepie z elektroniką. W Sundan wybór bardzo ograniczony i ceny wcale nie takie niskie jak oczekiwałem po Chinach. To jedyny sklep z aparatami jaki znalazłem w centrum handlowym Indigo oraz jedyny aparat w przystępnej cenie i akceptowalnych parametrach. Przez pobyt w Pekinie Canon miał zastąpić mój zagubiony aparat. Na szczęście odzyskałem mojego Fuji.

zakupy w pekinie aparaty fotograficzne canon
Canon Power Shot SX700 kupiony w sklepie Sundan

W drodze powrotnej do hotelu. Uliczne jedzenie w Pekinie będziemy próbować na targu rybnym. Jeśli się nie brzydzisz to koniecznie przeczytaj Jing Shen – największy targ rybny w Pekinie.

uliczne-jedzenie-w-pekinie-co-zjesc

W odróżnieniu od wyjazdu do Abu Dhabi hotel w Pekinie położony jest w mieście i rano przed śniadaniem mogę poznać okolicę. Muszę wstać bardzo wcześnie, żeby mieć chociaż 3 godziny. Postaram się przed rozpoczęciem pracy pokazać wam życie w Pekinie. Zobaczcie kolejny wpis niedzielny poranek w stolicy Chin.

Tagi: Chiny, hotel, NUO Beijing, Pekin, zakupy, zakupy w Chinach, zakupy w Pekinie

Na blogu przeczytasz również o

Parki i natura w Pekinie

Parki w Pekinie

Kolejny poranek w stolicy Chin i pogoda znów dopisuje. Dziś chciałbym zobaczyć najpiękniejsze parki w Pekinie. Jest październik, deszcz nie pada, słońce świeci na bezchmurnym niebie. Zanieczyszczonego powietrza w Pekinie obawiałem się najbardziej przed przyjazdem. Na szczęście tylko raz miasto…
Zakupy w Londynie Primark

Zakupy w Londynie – wyprzedaże w Primark

Pytacie nas o wyprzedaże w sieci sklepów Primark w Anglii. Poszliśmy zobaczyć, obniżki trwają już kilka dni. Ciekawe jak było pierwszego dnia? Nasza trasa to dział damski, dziecięcy i męski. Zobacz najnowszy wpis o zakupach w Londynie!  Primark- kolekcja lato…
Parkin Saturna w filmie jako parking Hotelu Atlantic. W tle dworzec główny w Hamburgu

James Bond w Hamburgu

Ile razy mieliście wrażenie, że to dziwnie znajome miejsce…Tak było w Hamburgu. Idziemy nad Jezioro Außenalster, mijamy Hotel Atlantic Kempinski i nagle olśnienie. Przecież w tym hotelu był James Bond! To tu kręcono „Jutro nie umiera nigdy” (Tommorow Never Dies) z 1997…
Najpopularniejsze hashtagi na Instagramie
Nieznane miejsca w Pekinie w niedzielny poranek