#MuseumWeek – selfies w muzeach i nie tylko…

Brak komentarzy

Zawsze powtarzamy, że media społecznościowe to nie same zło i złodziej czasu. Wielu ludzi chce dzielić się ważnymi i wartościowymi rzeczami. Teraz czas na głos muzeów i instytucji kulturalnych. Przez tydzień muzea i zwiedzający ćwierkają z użyciem tematycznego hashtaga #MuseumWeek.  Dodatkowo na każdy dzień akcji obowiązuje specyficzny znacznik. Tematy pokazują, że można pokonać stereotypy i muzea nie muszą być duszne, nudne i przestarzałe, a z głupich trendów jak selfies, zrobić wspaniały promocyjny użytek.

  • Marzec 24 Dzień 1 – A day in the life (#DayInTheLife)
  • Marzec 25 Dzień 2 – Test your knowledge (#MuseumMastermind)
  • Marzec 26 Dzień 3 – Your story (#MuseumMemories)
  • Marzec 27 Dzień 4 – Buildings behind the art (#BehindTheArt)
  • Marzec 28 Dzień 5 – Ask the expert (#AskTheCurator)
  • Marzec 29 Dzień 6 – Museum selfies (#MuseumSelfies)
  • Marzec 30 Dzień 7 – Constraint drives creativity (#GetCreative)

Dziś możemy porozmawiać z ekspertami z muzeów, jutro słit focie, a w niedzielę kreatywność niech nie zna granic. Organizatorzy zachęcają, by wstawiać też filmy w Serwisie Vine. Kto nie ma konta, niech zakłada profil na Vine.

Ta akcja udowadnia, że wirtualny świat może służyć wyższym celom. Wystarczy dobry pomysł i społeczne zaangażowanie.

W oficjalnych materiałach nie znajdujemy Polski, mimo, że to europejska akcja. Przeszukując sieć dotarliśmy do jednego muzeum, które włączyło się w działania, to Muzeum Miasta Gdyni. Zobaczcie, jak ciekawie wymyślili dzień z selfies: 

„Każda osoba, która tego dnia przyjdzie do Muzeum i zrobi sobie zdjęcie „selfie” (czyli tzw. zdjęcie „z ręki”) z nurkiem oraz załaduje je na swoim profilu na twitterze lub facebooku wraz z oznaczeniem @MuzeumMiastaGdyni, nie uiszcza opłaty za wstęp na wystawy.”

Oczywiście pamiętajcie też o tagach #MuseumWeek oraz #MuseumSelfies.

Tagi: , , , , ,

Na blogu przeczytasz również o

Jak zweryfikować konto na Twitterze

Weryfikacja konta na Twitterze

Już od pewnego Twitter znakuje zweryfikowane konta znanych osób czy marek. Jeśli przy przy nazwie zobaczycie niebieską ikonkę oznacza to, że jest to autentyczny profil artysty czy polityka. Twitter określa ten znaczek jako blue verified badge. Do tej pory uzyskanie weryfikacji…

Miniatur Wunderland – największa atrakcja Hamburga

Pamiętam moją pierwszą kolejkę PIKO (lokomotywa i cztery wagony), którą podarował mi tata. Potem dostałem kolejne lokomotywy, wagony. Ustawiałem tory na dywanie, z książek budowałem mosty, tunele i wprawiałem pociąg w ruch. To była przednia zabawa. Dziś trochę zazdroszczę projektantom…
Na wybory z psami czy wolno

Wybory parlamentarne z psami przed lokalami wyborczymi

Brytyjczycy nie przestają nas zaskakiwać. Przyjeżdżając trzy lata temu do Wielkiej Brytanii nie oczekiwaliśmy takich zawirowań politycznych. W 2016 zaczęła się kampania pro unijna i zwolenników wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej ze słynnymi 350 milionami funtów na NHS Nigela…
Jak założyć konta w Social Media
Jak założyć konto na LinkedIn
Menu