Londyńczycy w Gdańsku #InstameetLdnGdn

Brak komentarzy

Dziewięciu mobilnych fotografów z grupy IgersLondon przyjechało na weekend do Gdańska. W mieście wolności spotkali się fani Instagrama z Londynu i Trójmiasta. Marzenia się spełniają. To pierwsze międzynarodowe spotkanie fanów Instagrama w Polsce i pierwszy wyjazd grupy IgersLondon za granicę. Anglicy wyjechali z Gdańska zachwyceni.

Planowanie wydarzenia

Wszystko zaczęło się w Londynie w lipcu. Na pomysł zaproszenia Londyńczyków wpadłem podczas dwóch Instameetów w Londynie. Poznałem grupę IgersLondon na WWIM9 rozmawiałem z Jess i Christianem o różnych pomysłach dotyczących IgersLondon i IgersGdansk.

Podczas kolejnego Instameetu w lipcu spytałem Chritiana, Keitha i Michaelę czy chcieliby kiedyś przyjechać do Gdańska na wspólny Instameet. Christian w pubie spytał pierwsze osoby o wyjazd. Nikt z obecnych nich nie był w Gdańsku, nie każdy o nim słyszał. Na miejscu już pięć osób potwierdziło wyjazd do Polski, w tym Christian, Keith, Michaela i Jamie z Coventry. Pozostało wybrać termin, miejsce, pomyśleć o atrakcjach. Oficjalny hastag już ustaliliśmy #InstameetLdnGdn. Czy można się pochwalić w Gdańsku?

igersgdansk-igerslondon-instameetldngdn-gdansk-ilovegdn-instagram-londyn
Plakat instameetu w Gdańsku

Druga połowa września to idealny termin, aby odwiedzić nowo otwarte Europejskie Centrum Solidarności, gdańskie puby, pospacerować po Starym i Głównym Mieście. W akcję zaangażowało się Miasto Gdańsk i przygotowało dla nas niespodziankę w niedzielę.

Piątek w Gdańsku

Spotkaliśmy się na lotnisku Luton w piątek po południu, po wylądowaniu obowiązkowe pierwsze zdjęcie z Gdańska.

instameetldngdn-igerslondon-igersgdans-instagram-gdansk-londyn-airport-lech-walesa-port-lotniczy
Zdjęcie po wylądowaniu w Gdańsku. Fot. Christian Graham @thepastamaster

Lubię obserwować gości z zagranicy, który po raz pierwszy odwiedzają Gdańsk. Podparuję co ich zachwyca, co ich dziwi. W piątek po zameldowaniu w hotelu Mercure Hevelius wybraliśmy się na pierwszy spacer.

mercure-hevelius-gdansk-hotel-instagram-widok-stocznia
Widok z hotelu Mercure Hevelius na dzwigi stoczniowe. Fot. @princessfifisw1

Stare Miasto (Wielki Młyn, Ratusz Staromiejski, Most Miłości, Kanał Raduni) oraz ulica Piwna.

t3j1-igerslondon-gdansk
Stare Miasto w Gdańsku. Pierwsze zdjęcia z #InstameetLdnGdn. Fot. @t3j1.

Pierwsze piwo w Gdańsku w Browarze Piwna bardzo Londyńczykom smakowało, pierogi w Pierogarni u Dzika przepyszne. Anglicy mogliby bawić się całą noc, ale następnego dnia mieliśmy nasz Instameet.

Instameet w sobotę

Jeszcze z jednego powodu cieszyłem się z wspólnego Instameetu z Londyńczykami. Po kilku miesiącach mogłem znów spotkań moich instagramowych przyjaciów z grupy IgersGdansk. Pod pomnikiem Poległych Stoczniowców 1970 spotkało się blisko 30 osób, których połączyła pasja.

instameetldngdn-stocznia-gdansk-brama-nr-2-solidarnosc-instagram-casestudy-digital-marketing-mobilephotography-gdansk-londyn-igers
Pamiątkowe zdjęcie mobilnych fotografów z Londynu, Coventry oraz Trójmiasta przed historyczną Bramą nr 2 i Europejskim Centrum Solidarności

Europejskie Centrum Solidarności na nas wszystkich wywarło ogromne wrażenie. Bryła budynku, wnętrza oraz interaktywna wystawa inspirowały do wielu zdjęć. Byliśmy jedną z pierwszych zagranicznych grup, która odwiedziła ECS.

europejskie-centrum-solidarnosci-ecs-gdansk-zwiedanie-architektura-polska-agawer
Europejskie Centrum Solidarnosci. Fot. @agawer

Europejskie Centrum Solidarności. Fot @iamszadowiak
solidarnosc-gdansk-wystawa-w-ecsie-instagram-kowboj
Europejskie Centrum Solidarności. Fot @jamie_de_panot

Dzięki Aleksandrze Dulkiewicz zobaczyliśmy jeszcze więcej. Byliśmy na tarasie widokowym, który znajduje się na dachu ECS-u.

instagramowicze-w-windzie-ecs-europejskiego-centrum-solidarnosci-w-gdansku
Ile Instagramowiczów może pomieścić się w jednej windzie? Wielu!
gdansk-atrakcja-taras-widokowy-ecs-europejskie-centrum-solidarnosci-weronika-szadowiak
Niespodzianka ECS z okazji naszej wizyty. Byliśmy na tarasie widokowym. Niesamowite widoki na Gdańsk. Fot. @iamszadowiak

W ECS-sie zaplanowaliśmy też zabawę #SolidaritySelfie.

solidarityselfie-gdansk-ecs-europejskie-centrum-solidarnosci-selfie-instagram
@Mamak_ z IgersLondon robiąca #SolidaritySelfie z Lechem Wałęsą w ECS.

Selfie z tarczą milicji albo z generałem Jaruzelskim. Proszę bardzo. Dla turystów zagranicznych odwiedzających wystawę ECS to ciekawa i uniwersalna opowieść o walce dobra ze złem zakończona happy endem. Dla wielu z nas to ciągle bolesna historia.

solidarity-milicja-solidarnosc-ecs-wystawa-europejskie-centrum-solidarnosci

Przy organizacji Instameetów zawsze chce się pokazać jak najwięcej uczestnikom, zrobić jak najwięcej zdjęć ciekawych miejsc. Po prostu musieliśmy choć na chwilę przyjść i zobaczyć tereny dawnej Stoczni Gdańskiej. Budynki stoczniowe tak szybko znikają, zastępuje je Młode Miasto.

stocznia-gdansk-plener-fotograficzny-instagram-igerslondon-igersgdansk
Tereny dawnej Stoczni Gdańskiej, dziś tu powstaje Młode Miasto. Fot. @thepastamaster

Jamie de Panot z IgersCoventry koniecznie chciał dziś spotkać Lecha Wałęsę.

Poszukiwanie śladów Lecha Wałęsy w Gdańsku. @jamie_de_panot. Fot. @mamak_

Jakie były wrażenia Londyńczyków ze spaceru w Gdańsku?  Zobaczcie video wywiad z Christianem na Gazeta.pl.

stocznia-gdanska-dzwigi-zdjecia-spotkanie-instagramers-londyn-gerslondon-igersgdansk-
Ostatnie wspólne zdjęcie z widokiem na dawną Stocznię Gdańską.

Ostatnim oficjalnym punktem naszego sobotniego spaceru było Muzeum Bursztynu. Ze stacji SKM Gdańsk Stocznia dotarliśmy tam po dwóch godzinach. W międzyczasie był lunch, oczywiście w londyńskim stylu, zjedzony na trawie przy Wielkim Młynie. Kolejne atrakcje po drodze to Hala Targowa, Fontanna Czterech Kwartałów, ulica Mariacka, Zbrojownia i Ulica Długa. Ten Instameet powinien trwać tydzień!

ministerstwo-glupich-krokow-monty-python-The-Ministry-of-Silly-Walks-visited-Gdansk
Przedstawicielka Ministerstwa Głupich Kroków z wizytą w Gdańsku (ang. The Ministry of Silly Walks) Fot. @eurokeith

Niesamowite dla mnie jest to, że nasi goście czasami zwracali uwagę za zupełnie inne rzeczy. Dla mnie zwykła kamienica, dla Michaeli warte sfotografowania i publikacji. 200 lajków i 40 komentarzy na Instagramie …

zielona-kamienica-gdansk-instagram
Fot. @mamak_

Widok z wieży Zbrojowni w Muzeum Bursztynu

Sobotni spacer zakończyliśmy w Gdańskiej Bówce na Długim Pobrzeżu. Moim zdaniem to jedna z najlepszych restauracji, do których warto zabrać gości. Świetne miejsce z historią, pyszna kuchnia, ogródek na Motławą i profesjonalni kelnerzy. Polskie zupy, bigos, pierogi, racuchy i inne potrawy oraz piwo, Machandel i Goldwasser. Tego wszystkiego musieli spróbować goście z IgersLondon.

restauracja-bowke-dlugie-pobrzeze-gdansk-machandel-goldwasser-kolacja-jedzienie-kuchnia-polska

Niedziela niespodzianek

Leniwy poranek w hotelu. Wyruszyliśmy trochę później niż planowaliśmy. To była długa noc …

ostatnie-zdjecie-hotel-gdansk-instagramers-mercure-hevelius-instameet-igerslondon
Ostatnie zdjęcie w hotelu Mercure

W drodze do niespodzianki pokazałem budynek Poczty Polskiej. Wielka Brytania rozpoczęła wojną 3 września, a przecież na Westerplatte i tu wszystko się zaczęło. Dodatkowo zobaczyliśmy powstające Muzeum Drugiej Wojny Światowej. To będzie kolejna, wielka atrakcja Gdańska. Na razie wylane są fundamenty. Otwarcie nowego gmachu muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku planowane jest w 2015 roku. Znów będzie okazja do wizyty 😉

muzeum-drugiej-wojny-swiatowej-w-gdansku-budowa-otwarcie-2015
Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Otwarcie w 2015 roku.

Długie Pobrzeże, Targ Rybny, Zaułek Zachariasza Zappio, nowe nabrzeże Wyspy Spichrzów. Ostatnie godziny Londyńczyków w naszym mieście. Tak bardzo chciałbym im pokazać wiele innych miejsc, ale niestety brakuje czasu.

szafarnia10-restauracja-motlawa-gdansk
W drodze do Szafarnia 10. Widok z Długiego Pobrzeża na gdańską Marinę i cel naszej dzisiejszej wycieczki.

Ostatni punkt weekendu w Gdańsku to lunch w Restauracji Szafarnia 10. Restauracja została otwarta dwa dni temu i jesteśmy dopiero drugą grupą, która miała tu zorganizowaną imprezę. Widok na Gdańsk zapiera dech w piersiach. Niespodzianka naprawdę się udała! Zobaczcie zdjęcia oraz film Christiana.

instafood-restauracja-szafarnia10-marina-club-hotel-gdansk-widok-na-miasto-instagram
Widok z Restauracji Szafarnia 10

Panorama Gdańska z tarasu restauracji Szafarnia 10 na instagramowym filmie.

Gdańsk panorama #Hyperlapse

Film zamieszczony przez użytkownika C G (London) (@thepastamaster)

Niektórzy z nas przekonali się do Instafood. Choć jak się później okazało tylko na chwilę …

instafood-tom3cki-instagram-jedzienie-szafarnia-1-restauracja-gdansk
Historyczna chwila. @Tom3cki robi zdjęcie jedzenia. To trzeba koniecznie sfotografować @im_parasolka. Fot. @mariakosicka

Maskotka Miasta Gdańsk, czyli lew Jimmy też była z nami …

jimmygdn-lew-gdansk-maskotka-miasta-lewek
Jimmy i deser w Szafarni 10

Ostatnia gastronomiczna wyprawa IgersLondon i najszybciej wypite piwo z życiu.

ostatnie-piwo-w-gdansku-lokalny-browar-brovarnia
Ciemne piwo w Brovarni w Gdańsku

Na koniec …

W weekend zrobiliśmy ponad 430 zdjęć w hashtagiem #InstameetLdnGdn. Cieszę się, że pasjonaci z dwóch grup Instagramers poznali się. Obserwowałem jak rozmawiali między sobą, żartowali, radzili w kwestich fotografii mobilnej. Myślę, że dla nas wszystkich było to ciekawie i inspirujące wydarzenie. Miejsca, które zobaczyliśmy pozostaną w naszych wspomnieniach i kwadratach.

Dziękuję adminom IgersGdansk (Alicji, Maji, Agnieszce, Monice i Tomkowi) oraz Weronice Szadowiak i Adrianowi Wernerowi za pomoc w organizacji InstameetLdnGdn. Zdjęcie z naszego spotkania zostało opublikowane także na profilu Instagramers.

Już planujemy kolejne wspólne spotkanie, tym razem w Londynie. Hashtag już gotowy – #InstameetGdnLdn. Do zobaczenia na wiosnę w stolicy Wielkiej Brytanii …

Wszystkie zdjęcia z #InstameetLdnGdn zobaczycie na Instagramie oraz w historii na Storify (aktualizacja: niestaty serwis już nieaktywny)

Tagi: Europejskie Centrum Solidarności, Gdańsk, igersgdansk, IgersLondon, Instagram, Instameet, Londyn, muzeum, Muzeum II Wojny Światowej, Stocznia Gdańska

Na blogu przeczytasz również o

Dlaczego warto popłynąć promem do Karlskrony rejs do Szwecji

6 powodów, by popłynąć do Szwecji

Szwecja to nasz północny sąsiad, więc teoretycznie każdy kto mieszka w Trójmieście, powinien dobrze znać kraj IKEI. Gdy kolejny raz popłynęliśmy promem Stena Line z Gdyni do Karlskrony stwierdziliśmy, że Szwedzi to ciekawy naród. A wytłumaczenie: drogo, zimno, a na…
trendy w turystyce

Gadżety, nowości i trendy w turystyce

Na targach zawsze mam dylemat. Odwiedzać stoiska wystawców czy uczestniczyć w seminariach i konferencjach. Ponieważ zainteresowania mam szerokie, tym bardziej jest mi trudno wybrać. W tym roku na targach World Travel Market oprócz spotkania z blogerami uczestniczyłem jeszcze w jednym inspirującym…

Ridley Road Market w Dalston

Po spotkaniu polskich blogerów w Londynie nie mogliśmy się oprzeć spacerowi po naszej dawnej dzielnicy. Przez pewien czas mieszkaliśmy w Hackney (tuż Hackney Wick i Parku Olimpijskim w Stratford), ale na targowisku Ridley Road Market w Dalston byliśmy po raz…