Jak założyć konto na Google+ i Youtube

Brak komentarzy

Google w dążeniu do prostoty i promocji Google+ wprowadza trochę zamieszania łącząc wszystkie usługi w jedną, tym nie mniej warto tu mieć prywatny profil czy stronę marki. Zakładając konto w Google będziesz mógł korzystać ze wszystkich ich usług (Gmail, Youtube, Google Play, Google Maps, itp.).

jak-zalozyc-konto-google-gmaila-poczte-youtube

Zakładając konto prywatne w Google musisz podać Imię i Nazwisko, wybrać nazwę użytkownika (Google sprawdza czy jest wolna), dwa razy wpisać hasło, datę urodzenia, telefon komórkowy, obecny e-mail. Kolejne pole ma wyeliminować roboty, wpisz kod  i zaakceptuj warunki. Na następnej stronie na podany numer telefonu zostanie wysłany sms z kodem weryfikacyjnym, który trzeba będzie przepisać. Po weryfikacji twoje konto na Googlu jest gotowe.

konto-google-wiele-uslug-youtube-plus-mapy
Posiadając konto w Google masz dostęp do wielu usług Google. Oto kilka najważniejszych:

Google + profil prywatny

Profil prywatny na Google+ może ci być potrzebny do szukania znajomych i tworzenia kręgów ekspertów. Ostatnio jest także niezbędny do komentowania filmu na Youtubie. Google+ podoba mi się bardziej niż Facebook, ma ciekawe funkcjonalności  tylko jego problemem jest to, że nie wiele osób chce z niego korzystać. Warto tu być jeśli interesujesz się technologiami i pomaga też w pozycjonowaniu strony internetowej.

profil-prywatny-na-google-plus-konfiguracja-jak-stworzyc-rejestracja

Dodaj nas do kręgów. Alicja na Google+ Jarek na Google+

Google + strona firmowa

Prywatny profil na Google+ będzie Ci potrzebny do założenia strony firmy w tym serwisie. Dzięki temu twoja firma, marka, usługa będzie  prezentowana wyżej w wyszukiwarce Google oraz na Mapach Google.  Stronę firmy  na Google+ założysz na https://plus.google.com/pages/create

jak-zalozyc-strone-firmy-hotelu-na-google-plus-konfiguracja-rejestracja

 Możesz wybrać spośród kategorii:

  • Lokalna firma lub miejsca
  • Produkt lub marka
  • Firma, instytucja lub organizacja
  • Sztuka, rozrywka lub sport
  • Inne

Wybierz odpowiednie kategorie i podkategorie oraz postępuj zgodnie ze wskazówkami. Wybierając kategorię lokalna firma lub miejsca, Google sprawdzi na Google Maps czy wpis o identycznej nazwie już istnieje w bazie. Jeśli tak, zostaniesz poproszony o potwierdzenie, że jesteś osobą, która jest właścicielem lub jest upoważnioną do zarządzania obiektem. Weryfikacja odbywa się przez telefon lub przy użyciu kartki pocztowej. Po wpisaniu kodu i weryfikacji firmy będziesz mógł uzupełnić dane teleadresowe, link do strony internetowej, godziny otwarcia, opis firmy, określić kategorię oraz wstawić zdjęcia.

 jak-zrobis-weryfikacja-firmy-w-miejsach-google-maps-wizytowka-kartka-pocztowa-przez-telefon

 

[box type=”info” align=”alignleft” width=”400″ ]Jeśli firma ma biuro, jest hotelem, restauracja lub innym miejscem, do którego przychodzą klienci to koniecznie wybierz kategorię firma lub miejsce. Twoja firma zostanie dodana do Miejsca Google dla Firm i jej wizytówka zostanie opublikowana w Google Maps. [/box]

Jeśli twoja firma / organizacja bardziej odpowiada pozostałym czterem kategoriom i podkategoriom w drugim etapie będziesz proszony o wpisanie nazwy i adresu strony internetowej.

utworz-strone-firmy-miejsca-w-google-plus-rejestrowanie-konfigurowanie

Po kliknięciu Dalej strona zostanie utworzona, a ty będziesz mógł przystąpić do konfiguracji: ustawić zdjęcie profilowe, okładkę strony, opis, informacje teleadresowe,  linki do profili w innych mediach społecznościowych. Możesz również podobnie jak w Facebooku dodać inne osoby, które będą administrować stworzoną stroną w Google+.

Stworzona strona niestety na początku będzie miała bardzo długi adres, składający się głównie z cyfr. Z czasem Google przyśle Ci informacje o przyznaniu  niestandardowego adresu URL w Google+, zgodnego z nazwą twojej firmy. Jeśli raz określisz adres swojej strony na niestandardowy URL, nie będzie można go później zmienić.

Dodaj Duolook do kręgów. DuoLook na Google+

Youtube kanał marki / firmy

AAA Przyznam się, że kiedyś zakładanie konta na YouTube było dla mnie bardziej klarowne. Po zmianach związanych z Google+ trochę trudniej mi to ogarnąć. Przyznaję, nie jestem tu ekspertem. Google Polska please help. Sprawa jest prosta w przypadku osób prywatnych. Zakładasz konto na Google i od razu masz również kanał na YouTubie.

Sprawy się komplikują gdy masz konto prywatne na Google i chcesz stworzyć kanał marki lub firmy, nie powiązany z tobą prywatnie. Aby to zrobić wejdź na stronę www.youtube.com/create_channel lub www.youtube.com/channel_switcher. W pomocy Youtbe opisana jest procedura. W całej  rejestracji i konfiguracji najważniejsze jest połączenie kanału YouTube z twoją stroną firmową na Google+. Intuicyjnie mi się to udało.

 powiazanie-kanalu-youtube-z-strona-google-plus-jak-zrobic-konfiguracja-rejestracja

Po kliknięciu OK twój kanał YouTube jest gotowy. Pamiętaj, aby go prawidłowo skonfigurować. Dodaj grafikę kanału, opis, linki do strony www oraz innych profili w Social Media.

Koniecznie zmień URL kanału zgodnie z wcześniej tworzonymi nazwami, aby twoje konto miało adres www.youtube.com/twojanazwa. Nazwę możesz ustawić tylko raz, więc przemyśl to.

Zasubskrybuj DuoLook na Youtube

Tagi: aplikacja, Gmail, Google, Google Drive, Google Maps, Google Play, Google Plus, Media społecznościowe, YouTube

Na blogu przeczytasz również o

Gdańsk zwiedzanie smartfon qr kod gdansk4umobile w Gdańsku

Zwiedzanie Gdańska ze smartfonem i QR kodami

Już 10 tys. razy turyści i mieszkańcy Gdańska skorzystali z aplikacji gdansk4u MOBILE. Aplikacja działa 3 miesiące i w tym czasie zdobyła I miejsce w Polsce wśród miejskich aplikacji mobilnych (ex equo ze Szczecinem). W raporcie przygotowanym przez firmę OX Media Gdańsk wyprzedził m.in: Wrocław, Warszawę, Bydgoszcz, Łódź i Kraków.

Social Media na #WTM2014 w Londynie

Ostatni dzień na targach WTM w Londynie i ostatnie chwile na uchwycenie przykładów wykorzystania Social Media podczas imprezy targowej. Współcześnie targi to nie tylko spotkania twarzą w twarz, ale także komunikacja w mediach społecznościowych. Wystawcy starają się przyciągnąć uwagę uczestników, klientów,…

Jak założyć konto na Twitterze

Profil na Twitterze założysz na stronie www.twitter.com/signup. W przeciwieństwie do Facebooka nie ma tu rozróżnienia na profil prywatny i firmowy. Twitter jest kluczem do wielu innych social mediów. Załóż tu konto, a będzie Ci łatwiej tworzyć profile w innych mediach społecznościowych, bo…
#InstaMeetGdansk #GdanskShipyard
Mapa zakupów w Londynie