Facebook Lubię to!

Facebook to obecnie najbardziej popularny i największy na świecie serwis społecznościowy pozwalający jego użytkownikom na utrzymywanie kontaktów ze znajomymi, dzielnie się informacjami i zdjęciami, tworzenie grup. Konto mogą założyć osoby prywatne jak i firmy.

Można nie lubić Facebooka (www.facebook.com), nie mieć w tym serwisie konta prywatnego, ale trzeba być świadomym możliwości jakie oferuje w komunikacji międzyludzkiej, budowania marki, promocji swoich usług i produktów czy w zarządzaniu kryzysowym.

 

Historia Facebooka

  • Serwis zwany TheFacebook.com dla studentów Harvardu został uruchomiony4 lutego 2004 roku
  • Milionowy użytkownik serwisu założył konto 30 listopada 2004 roku
  • Serwis zmienia nazwę na Facebook.com w sierpniu 2005 roku
  • W marcu 2008 twórca społecznościowego portalu, 23-letni Mark Zuckerberg, plasując się na 735. miejscu rankingu Forbesa zestawiającego najbogatszych ludzi świata, został najmłodszym miliarderem świata.
  • W maju 2008 roku Facebook prześciga MySpace.com i staje się największym serwisem społecznościowym na świecie
  • Przycisk Like it (Lubię to) pojawia się w lutym 2009 roku
  • Serwis zatrudnia ok. 1 000 pracowników a jego przychody przekraczają 150 milionów dolarów.
  • 30 marca Timeline – Oś czasu – nowy interfejs Facebooka włączony automatycznie dla kont prywatnych i stron firmowych (Timeline dla kont prywatnych było opcjonalnie dostępny od końca 2011 roku a dla kont firmowych od końca lutego 2012)
  • Największy zakup Facebooka. W kwietniu 2012 roku za 1 mld dolarów kupiono Instagram
  • Facebook debiutuje na amerykańskiej giełdzie 18 maja 2012 roku

 

Facebooka kilka faktów

 

Profil prywatny na na Facebooku

Zakładając profil prywatny na Facebooku należy pamiętać, że możesz mieć maksymalnie 5 000 znajomych. Więc jeżeli jesteś znaną osobą, osobą publiczną, artystą to sugerowane jest utworzenie strony (W panelu tworzenia strony zakładka Artysta, zespół lub osoba publiczna)

Jeśli zarządzasz lub promujesz firmę na Facebooku to pamiętaj aby założyć FanPage a nie profil firmowy. Zakładanie przez firmy profili prywatnych jest niezgodne z regulaminem serwisu Facebook. Robisz to na własne ryzyko, gdyż Facebook może skasować twoje wszystkie wpisy.

 

FanPage – strona firmowa na Facebooku

FanPage na Facebooku pozwala małym i dużym firmom skutecznie promować firmę czy określoną markę. Firma prowadząc FanPage może budować świadomość swojej marki i pozycjonować ją (poprzez ciekawą treść), budować społeczność wokół niej (fani) i co ważne sprawdzić, kim są fani, czyli potencjalni klienci lub obecni.

Tutaj założycie FanPage https://www.facebook.com/pages/create.php

Jak utworzyć FanPage czyli stronę firmową na Facebooku firmy, hotelu, muzeum, atrakcji turystycznej, restauracji czy informacji turystycznej

Jak utworzyć FanPage czyli stronę firmową na Facebooku firmy, hotelu, muzeum, atrakcji turystycznej, restauracji czy informacji turystycznej

 

Facebookowy FanPage to dobre miejsce na szybkie dotarcie do dużego grona odbiorców zainteresowanych, obserwujących nasz profil. Na FanPage’u warto informować o nowościach oraz co najważniejsze budować lojalność swoich fanów. Ważne jest, by dbać o fanów i dawać im coś wyjątkowego, dzięki czemu pozostaną z firmą i jeszcze będą ją polecać znajomym, np. informacje tylko dla fanów, konkurs z wartościowymi nagrodami.

 

GrandTourPoland Facebook profil firmowy Fanpage turystyka ciekawe miejsca atrakcje turystyczne marketing Polska

Fanpage GrandTourPoland – profil firmowy na Facebooku

Firma poprzez FanPage może uzyskać też feedback od swoich fanów, co może wpłynąć na podniesie jakości; może też szybko rozwiewać wątpliwości potencjalnego klienta lub szybko zareagować w sytuacjach kryzysowych.

 

Otwierają się również nowe perspektywy dla rynku polskiego. Facebook otwiera swoje biuro w Warszawie (Facebook Polska Sp. z o.o. na ulicy Dobrej 56/68).

 

 

Menu

Pin It on Pinterest