Kuchnia hiszpańska #1

Brak komentarzy

Podczas naszych wycieczek w Barcelonie, Gironie i Cadaques za każdym razem próbujemy katalońskiej i hiszpańskiej kuchni. W każdym z zakątków Katalonii szukaliśmy nowych smaków. U Alicji wygrało tapas, może je jeść na śniadanie, obiad i na kolację, Jarek stawia na ryby, owoce morze i szynki.

1.Tapas (wersja na zimno)

Przepyszne tapas w Blai9 w dzielnicy El Raval w Barcelonie. Do tej cudownego baru zabrali nas Natalia z Jorge. Na Carrer de la Blai bar za barem, tu koniecznie trzeba przyjść na tapas. Przekąski są serwowane w formie bufetowej, rachunek ustalany jest na podstawie liczby i kolorów talerzyków.

barcelona-tapas-bar-el-raval-katalonskie-hiszpanskie-jedzenie-04

barcelona-jedzenie-katalonia-co-zjesc-tapas-bar-el-raval-blai9-hiszpania-03

2.Tapas (wersja na ciepło) Patatas Bravas

Patatas Bravas znaleźliśmy w karcie też jako tapas, dowód na zdjęciu poniżej. Patas bravas to smażone ziemniaczki z ostrym sosem z czosnkiem rozpływające się w ustach. Są to porcje przekąskowe, ale w miarę syte. Najlepiej spróbujcie dwóch, trzech różnych. Ceny od ok. 2 do 5 Euro. Najlepsze patatas bravas w Barcelonie zjecie w Bar Tomás. To lokalny bar w dzielnicy Sarrià. Nie jest łatwo tu o miejsce, ale ten smak!

patas-bravas-bar-tomas-de-sarria-barcelona-katalonia-co-zjesc-w-hiszpanii-kuchnia-03
Od lewej bravas, empanadillas, croquetas

W menu Baru Tomas znajdziecie też croquetas, buñuelos, alcachofas (karczochy), bonitos, boquerones (sardele w sosie vinegre z czosnkiem) czy empanadillas i wiele innych pyszności.

patas-bravas-menu-bar-tomas-de-sarria-barcelona-katalonia-co-zjesc-w-hiszpanii-kuchnia-tapas--03
Proszę, oto dokładny cennik

3. Jamon czyli szynka

Gdy byliśmy pierwszy raz w Barcelonie w Mercat de la Barceloneta kupiliśmy szynki, oliwki i bagietki i jedliśmy na plaży. Tym razem przy Rambla znaleźliśmy Jamon Experience. Ekspresowo obejrzeliśmy eksponaty z postanowiem powrotu następnym razem na degustacje.

barcelona-jamon-experience-szynka-jedzenie-katalonia-co-zjesc-restauracja-hiszpania-02

barcelona-jamon-experience-szynki-jedzenie-katalonskie-co-zjesc-restauracja-hiszpanskie-02
Jarek szczęśliwy, Alicja się nie wypowiada

4.Paella

Być w Katalonii i nie zjeść Paelli? Oto nasza Paella Mixta w restauracji Tobogán na Plaça Reial w dzielnicy gotyckiej w Barcelonie. To była nasza romantyczna kolacja wieczorem. Wróciliśmy w nocy, w błogim nastroju.

paella-mixta-placa-katalonia-co-zjesc-pic-hiszpania-05
Trochę za duża porcja na kolację

5.Sardynki

Alicja jadła sardynki w Porto, musiała też spróbować w Barcelonie. Taka porcja wystarczyła na obiadokolację.

sardinas-sardynki-barcelonie-restauracja-katalonia-co-zjesc-w-hiszpanii-ryby-04
Świeże, chrupiące i świetnie przyprawione

6.Crema Catalana

Crema catalana to katalońska wersja Creme brulè. W przeciwieństwie do francuskiego deseru przygotowywany jest na bazie mleka, a nie śmietany. Na wierzchu znajduje się skorupka skarmelizowanego cukru. Inna nazwa tego deseru to Crema de Sant Josep, gdyż zgodnie z tradycją przygotowywany jest w dniu Św. Józefa. Domowa crema catalana w Pizzeria Plaza w Cadaques, deserek do naszego zestawu obiadowego, calość ok. 14 euro.

crema-catalana-deser-cadaques-kuchnia-katalonska-hiszpanska-hiszpania-katalonia-costa-brava-06
Lekko słodkie i ciepłe

7. Flan

To nasz ulubiony hiszpański deser. Flan przygotowywała nam nasza nauczycielka języka hiszpańskiego w Sopocie. Ciągle poszukujemy tego samego smaku. Flan w Xocolateria Antiga w Gironie.

flan-deser-girona-kuchnia-hiszpanska-katalonia-
Dobry, ale jedliśmy lepszy w Polsce

8. Churros – Xurros

Jeśli macie ochotę na churros w Katalonii to szukajcie Xurros i cukierni, które nazywają się Xurreria. Churros kupiliśmy między innymi w Montse L’Artesana w Gironie.

churros-girona-katalonia-co-zjesc-pic-hiszpania-churro-slodkie-07
Bardzo słodkie i tłuste, ale przydało się przy długim zwiedzaniu

9. Świeże soki w hali targowej

Czy jest coś zdrowszego i pyszniejszego niż świeży sok wyciskany z pomarańczy, mango, kiwi, malin, bananów, granatów, marakui lub innych egzotycznych owoców? Koniec z barwnikami i sokami z kartonów! Czas postawić na naturę! Cena na lokalnym rynku to 1 euro za kubek. Piliśmy jeden za drugim. Świeże soki w hali targowej w Barcelonie Mercat de Sant Josep de la Boqueria. Naszym zdaniem, bez tego, Barcelona nie zaliczona!

barcelona-soki-swiezo-wyciskane-Mercat-de-Sant-Jose-de-la-Boqueria

10.Cacaolat

Najbardziej znany napój z Barcelony Cacaolat powstał dzięki miłości. Skusiliśmy się i my i wzięliśmy na drogę. Wszystko zaczęło sie w 1933 roku, gdy młody przedsiębiorca Marc Viader Bas odwiedził Budapeszt. Uczestniczył w węgierskim weselu, podczas którego podano pyszny kawowo-mleczny napój. W tym czasie nie było nic podobnego na Półwyspie Iberyjskim. Po powrocie do Barcelony Marc opracował recepturę napoju, uruchomiono produkcję katalońskiego Cacaolat. Napój okazał się niezwykłym sukcesem. Cacaolat znajdziecie w wielu miejscach w Katalonii. Koniecznie spróbujcie.

cacaolat-napoj-kakaowy-girona-katalonia-picie-10

Co polecicie nam spróbować podczas kolejnej wycieczki do Katalonii?

Tagi: Barcelona, Cacaolat, Cadaques, churros, crema catalana, flan, Girona, Hiszpania, Katalonia, kuchnia, kuchnia hiszpańska, kuchnia katalońska, Mercat de Sant Josep de la Boqueria, paella, patatas bravas, sardynki, szynka

Na blogu przeczytasz również o

znani pilkarze na instagramie profile

Gwiazdy i piłkarze publikują zdjęcia z Polski na Instagramie

Pomimo wcześniejszych zapowiedzi trenerów, że piłkarze podczas Mistrzostw w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012 nie będą mieli czasu na tweetowanie, pisanie na Facebooku czy robieniu zdjęć na Instagrama, udało nam się znaleźć wiele śladów ich aktywności w mediach społecznościowych. W…

Wycieczka do Cadaques

Zamieliliśmy spacerowanie po Barcelonie na wycieczkę do Cadeques. Na początku się zastanawialiśmy, czy nie szkoda dwóch godzin w samochodzie i podróży niemal pod francuską granicę. Ale po zjechaniu z autostrady, jasne było, że to nie będzie jakieś miasteczko, a coś niezwykłego. Z…
Co zjeść w Irlandii

Kuchnia irlandzka #1

Z czym kojarzy się Irish Food? Niektórym tylko z piwem Guinness. Nam przypominają się piękne, wiejskie krajobrazy, mijane po drodze zwierzęta na farmach, wzgórza i zielone pastwiska. Z takiego kraju jedzenie musi smakować! Więc trochę to dziwne, że kuchnia irlandzka jest tak mało znana. Może…