Parki w Pekinie

Brak komentarzy

Kolejny poranek w stolicy Chin i pogoda znów dopisuje. Dziś chciałbym zobaczyć najpiękniejsze parki w Pekinie. Jest październik, deszcz nie pada, słońce świeci na bezchmurnym niebie. Zanieczyszczonego powietrza w Pekinie obawiałem się najbardziej przed przyjazdem. Na szczęście tylko raz miasto opanował smog podczas wycieczki na targ rybny.

Po spacerze na zakupy w centrum handlowym Indigo i dzielnicy wieżowców Wainjing dziś pora na poznanie pobliskich parków w Pekinie. Na początek tuż przy hotelu NUO znalazłem mały Lido Park.

NUO-HOTEL-pekin-parki-ogrody-10

Co warto zobaczyć w Pekinie? O poranku w chińskim parku można spotkać wiele starszych osób podczas ćwiczeń. Ten zwyczaj przeniósłbym z Chin do Polski.

poranek-chinczycy-pekin-parki-ogrody

chinka-pekin-park

Samotność w chińskiej metropolii.

chinczyk-park-w-pekinie

pekin-parki-ogrody-lido

Nie raz czytałem o opuszczonych miastach w Chinach. W Pekinie w drodze do kolejnego parku udało mi się zobaczyć opuszczone osiedle. Dziewięć wieżowców, każdy około 30 pięter.

pekin-opuszczone-osiedle

Teren tego nowego osiedla nie był ogrodzony, sprzętu budowlanego nigdzie nie było, żywej duszy.

pekinchiny-opuszczone-miasto-osiedle

Celem dziejszej porannej wycieczki był Chaoyang Park, zwany po angielsku Sun Park. Chaoyang Park to największy park w Pekinie. Jego powierzchnia to ponad 280 hektarów. Park ma nawet własną stację metra Zaoying, która znajduje się mniej więcej pośrodku zielonych terenów. Wejście do parku jest płatne, kosztowało 5 juanów. Wszedłem o północną bramą i wkrótce zobaczyłem taką łąkę kwiatów.

pekin-parki-ogrody-sun-natura

W parku jest wiele atrakcji. Jezioro Shuzihui, rejsy łódkami, kolejka górska, Sony ExploraScience, teatr letni na wyspie centralnej, a w pobliżu plaże i baseny. W czasie Letnich Igrzysk Olimpijskich 2008 w Pekinie w parku rozgrywano mecze siatkówki plażowej.

pekin-parki-ogrody-mapa

Pekin bardzo chciał przegonić Londyn. W stolicy Chin miało powstać ogromne koło widokowe, bardziej potocznie pisząc diabelski młyn. London Eye ma średnicę  135 metrów, pekińskie koło miało być mieć 208 metrów. Podobnie jak w Londynie na kole miały być kapsuły, z których można podziwiać miasto. Chińczycy planowali 48 kapsuł, każda dla 40 osób. Dla porównania London Eye ma 32 kapsuły, każda dla 25 osób. Gdy wróciłem do Londynu poszukałem więcej informacji o tej śmiałej inwestycji. Projekt był ogłoszony w 2007, a miał być zakończony na Igrzyska Olimpijskie w 2008 roku. Z powodu opóźnień kolejny termin zakończenia podano na 2009 rok i znów się nie udało. Projekt jest wstrzymany, inwestor ogłosił upadłość, ale w 2015 roku reklamy i ogrodzenie placu budowy ciągle stoją. Więcej o parku przeczytacie na stronie www  Chaoyang Park (tylko wersja chińska).

pekin-parki-ogrody-sun-kolo

Zakazy i nakazy w pekińskim parku. Leżenie na trawie niestety nie jest dozwolone w przeciwieństwie do Londynu.

pekin-parki-ogrody-lido-poranek

Inne parki, które warto zobaczyć w Pekinie to Park Olimpijski ze Stadionem Olimpijskim i Pływalnią Olimpijską, najlepiej zachowany tysiącletni cesarski ogród – Beihai Park oraz Tiantan Park przy Świątyni Nieba.

W przedostatni dzień pobytu w Pekinie z całą grupą mieliśmy okazję odwiedzić Jingshan Park. To jeden z najpiękniejszych parków Pekinu. To miejsce z ciekawą chińską architekturą i niezwykłymi widokami na Zakazane Miasto.

najpiękniejsze parki w Pekinie Jingshan Park
Lepiej późno niż wcale …
parki w pekinie co zobaczyć Jingshan Park atrakcje
Wspinaczka w Jinshan Parku

Trzeba się trochę nachodzić po schodach, ale dla takich widoków warto. Na szczęście zdążyliśmy tuż przed zachoodem słóńca.

zakazane miasto pekin widoki Jingshan Park
Widok na Zakanaze Miasto z Jingshan Park. Znak czasów, ekrany smartfonów 😉

Tagi: atrakcje w Pekinie, Chaoyang Park, Chiny, Jingshan Park, Lido Park, park, Pekin

Na blogu przeczytasz również o

Syon Park i Tamiza w Isleworth

Syon Park ta nazwa brzmiała bardzo tajemniczo. Po zwiedzeniu Boston Manor Park wybraliśmy się z naszą niezawodną znajomą do kolejnego parku w Hounslow. Krótkie spojrzenie do internetów i  już wiedzieliśmy, co mamy zobaczyć. Do parku szliśmy od strony London Road, ścieżką wzdłuż…
Polacy na emigracji blogi

Nasz 2014 na zdjęciach – podsumowanie roku

Wszyscy piszą podsumowania roku 2014 i plany na 2015. Nie mieliśmy zbyt dużo czasu na napisanie podsumowania, ale jak zobaczyliśmy Mój 2014 na zdjęciach bardzo nam taka forma się spododała. Zainspirowani blogiem Aliny DesignYourLife  przedstawiamy Wam Nasz 2014 na zdjęciach. Był…

Pymmes Park

Kolejny spacer do londyńskiego parku, tym razem odwiedziliśmy Pymmes Park w Edmonton. Jedno duże jezioro z dwoma wyspami, korty tenisowe, duże boiska piłki nożnej. W dzień grało tu dużo dzieciaków. To niesamowite, jak w UK dba się o rozwój fizyczny dzieci.…
Szokująca prawda o wynajmie mieszkań w Londynie wyciekła do sieci!